۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

زمان قطعی پرداخت کامل معوقات حقوق این گروه از بازنشستگان| بازنشستگان حسابشان را چک کنند+ آخرین خبر از واریزی

نماینده مردم بافق در مجلس گفت: معوقات فرهنگیان بازنشسته پرداخت شود.

زمان قطعی پرداخت کامل معوقات حقوق این گروه از بازنشستگان| بازنشستگان حسابشان را چک کنند+ آخرین خبر از واریزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی (یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به تجمع فرهنگیان بازنشسته، گفت: تجمع هفته گذشته فرهنگیان بازنشسته به دلیل عدم پرداخت معوقات سال ۱۴۰۱ بوده است بنابراین باید معوقات آن ها پرداخت شود.

وی افزود: نزدیک به ۵ هزار نفر جلوی سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده بودند، این موضوع مصوبه مجلس است و دستور پیگیری داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید با عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان، زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود.

علی موحدی در نخستین نشست شورای معاونین و رؤسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان بوشهر با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان پس اندازی مطمئن و سودآور برای فرهنگیان در زمان شاغلی و بازنشستگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان بازنشستگی اعضا معادل پرداخت سهم الشرکه ماهیانه عضو، سهم دولت و سود شرکت‌ها هم پرداخت می‌شود.

وی از مدیران آموزش و پرورش خواست از طریق کارگروه‌های شهرستانی و منطقه‌ای نیروهای جدیدالاستخدام را با حداقل ۳ درصد عضو گیری کنند و همچنین همکارانی که یک درصد حقوق و مزایا را به عنوان حق عضویت می‌پردازند طبق بخشنامه ارسالی، حق عضویت آنان را پس از مهلت قانونی در اردیبهشت ماه به ۳ یا ۵ درصد افزایش دهند.

موحدی اظهار داشت: با توجه به تفاوت‌های زیاد دریافتی همکاران در زمان بازنشستگی، همکارانی که حق عضویت ۳ یا ۵ درصد داشتند که دریافتی آنها در مقایسه با یک درصدی‌ها چند برابر بوده لازم است در مرحله اول، مدیران آموزش و پرورش خود مروج این افزایش سهم الشرکه شوند.

وی گفت: خوشبختانه با همت هیأت امنای صندوق ذخیره، سوددهی و خدمات دهی شرکت‌های ذیل صندوق به طور مرتب در حال افزایش است و در آینده شاهد خدمات رفاهی خوب و دریافتی بازنشستگان خواهیم بود.

بازنشستگان کشوری از انتظار برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر دادند.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، تکلیف برنامه هفتم توسعه است که بایستی از ابتدای امسال اجرایی شود.

ایلنا در گزارشی نوشت: بازنشستگان کشوری و لشگری ضمن ابراز نگرانی از چندوچون اجرای متناسب‌سازی، خواستار اجرایی شدن آن از اردیبهشت شدند؛ آن‌ها می‌گویند تکلیف قانون، اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است.

با این حال، فعالان صنفی بازنشستگان می‌گویند: پیگیری‌ها نشان می‌دهد پیش‌نویس آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی در مرحله نهایی است. پس از نهایی شدن این آیین‌نامه، بایستی برای اجرا ابلاغ شود؛ در مرحله‌ی بعد، احکام حقوقی جدید بازنشستگان صادر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود، گفت: ما به التفاوت فروردین در خرداد ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از ماه آینده برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۲۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

داود منظور رشورای اداری دامغان با حضور مسئولان در قالب سفر دوم استانی هیات دولت سیزدهم به استان سمنان درباره آخرین تحولات سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ۲۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال قبل پرداخت‌های بازنشستگان کاملاً انجام شد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت، افزود: تنها مقوله باقی مانده پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان بود که در سال بعد از بازنشستگی تامین و پرداخت می‌شود لذا بازنشستگان نگرانی نداشته باشند.

معاون رییس‌جمهور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تلاش داریم تا بهترین شرایط رفاهی را برای کارمندان فراهم کنیم .

منظور به بودجه نیز ۱۴۰۳ اشاره کرد و بیان داشت: امسال برای نخستین بار بودجه دو دو مرحله‌ ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش اول قانون بودجه از ابتدای فروردین ماه آغاز و بخش دوم نیز تا پایان اردیبهشت نهایی می شود، گفت: کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق مجلس بررسی های خوبی را روی بودجه انجام داده است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : مهر

مطالب مرتبط