۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

رشد ۹.۷ درصدی درآمدهای گردشگری داخلی امارات در سال ۲۰۲۴

تحقیقات BMI پیش بینی کرده است که گردشگری ورودی به امارات در سال جاری 14.4 درصد افزایش خواهد یافت و به 28.5 میلیون بازدید کننده خواهد رسید

رشد ۹.۷ درصدی درآمدهای گردشگری داخلی امارات در سال ۲۰۲۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تحقیقات BMI پیش بینی کرده است که گردشگری ورودی به امارات در سال جاری ۱۴.۴ درصد افزایش خواهد یافت و به ۲۸.۵ میلیون بازدید کننده خواهد رسیدبرای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

تحقیقات BMI پیش بینی کرده است

که گردشگری ورودی به امارات در سال جاری ۱۴.۴ درصد افزایش خواهد یافت و به ۲۸.۵ میلیون بازدید کننده خواهد رسید. این افزایش قابل توجهی نسبت به ۲۴.۹ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ است که سال بهبود کامل صنعت از همه گیری COVID-19 در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود درآمدهای گردشگری بین‌المللی امسال ۹.۷ درصد رشد کند و به ۴۴.۵ میلیارد دلار برسد.افزایش گردشگری را می توان به افزایش مورد انتظار ورود از بازارهای اصلی امارات متحده عربی، مانند هند، عربستان سعودی، بریتانیا، چین و عمان نسبت داد.خبرگزاری جهان عرب (AWP) گزارش می دهد که انتظار می رود گردشگری ورودی به امارات بین سال های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ همچنان در حال افزایش باشد. پیش بینی می شود نرخ رشد به طور متوسط ۷.۱ درصد در سال باشد و در سال ۲۰۲۸ به ۳۴.۹ میلیون برسد.به گفته BMI، این افزایش تعداد گردشگران طبیعتاً منجر به افزایش درآمدهای گردشگری بین المللی امارات خواهد شد. این درآمدها که در سال قبل ۴۰.۶ میلیارد دلار بود، تخمین زده می شود که با ۹.۷ درصد رشد در سال ۲۰۲۴ به ۴۴.۵ میلیارد دلار برسد. علاوه بر این، BMI افزایش بیشتر در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت را پیش‌بینی می‌کند که درآمد آن تا سال ۲۰۲۸ به ۵۸.۳ میلیارد دلار می‌رسد.

رشد ۹.۷ درصدی درآمدهای گردشگری داخلی امارات در سال ۲۰۲۴

داده های اخیر چشم انداز مثبتی را برای بخش گردشگری امارات در میان مدت نشان داده است. امارات متحده عربی از شهرت خود به عنوان یک مرکز جابجایی برای بسیاری از مسافران جهانی استفاده می کند. این کشور در چند سال گذشته خود را به عنوان یک مقصد لوکس معرفی کرده است و جاذبه‌های گردشگری مانند پارک‌های موضوعی، هتل‌ها و مراکز خرید گران‌قیمت را تبلیغ می‌کند. اعتقاد بر این است که این استراتژی در میان مدت گردشگری ورودی به امارات را به شدت تقویت می کند.استراتژی گردشگری ابوظبی اکنون بر ترویج جلسات، مشوق ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها (MICE) و گردشگری فرهنگی تاکید دارد. در همین حال، دبی در درجه اول بر ایجاد جاذبه‌های خانوادگی دوستانه از طریق پارک‌های موضوعی، خرید و هتل‌های مجلل با ارائه امکانات تفریحی گسترده تمرکز می‌کند. دبی با فرودگاه بسیار متصل خود، سالانه میلیون ها مسافر را از طریق مسیرهای سفر منطقه ای و بین المللی خود جذب می کند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط