۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲

سامانه رتبه بندی معلمان my medu ir| تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان بازنشسته مهر ۱۴۰۰

تازه ترین خبرها از سامانه رتبه بندی معلمان my medu ir و متن مطالبه تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان بازنشسته مهر 1400 را در اندیشه معاصر بخوانید.

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سامانه رتبه بندی معلمان my medu ir| تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان بازنشسته مهر ۱۴۰۰ را در اندیشه معاصر بخوانید.

سامانه رتبه بندی معلمان

 

رتبه‌بندی معلمان از جمله طرح‌های جنجالی در خصوص فرهنگیان است که علیرغم اعتراض برخی از معلمان و حواشی که پیرامون آن وجود دارد، به مرحله اجرا رسیده و تغییراتی را در میزان حقوق معلمان ایجاد کرده است. یکی از انتقادهایی که معلمان به این طرح دارند، معوق ماندن پرداختی‌های ناشی از طرح است که اکنون خبرهای خوشی در این خصوص اعلام شده است.

بنا بر اعلام معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

فیاضی‌نژاد همچنین وعده داده که صندوق بازنشستگی کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه، کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده و طلب معلمان بابت رتبه‌بندی کاملا پرداخت شود.

تاثیر رتبه‌بندی معلمان در حقوق سال ۱۴۰۳

بنا بر گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، مقرر گردیده که حقوق معلمان در سال آینده با اعمال رتبه‌بندی محاسبه و پرداخت شود. او گفته احکام رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۳ دیده شده و معلمان در سال آتی باید منتظر در میزان دریافتی خود باشند.

این در حالی است که پیشتر فعالان صنفی معلمان از میزان افزایش حقوق معلمان تحت تاثیر طرح رتبه‌بندی معلمان گلایه کرده و گفته بودند میزان افزایش حقوق با آنچه که در تصورشان بوده، فاصله بسیار دارد.

مهدی محمدیان، فعال صنفی معلمان می‌گوید: بعد از تصویب قانون رتبه‌بندی همه فکر کردند حقوق معلم‌ها قرار است افزایش خوبی داشته باشد. هر کس از مجلس مصاحبه می‌کرد می‌گفت قرار است حقوق معلم‌ها ۴۵ تا ۹۰ درصد افزایش یابد. تصور دیگر این بود که بیشتر معلمان رتبه‌ی بالا می‌گیرند و ۹۰ درصد افزایش حقوق برایشان اعمال می‌شود. اما وقتی رتبه‌بندی به مرحله‌ی اجرا رسید به جرأت می‌توان گفت که کمتر از ۵ درصد از معلم‌ها به رتبه‌ی ۵ و کمتر از ۱۰درصد به رتبه‌ی ۴ رسیدند و اکثرا رتبه ۳ به پایین گرفتند. قانونی که اجرا شد، چیزی نبود که ما می‌خواستیم.

نتیجه اعتراض معلمان به رتبه‌بندی چه شد؟

از آغاز اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان، بسیاری از فرهنگی‌ها به رتبه خود اعتراض داشتند که فرصتی برای ثبت اعتراض آنها اختصاص داده شد.

به تازگی وزارت آموزش و پرورش با انتشار بیانه‌ای اعلام کرده با حمایت سازمان برنامه و بودجه و مساعدت رئیس جمهور و معاون اول به همه اعتراضات رسیدگی شده و همچنین تاکید کرده فرصت دوباره‌ای برای اعتراض اختصاص داده نشده است. بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، از این پس فرآیند رتبه‌بندی براساس آیین نامه مربوطه انجام خواهد شد.

سامانه رتبه بندی معلمان مای مدیو my.medu.ir | سایت نتیجه رتبه بندی فرهنگیان

جدیدترین اخبار رتبه بندی معلمان و سامانه رتبه بندی معلمان my medu ir و سایت نتیجه رتبه بندی فرهنگیان را در اندیشه معاصر بخوانید.

معلمان و فرهنگیان می توانند برای مشاهئه نتیجه رتبه بندی به سامانه مای مدیو my.medu.ir مراجعه کنند. با راه اندازی سایت مای مدیو my.medu.ir این امکان فراهم شده است تا کلیه کارهای مربوط به رتبه بندی از جمله مشاهده نتیجه و اعتراض در این سامانه انجام شود. در سال های گذشته اخبار بسیاری در مورد رتبه بندی معلمان توسط رسانه های مختلف منتشر شده است. نتیجه رتبه بندی می تواند در وضعیت شغلی بسیاری از فرهنگیان تاثیر مثبتی بگذارد.

ورود به سامانه رتبه بندی معلمان مای مدیو my.medu.ir

برای ورود به سامانه رتبه بندی معلمان مای مدیو my.medu.ir بر روی لینک زیر کلیک کنید:

  لینک رتبه بندی معلمان

سایت نتیجه رتبه بندی فرهنگیان

سایت رتبه بندی معلمان به نشانی rtb.medu.ir می باشد که به منظور اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان راه اندازی شده است. در اندیشه معاصر بناست که به معرفی سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir بپردازیم و نحوه ثبت نام و ورود به این سایت را آموزش دهیم.

سایت نتایج رتبه بندی معلمان

فرآیند دریافت نتایج رتبه بندی معلمان my medu.ir آغاز شده است و کلیه فرهنگیانی که به استناد ماده ۴ و ۵ آئین نامه نظام رتبه بندی معلمان نسبت به ارائه تقاضا، تشکیل پرونده و بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه رتبه بندی فرهنگیان rtb.medu.ir (سامانه رتبه‌بندی معلمان) اقدام نموده بودند حالا می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir رتبه بندی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

همانطور که می دانید با توجه به دستورالعمل وزارتی رتبه بندی معلمان مبنی بر داشتن سنوات حداقل ۱۵ سال تجربی برای احراز رتبه ۴( دانشیارمعلم) و سنوات حداقل ۲۱ سال تجربی برای احراز رتبه ۵ ( استاد معلم)، لذا سنوات دوران تحصیل دانشسرای مقدماتی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۴ سال و تربیت معلم ۲ سال و نیز خدمت سربازی ۲ سال ( به جز خدمت سربازمعلم) از سنوات همکارانی که رتبه ۴ یا ۵ گرفته اند کسر خواهد شد.

برای احراز هر رتبه امتیاز نهایی ملاک نیست و هر فرد باید حداقل هر شایستگی و تجربه را کسب کند. همچنین امتیاز بیشتر در یک شایستگی، کسری دیگری را جبران نمی کند.

◽️ درجات رتبه بندی معلمان: حداقل امتیازات نهایی (کلی) برای احراز رتبه معلمان my .medu.ir در سراسر کشور در لیست زیر قرار گرفته است:
▫️رتبه ۱ آموزشیار معلم ۴۶۰ امتیاز
▫️رتبه ۲ مربی معلم ۵۳۰ امتیاز
▫️رتبه ۳ استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز
▫️رتبه ۴ دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز
▫️رتبه ۵ استاد معلم ۹۰۰ امتیاز.

آموزشیار معلم [۴۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

مربی معلم [۵۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

استادیار معلم [۶۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

دانشیار معلم [۷۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

استاد معلم [۹۰% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

سامانه اعلام نتیجه رتبه بندی my.medu.ir

سامانه اعلام نتیجه رتبه بندی my medu.ir است و با توجه به آخرین تغییرات، نتایج رتبه بندی در سامانه my medu.ir نمایش داده خواهد شد. به منظور سهولت در کار شما عزیزان لینک مستقیم ورود به سایت نتایج رتبه بندی معلمان در اندیشه معاصر قرار گرفته است و کافیست بر روی لینک کلیک کنید تا مستقیما به my medu.ir هدایت شوید.

سامانه رتبه بندی

تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان بازنشسته مهر ۱۴۰۰

نظر به اینکه قانون رتبه بندی معلمان مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۰۵ مقرر می‌دارد که مشمولین قانون از ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ را در بر می گیرد و بر اساس قانون خدمات کشوری افزایش ناشی از این قانون شامل تمام بند های بازنشستگی از جمله پاداش پایان خدمت و حقوق بازنشستگی می‌باشد که تا این تاریخ هیچ گونه اقدامی از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه انجام نشده و موجبات اجحاف در حق بازنشستگان ۱۴۰۰ شده و این امر مصداق ترک فعل مسئولین مربوطه و استنکاف از قانون مصوب می گردد.

لذا از آن مقام عالی وزارت تقاضا داریم دستور فرمایند موارد فوق الذکر سریعا پیگیری و اجرایی گردد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

بازنشته ۱۴۰۰

۰۲ بهمن ۱۴۰۲


به روند اجرای رتبه بندی توجه کنید ۱.لایحه رتبه بندی از طرف دولت به مجلس ارائه می شود. ۲. مجلس در کمیسیون ها با صرف وقت آن را اصلاح و به صحن مجلس می آورد و با کلی بحث و بررسی تصویب می شود. ۳. شورای نگهبان بررسی لایحه می کند و ایراداتی به آن می گیرد و به مجلس عودت می دهد. ۴. مجلس ایرادات را بررسی و مجدد به شورای نگهبان ارسال می کند. ۵. شورای نگهبان تایید می کند ۶. در هیات دولت مقرر می شود وزارت آ.پ آئین نامه رتبه بندی را تدوین کند. ۷. بعد از صرف ماه‌ها وقت بلاخره آئین نامه تدوین و برای تصویب به دولت ارسال و تصویب می شود. ۸. از همکاران مشمول که عده ی زیادی از آنها در این فاصله بازنشست هم شده اند خواسته میشود مدارک را در سامانه بارگزاری کنن ۹. هزاران همکار با صرف کلی وقت و هزینه مدارک را بارگزاری می کنن. ۱۰. مدارک توسط-هیات های اجرایی بررسی می شود.با صرف کلی وقت و نیرو ۱۱. اعتراضات هم بررسی و بالاخره احکام صادر می شود. ۱۲. در نهایت صندوق بازنشستگی عده ی زیادی از فرهنگیان بازنشسته را از این مزیت قانونی به راحتی حذف می کند. این همه وقت و هزینه که توسط افراد حقیقی و حقوقی صرف این قضیه شده جزء بیت المال نیست.

نظرات بسته شده است