۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد؛

دیدار هزاران نفر از مردم قم با رهبر معظم انقلاب (۱۹ دی ۱۴۰۲)

دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در پاسداشت قیام ۱۹ دی قم در سال ۱۳۵۶ در حمایت از حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم پهلوی، امروز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه هزاران نفر از اقشار مختلف مردم این شهر با حضور در حسینیه امام خمینی تهران، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

لحظاتی از سرود جمعی مردم قم در دیدار با رهبر انقلاب

همسفر ما الطاف خدا شور سلیمانی در دل ما
جلوه‌گر است تا هنگام ظهور راه امام و راه شهدا

ایشان گفتند: امروز غزه را ملاحظه کنید. نقش‌آفرینی حضور مردم و ایستادگی مردم در یک حادثه‌ی عظیم، یعنی یک گروه کوچک، یک مردم محدود، مثلاً دو میلیون جمعیت من‌باب مثال در یک وجب زمین، آمریکای با آن عظمت را و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را عاجز کرده. قدرت حضور مردم یعنی این.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: حادثه قم یک حادثه‌ای است به مراتب از این بالاتر. چرا؟ برای خاطر اینکه در روز نوزدهم دی مردم قم آمدند در خیابان، شهید هم دادند، کتک هم خوردند، عده‌ای هم زندان رفتند، اما سرآغاز یک جریانی شدند که آن جریان توانست یک رژیم وابسته‌ مستکبر ظالم مسلّط بر این کشور را در طول مدت حدود یک سال سرنگون کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: این را امام (ره) یاد داد به ما. نشان داد به مردم، یاد داد به مردم که حضور آن‌ها در صحنه معجزه آفرین است. ایشان افزودند: امام (ره) سال ۴۱ و ۴۲ با عمل، با حرف، با منطق، با استدلال این را به همه ملت ایران نشان داد. فهماند به آن‌ها که اگر می‌خواهند پیش بروند، اگر می‌خواهند به نتایجی که مطلوب آن‌هاست، برسند، باید در میدان حضور داشته باشند. عقب کشیدن، به این و آن اتکا کردن، کنج عزلت گزیدن، این فایده ندارد، باید بیایند وسط میدان. خودش هم آمد وسط میدان.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: امام (ره) به جای نشست و برخاست کردن با احزاب و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی معروف پُر مدعا که بودند در آن زمان، به جای نشستن با آن‌ها، آمد با مردم نشست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان به مالک اشتر فرمود: «و إنما عماد الدین و جماع المسلمین و عُدّه للأعداء، العامّه من الأمّه». عمادالدین یعنی تکیه‌گاه دین. امیرالمومنین به ملت خودش می‌فرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب. جامعه اسلامی هستید، تکیه‌گاه اسلام‌تان امت‌اند بدنه مردم‌اند؛ والعدّه الاعداء. این ذخیره در مقابل دشمن این‌ها کی هستند، العامه من الامه. یعنی توده‌ی مردم.

ایشان گفتند: من یک وقتی، تکه‌هایی از نامه را مطرح کردم برای مسؤولین چند سال قبل از این که آنجا حضرت مقایسه می‌کند بین خاصه و عامه. خاصه یعنی نورچشمی‌ها. عامه یعنی توده مردم. بیانات عجیبی درباره خاصه ذکر می‌کند؛ بیانات عجیبی درباره عامه توده مردم ذکر می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تکیه حضرت به این است که به توده مردم تکیه کنید. به توده مردم. وقتی یک رئیس‌جمهوری با توده مردم انس می‌گیرد، حرف می‌زند، کار می‌کند بین آن‌ها، می‌رود در دل مردم یک عده‌ای از آنجا بلند می‌شود می‌گویند، این پوپولیسم است. اهانت می‌کنند. نه، این مردم‌داری است. این نشان‌گرفتن نقطه اصلی است. توده‌ی مردم همه کاره‌اند.

‌ایشان گفتند: آن رژیمی که در ۲۲ بهمن به دست مردم ایران ازاله شد و از این خاک پاک، از این کشور خدایی بیرون رانده شد، یک رژیم وابسته و کودتایی بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: یک عده‌ای امروز نمی‌خواهند این را بعد از چهل سال باور کنند. آمریکایی‌ها و دور و بری‌های آمریکایی‌ها و وابستگان به آمریکایی‌ها هم با ساده‌دلی تمام، عجیب است، سیاستمدارند، دیپلماتند اما در این قضیه، نهایت ساده‌اندیشی را دارند به کار می‌برند؛ با محاسبه‌ی غلط، دارند دوباره توجیه می‌کنند چهره رژیمی را که چهل سال قبل، ۴۵ سال قبل با لگد مردم از این کشور رانده شده، بیرون افتاده شده.

این خبر تکمیل خواهد شد ….

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط