۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

اقتصادی

سامانه ثبت نام وام فرزند آوری | نحوه ثبت نام و دریافت وام فرزند آوری

برای دریافت وام فرزند آوری باید وارد چه سایتی شویم؟/ چگونه دریافت کنیم

سامانه ثبت نام وام فرزند آوری | نحوه ثبت نام و دریافت وام فرزند آوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام فرزند آوری برای والدین قرار داده شده است تا آنها بتوانند برای بچه دار شدن با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم کنند. وام فرزند آوری بسیار به افراد کمک کرده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

ثبت نام وام فرزندآوری

جهت ثبت نام فوری وام فرزند آوری خود ابتدا فرم اولیه را تکمیل کنید
چنانچه فرزند شما متولد ۱ فروردین ۱۴۰۰ به بعد می باشد و تا کنون برای او وام فرزند اوری دریافت نکرده اید می توانید از طریق فرم رو به رو اطلاعات را تکمیل کنید و پس از پرداخت هزینه و وارد کردن سایر مشخصات در صف ثبت نام وام فرزندآوری قرار بگیرید. به محض باز شدن بانک انتخابی، شما را دقیقا برای همان بانک و شعبه ای که بخواهید در کوتاه ترین زمان ممکن در سامانه تسهیلات وام فرزند آوری بانک مرکزی ثبت نام می کنیم.

فرزند آوری

فرزند آوری

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳​ را دارند، همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، می بایست که شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض الحسنه فرزند، داشته باشند، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

وام فرزند آوری، نیاز به سپرده گذاری نخواهد داشت.

آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از ۶ ماه از دریافت این وام می باشد.

افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.

همچنین، در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد.

براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به افرادی تعلق خواهد گرفت که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

کارمزد وام فرزند آوری، بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر ۴ درصد، به صورت سالانه می باشد.

تسهیلات قرض ‌الحسنه فرزند، با گرفتن یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، برای دریافت وام فرزندآوری، حذف گردیده و لذا، متقاضیان، بدون ارائه این کارت نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری ۱۴۰۳

برای دریافت وام فرزندآوری ۱۴۰۳ نیز مانند هر وام دیگری، به مدارک لازم آن نیاز است و کسانی که می خواهند برای اخذ آن اقدام کنند باید این مدارک را تهیه نمایند. مدارک لازم برای وام فرزند دوم نیز مانند دیگر فرزندان است که در ادامه، ارائه شده اند.

کپی کارت ملی و شناسنامه والدین

کپی تمامی صفحات شناسنامه نوزاد

آدرس کامل محل سکونت متقاضی

کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی

کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

مبلغ وام فرزند آوری ۱۴۰۳

با توجه به تورم و افزایش هزینه های مربوط به نگهداری از فرزندان، طبیعی است که بسیاری از افراد، برای تشکیل خانواده و آوردن فرزند، نیاز به منابع مالی لازم داشته که بدین منظور، می توانند از تسهیلات اعطایی دولت، من جمله، وام فرزندآوری، بهره مند شوند. به همین دلیل، در سال جاری، بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر مبلغ وام، به متقاضیان دریافت وام فرزندآوری، ابلاغ گردیده است. در ادامه، شما را با میزان مبلغ وام تولد نوزاد​ ۱۴۰۳، آشنا می کنیم.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند اول، چهارصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند دوم، هشتصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند سوم، یک میلیارد و دویست میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند چهارم، یک میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد.

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند پنجم و بعد از آن، دو میلیارد ریال می باشد.

همچنین، در رابطه با میزان مبلغ وام تولد نوزاد، متعلق به فرزندان دو قلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد، لحاظ می گردد.

لازم به ذکر است اگر خانواده‌ ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز، می‌ تواند از تسهیلات قرض‌ الحسنه خرید، ساخت و یا وام ودیعه مسکن، بهره مند شود. میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز، ۲۰ سال می باشد.

مشمولان وام فرزندآوری

طبق اعلام بانک مرکزی، مشمولان وام فرزندآوری، والدین فرزندان متولدین یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد هستند و آغاز اقساط آن با شش ماه دوره تنفس آغاز می‌شود، همچنین کارمزد این وام ۴ درصد به صورت سالانه است.

وثیقه مورد نیاز برای دریافت این وام شامل یکی از موارد داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود و داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت این وام الزامی نیست.

نحوه ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳

کسانی که شرایط لازم برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری را دارند باید در ابتدا به سامانه ثبت نام وام فرزند مراجعه کنند و فرم درخواست وام را تکمیل نمایند و کد پیگیری ۱۰ رقمی از سیستم بگیرند و با در دست داشتن آن کد، به شعبه بانک عامل مراجعه نمایند. در ادامه، نحوه ثبت نام وام فرزند آوری ارائه شده است.
برای ثبت نام ابتدا به سایت ve.cbi.ir مراجعه کنید و به بخش ثبت نام جدید بروید.اکنون فرم باز شده را تکمیل نمایید و روی ادامه کلیک کنید تا در نهایت یک کد پیگیری ۱۰ رقمی دریافت کنید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط