۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

روانشناسی

روانشناسی|سالمندان و کتاب صوتی

فرمت کتاب صوتی به شهروندان سالخورده که به دلیل ضعف دست یا سایر ناتوانی‌ها در دست گرفتن یک جلد شومیز سنتی برایشان سخت است، اجازه می‌دهد به کتاب‌ها گوش دهند. علاقه مندان به کتاب که دارای اختلالات بینایی هستند نیز می توانند از کتاب های مورد ...

روانشناسی|سالمندان و کتاب صوتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بر اساس مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) انجام شده است، گوش دادن به کتاب‌های صوتی بهبود قابل توجهی در سلامت روان افراد مسن نشان می‌دهد. این مطالعه فوایدی را در ابعاد سلامت روان پرخاشگری، افسردگی، اضطراب و موارد دیگر با تأثیر عمده بر «افسردگی» نشان داد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

 

کتاب های صوتی کلاسیک رایگان

همانطور که از نام آن پیداست، این وب سایت دارای کتاب های صوتی کلاسیک و داستانی است. این وب سایت برای سالمندان ایده آل است، زیرا دارای طراحی ساده و رابط کاربری آسان است. می‌توانید کتاب‌های شنیداری را با فرمت‌های MP3 و M4B دانلود کنید (ایده‌آل برای دستگاه‌های iOS).

ویژگی های کلیدی این سایت عبارتند از:

استفاده آسان برای افراد مسن غیر با تکنولوژی.
می توانید کتاب های شنیداری را در قالب های مختلف دانلود کنید.
کل کتاب یا فصل های جداگانه را دانلود کنید.
این سایت دسترسی به صدها اثر کلاسیک در حوزه عمومی را فراهم می کند، از جمله جزیره گنج، آلیس در سرزمین عجایب، رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر، اما اثر جین آستن، و بسیاری دیگر.

روانشناسی|سالمندان و کتاب صوتی

کتاب دیجیتال

اگر به دنبال کتاب شنیداری خاصی هستید، باید به این سایت مراجعه کنید. کتاب دیجیتال (که قبلاً به عنوان Librophile شناخته می شد) به عنوان یک موتور جستجو برای کتاب های صوتی رایگان در حوزه عمومی عمل می کند.این سایت دارای کاتالوگ بیش از ۱۰۰۰۰۰ کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی رایگان است. می‌توانید بخش‌های «پرطرفدار» یا «محبوب» را مرور کنید یا به فهرست ژانرها، نویسندگان یا زبان‌ها نگاه کنید تا کتاب مورد علاقه خود را در قالب صوتی پیدا کنید.ویژگی های دیگر عبارتند از:

یک سایت برای دسترسی به کتاب های الکترونیکی، کتاب های شنیداریو پادکست های رایگان.
مکانی ایده آل برای یافتن یک کتاب شنیداری خاص از سایت های مختلف.
پشتیبانی از ۱۲ زبان
تمرکز بر رمان های کلاسیک.
کتاب دیجیتال شامل بسیاری از عناوین شناخته شده است. این سایت مورد علاقه من برای یافتن کتاب های شنیداری رایگان است زیرا طراحی شیک و موتور جستجوی آسان برای یافتن کتاب های خاص دارد.

فرهنگ باز

این سایت فهرستی از کتاب های شنیداری رایگان را از وب سایت های مختلف گردآوری کرده است. این فهرست دارای ۱۰۰۰ کتاب شنیداری داستانی، غیرداستانی و شعر است که برای دسترسی آسان به ترتیب حروف الفبا فهرست شده اند. در اینجا کتاب های صوتی کلاسیک و شعر زیادی پیدا خواهید کرد.این سایت هیچ گزینه ای برای جستجو در لیست یا قابلیت مرتب سازی یا فیلتر کردن کتاب های صوتی ندارد. فهرست ۱۰۰۰ کتاب صوتی رایگان Open Culture دارای کتاب‌های بسیار خوبی است، اما برای یافتن آنچه به دنبال آن هستید، باید فهرست را مرور کنید.

OverDrive

اگر کارت کتابخانه ای از کتابخانه محلی خود دارید، این وب سایت دسترسی یک مرحله ای به بیش از ۳۰۰۰۰۰ کتاب شنیداری رایگان است.OverDrive با کتابخانه‌های محلی در سراسر ایالات متحده (و برخی از کتابخانه‌های خارج از کشور) همکاری می‌کند تا پرفروش‌ترین‌ها، نمودارهای برتر و آخرین نسخه‌ها را در اختیار شما قرار دهد. برای بررسی اینکه آیا کتابخانه محلی شما اشتراک OverDrive دارد یا خیر، به کتابخانه یاب OverDrive مراجعه کنید.این یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت کتاب های صوتی رایگان است. پس از ورود به سیستم، شماره کارت کتابخانه خود را وارد کنید و به کل کاتالوگ کتاب صوتی دسترسی خواهید داشت.می‌توانید از سرویس‌های OverDrive از طریق اپلیکیشن لیبی استفاده کنید. OverDrive یک منبع عالی از کلاسیک های قدیمی و نسخه های معاصر است.

OverDrive ارائه می دهد:

دسترسی ۱۰۰٪ رایگان به ده ها هزار کتاب شنیداری، کتاب الکترونیکی و مجلات بدون هیچ گونه اشتراک یا هزینه پنهان.
یکی از بزرگترین مجموعه‌های کتاب‌های شنیداری رایگان – کلاسیک، پرفروش‌ترین و عناوین محبوب را ارائه می‌دهد.
در رایانه، برنامه تلفن هوشمند، Kindle Fire و موارد دیگر گوش دهید.
با ده ها هزار کتابخانه کار می کند.
برای دسترسی به بزرگترین مجموعه کتاب های شنیداری رایگان در OverDrive فقط به کارت کتابخانه محلی خود نیاز دارید.

قابل شنیدن

Amazon’s Audible یک سرویس پولی است که بزرگترین مجموعه کتاب های شنیداری ضبط شده توسط حرفه ای ها را ارائه می دهد. اگر به دنبال کتاب صوتی خاصی هستید که در دامنه عمومی موجود نیست و در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید، Audible را امتحان کنید.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط