۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵

سرعت اینترنت خود را بسنجید

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر– محمدرضا حسینی راوندی در یادداشتی در مورد سرعت اینترنت می نویسد:با این وب‌سایت‌ها سرعت اینترنت خود را تست کنید استفاده از اینترنت به جزء جداناشدنی زندگی روزمره همه ما تبدیل شده به صورتی که تصور زندگی ...

سرعت اینترنت خود را بسنجید

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر– محمدرضا حسینی راوندی در یادداشتی در مورد سرعت اینترنت می نویسد:با این وب‌سایت‌ها سرعت اینترنت خود را تست کنید

استفاده از اینترنت به جزء جداناشدنی زندگی روزمره همه ما تبدیل شده به صورتی که تصور زندگی بدون اینترنت بسیار سخت مینماید.تمام ما در طول روز  در دستگاه‌های مختلف از اینترنت استفاده می‌کنیم. برای سرگرمی، انجام کارها یا حتی خواندن اخبار به سراغ اینترنت می رویم، در تمام موارد استفاده ،سرعت اینترنت بسیار مهم است. به همین دلیل، بسیاری از ما می‌خواهیم سرعت لحظه ای اینترنت‌مان را بدانیم،در همین راستا در این مطلب ۶ وب‌سایت رایگان برای تست سرعت اینترنت و پینگ را به شما معرفی می کنم.

۱TestMy.net

اولین وب‌سایت TestMy.net نام دارد که شاید از سایر وب‌سایت‌های این حوزه متفاوت باشد به این دلیل که سرورهایش در مکان‌های مورد استفاده وب‌سایت‌های مطرح قرار دارد و با اینکار، نتایج بدست آمده تا جای ممکن نزدیک به چیزی خواهد بود که در هنگام گشت‌وگذار در اینترنت تجربه می‌کنید.

یکی دیگر از تفاوت‌های این وب‌سایت نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در این لیست، عدم ارائه نتایج جامع بطور پیش فرض است. در حقیقت TestMy.net از شما می‌خواهد که موضوع مدنظرت را مشخص کنید که می‌تواند دانلود، آپلود یا میزان تاخیر باشد. البته امکان انجام تست سرعت اینترنت ترکیبی هم وجود دارد.

در پایان سرعت اینترنت شما با میانگین شهری که از آن تست را انجام می‌دهید و همچنین میانگین جهانی مقایسه می‌شود. در پایان صفحه نتایج یک نمودار هم در اختیارتان قرار می‌گیرد که عملکرد اینترنت‌تان در مدت زمان تست را نشان می‌دهد. تمام اینکارها برای این است که TestMy.net در اعلام نتایج شفافیت داشته باشد و البته کمی هم متفاوت.

۲SpeedSmart

اگر به دنبال تست سرعت دقیق و البته ساده و راحت هستید SpeedSmart گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

برخی وب‌سایت‌‌های آزمایش سرعت اینترنت از توانایی Multithreading استفاده می‌کنند که شامل چندین عملکرد مختلف می‌شود، اما در این زمینه به معنای ارائه بهترین سرعت دانلود و آپلود است.

تست این وب‌سایت ساده و سریع است و جزئیات نسبتا دقیقی در اختیارتان قرار می‌دهد. شما همچنین می‌توانید به شاخص سرعت SpeedSmart هم دست پیدا کنید که اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد.

۳Speedtest

اسپید تست یکی از محبوب‌ترین و رایج ترین وب‌سایت‌های تست سرعت اینترنت به حساب می‌آید. این سرویس در سال ۲۰۰۶ از راه رسید و بیش از ۳۵ میلیارد تست از آن زمان تا به امروز انجام داده است. Speedtest ترکیبی از سادگی در استفاده و قابلیت‌های مناسب است. استفاده از این سرویس ساده است و تنها باید روی Go کلیک کنید .

شما می‌توانید به راحتی و سریع سرورهایی که اسپیدتست به آن‌ها متصل می‌شود را ببینید. شما همچنین می‌توانید درباره سرعت اینترنت در نقاط مختلف هم اطلاعات بدست آورید.

با استفاده از شاخص جهانی اسپیدتست قادر به مقایسه سرعت اینترنت خودتان با میانگین سرعت در کشورتان و سایر کشورهای دنیا هستید.

ضمنا امکان نصب و استفاده از اپلیکیشن این سایت هم روی موبایلتان وجود دارد.

۴Fast

ساده و سریع خلاصه تعریف من از Fast می باشد چرا که سریع ترین ابزار تست سرعت در این فهرست به حساب می‌آید. زمانی که صفحه وب آن را بارگذاری می‌کنید، این وب‌سایت کارش را شروع کرده و مشغول تست سرعت اینترنت شماست.

نتایج ساده هستند و سرعت دانلود شما را به صورت مگابیت بر ثانیه در اختیارتان قرار می‌دهد، البته می‌توانید به اطلاعات بیشتری هم دست پیدا کنید. در همین راستا می‌توانید به اطلاعاتی درباره سرعت آپلود و همچنین تاخیر هم دست یابید. شما همچنین قادر به تنظیم نحوه تست سرعت هم هستید که شامل تعداد اتصالات موازی و مدت زمان تست می‌شود.

۵SpeedOf.Me

SpeedOf.me یک وب‌سایت سبک است که عملکرد مناسبی از خودش نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک تست هستید که امکان استفاده از آن در میان مرورگرهای مختلف در دسکتاپ و موبایل وجود داشته باشد، SpeedOf.me گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

عملکرد این وب‌سایت همان چیزی است که انتظار دارید. تنها کاری که باید انجام دهید کلیک روی یک دکمه برای شروع تست است. نتایج تقریبا جامع هستند و با یک نمودار، اطلاعات را بطور جذابی در اختیارتان قرار می‌دهد. در این وب‌سایت همچنین گزینه‌هایی برای اشتراک‌گذاری نتایج و مشاهده نتایج قبلی هم وجود دارد تا از سرعت اینترنت‌تان در طول زمان مطلع شوید.

۶Speedcheck

آخرین وب‌سایت این لیست، SpeedCheck است که عملکرد مناسبی دارد و رابط کاربری‌اش هم ساده است، با این حال نتایج جامعی در اختیارتان قرار می‌دهد. این وب‌سایت درباره تاخیر، سرعت دانلود و آپلود، آدرس آی‌پی و همچنین ارائه‌دهنده اینترنت اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر به دنبال جزئیات و اطلاعات بیشتری باشید، SpeedCheck آن‌ها را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید از نحوه تغییر سرعت اینترنت‌تان در طول زمان تست مطلع شوید و همچنین از میزان دیتای منتقل شده هم مطلع شوید.

همانطور که در وب‌سایت‌های بالا می‌بینید، تست سرعت اینترنت فرایندی ساده است. بنابراین می‌توانید هرچند وقت یکبار از سرعت اینترنت‌تان مطلع شوید.

MakeUseOf

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار