به گزارش تحریریه پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، جواد آل حبیب در مصاحبه با خبرنگار اندیشه معاصر در ارتباط جایگاه معلم در قلب و روح انسان ها گفت: معلم معجزه خداست و زیباترین مخلوق خداست همه ما وقتی زمان سابق خود را مرور می کنیم، بهترین اوقاتی که در مدارس می بابیم، انس و الفتی است که با معلمان عزیز خود داشته ایم و کمالاتی که از ایشان آموخته ایم.
وی افزود: تمام دانشآموزان و همه کسانی که امروز در عرصه عرصههای مختلفی از جامعه درحال فعالیت هستند خوب می دانند که نقش معلم در تربیت و در شکلگیری شخصیت چقدر بسیار حائز اهمیت است و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. معلم تنها کسی است که ارتباط خاص با دانشآموز دارد و دانش آموز روح خود را به معلم می سپارد و الگو برداری می کند. علاوه بر آن شاهدیم که معلم نقش بسزایی در رشد عقل، تفکر، سلامت دانشآموز دارد و تاثیر مثبتی در این زمینه ایفا میکنند.
رتبه بندی معلمان | نگاهی نو به جایگاه معلمان در جامعه (۱۹اردیبهشت۱۴۰۱) / رتبه بندی یعنی احقاق حقو معلمان برای رسدین به عدالت در جامعه / تکلیف جاماندگان از رتبه بندی
این فعال عرصه فرهنگی گفت: اینکه میگوییم مقام معلم مقام انبیاست یک مطلب مهمی است که نیاز به ساعتها تفکر دارد. به قول مرحوم شهید مطهری میفرمودند هر صد سال باید یکی پیدا شود تا صحبتهای علامه طباطبائی را در المیزان را بفهمد؛ اینکه معلمی شغل انبیاست، مقام معلم مقام انبیاست، اساتید، صاحب نظران و اندیشمندانی را نیاز دارد که یان موضوع را به شکل دیگری و تخصصی تر نگاه کنند و توضیح دهند و تبیین کنند. مقام علوای معلمی نیاز به تفکر اندیشمندان دارد نیاز به قلم و نویسندگان خبره دارد تا بخشی از دین آن ادا شود.
آل حبیب درباره مقام معلم تصریح کرد: معلم در مقام تعلیم به کجا وصل است؟ از کجا علم میگیرد و این علم را به چه کسانی میآموزد؟ اگر مقداری توجه باشد؛ میبینیم مقام معلم مقام بسیار والایی است. معلم در جایگاهی است که باید علم را از عالم بالا دریافت کند و آ« مطالب صحیح را از ملائکه علم بگیرد و آ« را متناسب با ظرفیت دانش آموز به او ارائه کند. معلم در کنار ریاضی اخلاق درس میدهد. انسانیت درس میدهد بزرگی و مرام و مروت درس میدهد و بسیاری از مطالب دیگر..
جواد آل حبیب در مصاحبه با خبرنگار اندیشه معاصر تصریح کرد: معلم در مقام علو است که این مقام مقام قداست است، مقام پاکی است و همین علت است که دانشآموزان با معلم اخت میگیرند با معلم رشد میکند و نقش تکاملی دانشآموزان به واسطه معلم است.
رتبه بندی معلمان | نگاهی نو به جایگاه معلمان در جامعه (۱۹اردیبهشت۱۴۰۱) / رتبه بندی یعنی احقاق حقو معلمان برای رسدین به عدالت در جامعه / تکلیف جاماندگان از رتبه بندی
رتبه بندی حق معلمان است
جواد ال حبیب درباره مهمترین مساله رتبه بندی که کمتر به آن اشاره شد گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در ارتباط با معلمان مسئله رتبهبندی است رتبهبندی یعنی احقاق تضییع شده حقوق معلمان. ما زمانی که سن کمتری داشتیم و مشغول تحصیل در مقاطع پایین تر بودیم، میگفتن در بعضی کشور، معلمان در ازای حقوقشان چک سفید میگیرند. من کاری به این مطلب ندارم؛ اما نکته انی است مهمی که میخواهد یک دانش آموز را تربیت کند، باید در مسائل اولیه حداقل آرامشی داشته باشد و ذهنن و فکرش درگیر نباشد. بنابراین اجرای رتبه بندی معلمان ، حق ایشان است برای داشتن آرامش در مساول معیشتی، جایگاه اجتماعی و …
هدف از اجرای رتبه بندی رعایت عدالت در جامعه است
این روانشناس و فعال فرهنگی اذعان کرد: هدف از اجرای رتبه بندی، فقط مساله معیشت معلمان و جایگاه معلمان در جامعه نیست. در رتبه بندی مسائل گوناگونی نهفته است که یکی از آنها، رشد علمی جامعه، رشد علمی معلم و رشد علمی دانش آموز تا رسیدن به تولید دانش است . اما از همه مهمتر، مسئله اجرای عدالت در جامعه است. با رتبه بندی قرا است جامعه به عدالت نزدیک تر شود و این مهمترین مساله در رتبه بند است.
زمان اجرای رتبه بندی
رتبه بندی انشاالله از ۱۵ خرداد اجرایی می شود و بیش از ۸۰۰ هزار معلم رتبه بندی می شوند
رتبه بندی معلمان | نگاهی نو به جایگاه معلمان در جامعه (۱۹اردیبهشت۱۴۰۱) / رتبه بندی یعنی احقاق حقو معلمان برای رسدین به عدالت در جامعه / تکلیف جاماندگان از رتبه بندی
جاماندگان رتبه بندی
وی در پایان تصریح کرد: اینکه بعضی از مدیران و مسئولان در صحبت های خود به رتبه بندی مشاغل در تمام ادارات و ارگان ها اشاره می کنند و فقط صف معلمان را جدا میکنند صحیح نیست. باید منصفانه صحبت کرد. رتبه بندی معلمان در اولویت دولت است و باید انجام دهد. اما امروز شاهدیم بسیاری از مراکز و موسسات خصوصی و یا غیر دولتی رتبه بندی نشده اند و حقوق بسیار کمی دریافت می کنند. تحقیق و بررسی به صورت ساده و گذاری از مراکز و موسسات، دانشگاه ها، مراکز حوزوی شاهد بزرگی بر این امر است.
انتهای پیام/*