۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

سلامت و پرشکی

سلامت و پزشکی /غذاهایی با پروتئین بیشتر از تخم مرغ!

آنها این روزها بیشتر به عنوان پایه ای برای هوموس با پروتئین شناخته می شوند. یک مشت روی سالاد بریزید یا آنها را در یک سوپ دلچسب بپزید.

سلامت و پزشکی /غذاهایی با پروتئین بیشتر از تخم مرغ!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به عنوان مثال، نخود (همچنین به عنوان لوبیا گاربانزو شناخته می شود) تقریباً ۸ گرم پروتئین در ۱/۲ فنجان فراهم می کند. مردم از زمان مصر باستان از آنها لذت برده اند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

پنیر کلبه

این منبع مغذی پروتئین، با نزدیک به ۱۲ گرم در نصف فنجان، به خوبی با دیگران بازی می کند. دلیلش این است که به خودی خود طعم قوی ندارد. با ترکیب پنیر کوتیج با اکثر انواع میوه ها یک میان وعده سالم درست کنید. یا از آن به عنوان یک ماده مخفی تقویت کننده پروتئین در پنکیک استفاده کنید. برای سالم نگه داشتن آن با پنیر کم چرب همراه شوید.

سلامت و پزشکی /غذاهایی با پروتئین بیشتر از تخم مرغ!

کره بادام

این اسپرد خامه ای به اندازه پسرعموی بادام زمینی اش شناخته شده نیست. اما با ۷ گرم پروتئین در ۲ قاشق غذاخوری باید باشد. با مقدار زیادی چربی های مفید برای قلب، این یک راه عالی برای تامین سوخت قبل از تمرین است. حتی می توانید آن را در خانه درست کنید — تنها چیزی که نیاز دارید بادام و مخلوط کن است. آن را با دارچین، جوز هندی، عصاره وانیل یا پودر کاری ادویه کنید.

پنیر چدار

این پنیر زینتی حاوی پروتئین – حدود ۷ گرم در هر اونس – و همچنین سایر مواد مغذی مانند کلسیم، روی، فسفر و ویتامین‌های A و B12 است. اما سهم خود را کوچک نگه دارید یا یک نسخه کم چرب را انتخاب کنید. چربی های موجود در غذاهای لبنی از نوع سالم برای قلب نیستند. پنیر نیز می تواند سرشار از نمک باشد.

عدس

نصف فنجان از این حبوبات ۸ گرم پروتئین به شما می دهد، تقریباً همان مقداری که از یک اونس استیک بدون چربی دریافت می کنید. آنها در رنگ های زیادی وجود دارند – قهوه ای، سبز، سیاه، زرد، قرمز و نارنجی. آنها سریعتر از لوبیا پخته می شوند. و حتی لازم نیست ابتدا آنها را خیس کنید. رنگ قهوه ای را در برگرهای گیاهی، رنگ سبز را در سالاد و رنگ قرمز را در کاری تند امتحان کنید.

دانه کدو تنبل

بعد از حک کردن فانوس جک، اینها را پرت نکنید. (یک راه ساده تر، خرید نوع برشته شده از فروشگاه است.) یک اونس پوسته پوسته شده ۸ و نیم گرم پروتئین دارد. آنها همچنین منبع خوبی از روی، آهن، مس، منیزیم، پتاسیم و سلنیوم هستند. برای یک میان وعده سیر کننده، یک مشت با یک سیب بخورید. یا آنها را با آرد جو دوسر، گرانولا یا خمیر نان خانگی مخلوط کنید.

میگو

برای دریافت بیش از ۱۷ گرم پروتئین فقط به ۴ اونس از این صدف ها نیاز دارید. آنها همچنین کالری و چربی کمی دارند و جیوه کمی دارند. میگو نیز به سرعت پخته می شود. اما از انواع پخته شده و سرخ شده فاصله بگیرید. در عوض، میگوی کبابی را در پاستا با سس مارینارا برای یک وعده غذایی سریع و غنی از پروتئین بریزید.

کوینو

این غلات کامل (در واقع یک دانه خوراکی) حدود ۷ و نیم گرم پروتئین در هر فنجان دارد. همچنین منبع خوبی از فیبر است. آماده سازی کینوا به طور طبیعی بدون گلوتن به اندازه برنج آسان است. از آنجایی که به خودی خود طعم نسبتاً ملایمی دارد، آن را به سالاد یا کاسه غلات اضافه کنید. شما همچنین می توانید آن را به عنوان یک غلات داغ میل کنید یا حتی آن را مانند ذرت بو داده میل کنید.

جرکی

گوشت خشک شده و بدون چربی که مدت‌ها به عنوان یک کوله پشتی شناخته می‌شد. یک اونس می تواند تا ۱۵ گرم پروتئین داشته باشد. بسیاری از برندها دارای نمک، شکر و مواد افزودنی مانند نیترات هستند. اما برخی از محصولات جدید شهرت jerky را به عنوان غذاهای ناسالم تغییر می دهند. شما می توانید جرکی تهیه شده از بوقلمون، ماهی قزل آلا و حتی گوزن و شترمرغ را پیدا کنید. برچسب را از نظر سدیم، شکر و مواد شیمیایی بررسی کنید. شما هم می توانید خودتان درست کنید.

دانه های کنف

آنها شما را بالا نمی برند — آنها از نوع دیگری از گیاه شاهدانه نسبت به ماری جوانا هستند. اما این دانه‌های آجیلی (که گاهی اوقات به آن قلب کنفی گفته می‌شود) دارای تکان‌های قدرتمندی از پروتئین هستند. سه قاشق غذاخوری ۹ ۱/۲ گرم همراه با مقدار زیادی چربی مفید برای قلب به شما می دهد. آنها خوش طعم هستند که در اسموتی ها ترکیب شده اند. مقداری شیر شاهدانه را روی غلات صبحگاهی خود امتحان کنید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط