۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶

مبلغ دقیق یارانه ماه رمضان ۱۴۰۰/ یارانه ماه رمضان کی واریز می شود؟

به گزارش اندیشه معاصر؛ بسته معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰ به حساب مردم از سوی دولت واریز می شود. بسته معیشتی برای قشر آسیب پذیر جامعه امشب واریز می گردد. امشب  بر اساس اعلام رئیس جمهور۶۰ میلیون نفر ایرانی یارانه معیشتی ماه رمضان دریافت می کنند. م...

زمان واریز یارانه معیشتی ماه رمضان

به گزارش اندیشه معاصر؛ بسته معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰ به حساب مردم از سوی دولت واریز می شود. بسته معیشتی برای قشر آسیب پذیر جامعه امشب واریز می گردد. امشب  بر اساس اعلام رئیس جمهور۶۰ میلیون نفر ایرانی یارانه معیشتی ماه رمضان دریافت می کنند. مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان را ۷ الی ۱۴ میلیون تومان اعلام شده و سرانه هر فرد مشخص نشده و ابلاغی در این رابطه از سوی دولت صورت نپذیرفته است. زمان واریز بسته معیشتی ماه رمضان مشخص شد و ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه ۲۵ فرودین ۱۴۰۰ یارانه معیشتی ماه رمضان واریز می شود. نکته ای که برای مردم پیش آمده این است که آیا این یارانه به حساب فرد واریز می شود و یا مانند یارانه های قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز میگردد که طبق پیگیری ها،  واریز یارانه معیشتی ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار صورت می گیرد.

 

حسن روحانی در روزهای اخیر وعده واریز یارانه معیشتی ماه رمضان را داد اما مبلغ یارانه ماه رمضان مشخص نبود و وزیر کار اعلام کرد که میزان یارانه معیشتی ماه رمضان معادل یارانه معیشتی است و برای ۶۰ میلیون ایرانی وایز می شود.

 

مبلغ یارانه ماه رمضان به طور دقیق اعلام نشده است و تنها اعلام شده که مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال برای پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون در نظر گرفته شده است. حسن روحانی مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان را ۷ الی ۱۴ میلیون تومان مطرح کرده است اما وزیر کار اعلام که کسانی که یارانه معیشتی دریافت می کنند در ماه رمضان معادل یک یارانه اضافه برای کمک به معیشت دریافت خواهند کرد.

 

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان زمان واریز یارانه ماه رمضان مود توجه قرار گرفت که تاکنون اخبار موثقی در دسترس نیست و اما طبق گفته رئیس جمهور زمان واریز یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰ هفته اول ماه رمضان است.

 

افرادی که شامل دریافت یارانه معیشتی ماه رمضان نمی شوند مشخص شدند و افرادی که دارای ملک گران بها و درآمد بالا هستند مشمول دریافت یارانه ماه رمضان نمیشوند.

 

یارانه معیشتی ماه رمضان

 

یارانه رمضان به حساب چه کسانی واریز می‌شود؟

 

در این اطلاعیه آمده که بسته حمایت معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان به ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط، راس ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱/۲۵ به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود و قابل برداشت است.

 

سازمان هدفمندسازی در اطلاعیه‌های واریزی یارانه‌ای هر ماه مشخص می‌کند که این یارانه به حساب چه کسانی واریز می‌شود، از آنجایی که در این اطلاعیه ذکر شده به حساب «ذی نفعان» واریز می‌شود برخی از متقاضیان این یارانه می‌پرسند که یارانه امشب به حساب افراد واریز می‌شود یا سرپرستان خانوار؟

 

پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی از این است که این یارانه نیز همانند یارانه‌های دیگر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

 

در خصوص مبلغ این یارانه وزیر کار گفته تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد.

 

برای یارانه ماه رمضان نیاز به کارت اعتباری است؟

 

این یارانه نیز طبق روال هر ماهه واریز یارانه ها ، به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

 

مبلغ یارانه ماه رمضان

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سبد معیشتی ماه رمضان اعلام کرد که تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد.

او همچنین گفته که، در ماه رمضان همه آن ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی می‌گیرند می‌توانند از این سبد معیشتی حمایتی ویژه ماه رمضان استفاده کنند.

 

در حالی که رئیس‌جمهور از پرداخت کارت اعتباری هفت تا ۱۴ میلیون تومانی به عنوان بسته معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلیون نفر خبر داده، وزیر کار می‌گوید که مشمولان یارانه معیشتی یک یارانه اضافه در ماه رمضان دریافت می‌کنند.

 

اگر مقصود اظهارات وزیر کار این باشد که معادل یارانه معیشتی واریز می‌شود، یعنی امشب خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

 

چه کسانی یارانه ماه رمضان دریافت می کنند؟ 

 

خانوارهایی بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان نباشند یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.

 

همچنین خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

 

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این کمک ها نیستند.

 

میزان درآمد یکی دیگر از شاخص‌ها برای پرداخت سبد حمایت معیشتی است. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یک‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره ۶ میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

 

در ماه آذر سال گذشته وقتی قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت یارانه کرونا را شناسایی کند، متقاضیان بسیاری فکر می‌کردند که جزو مشمولان هستند، در نهایت این وزارتخانه ۳۴ میلیون نفر را به عنوان یارانه‌بگیران کرونا به سازمان برنامه‌وبودجه معرفی کرد.

 

یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۴۰۰

 

اولین واریزی که انجام شد، صدای اعتراض بسیاری از کسانی که مدعی بودند شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند بلند شد. اعتراض‌ها تا حدی گسترده بود که سخنگوی این طرح مجبور شد در چندین برنامه توضیح دهد؛ در نهایت نیز اقدامی برای این متقاضیان انجام نشد.

 

حالا قرار است دوباره وزارت کار با لحاظ کردن شرایطی مشمولان یارانه ماه رمضان(بسته معیشتی) را شناسایی به سازمان و برنامه‌وبودجه معرفی کند. بنا به گفته رییس‌جمهوری بسته حمایت معیشتی ماه رمضان به ۶۰ میلون نفر تعلق می‌گیرد. آیا اتفاقات قبلی برای متقاضیان این طرح نیز تکرار می‌شود؟

 

چه کسانی مشمول نمی‌شوند؟

 

***خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان

***خانوارهای دارای دو واحد ملکی

***خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱.۲ میلیارد تومان و در سایر شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد

***خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند

***کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز

***خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی

***گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند

همچنین حداقل درآمد ماهانه خانواده یک ‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره شش میلیون و خانواده چهار نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار