۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

دولت من | ورود به سامانه دولت من

برای ورود به سامانه دولت من باید چه کاری انجام دهیم و وارد چه سایتی شویم؟

خدمات هوشمند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دولت من یکی از سایت هایی است که با ورود به آن افراد میتوانند از اطلاعات خود باخبر شوند آنها با ورود به دولت من خدمات یادی را بهره میگیرند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست

با توجه به افزایش نیازهای مردم و همچنین پیشرفت و گسترش فناوری و تبدیل شدن آن به بخش حیاتی جامعه، دولت نیز در تلاش است تا با فراهم کردن بستر اینترنتی، خدمات مختلف خود را بدون نیاز به حضور مردم در ادارات به آن ها ارائه دهد. در نتیجه، بسیاری از خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور، نهادهای عمومی و دستگاه‌های اجرایی دستگاه ها موظف اند که امکان دسترسی به خدمات خود را از طریق اینترنت فراهم نمایند.

اما پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست ؟ برای تحقق این هدف، دولت تصمیم گرفت تا سامانه ای ایجاد کند که مرکز ارائه انواع مختلف خدمات باشد. در نتیجه، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاسیس گشت و مرجع دسترسی مردم به خدمات دستگاه های مختلف شد. امکانات ارائه شده در این سامانه شامل مواردی مانند خدمات حوزه مسکن، احراز هویت یکپارچه، خدمات حوزه آموزش و خدمات حوزه سلامت می باشد که برخی از آن ها بدون نیاز به انجام احراز هویت نیز قابل دسترسی هستند.

تمامی امکانات ارائه شده در سامانه my.gov.ir و یا دولت من به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و یکی از خدمات پر کاربرد آن، کارپوشه سامانه پیام ایران می باشد که یک صندوق برای دریافت پیام های مهم دولتی است.

همچنین، طبق اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه ها، ثبت نام جاماندگان و منصرف شدگان دریافت یارانه در تاریخ های مقرر شده می توانند به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir مراجعه نمایند و ثبت نام خود را جهت دریافت یارانه از طریق این سایت انجام دهند که توضیحات بیشتر در مقاله زیر ارائه شده است.

دولت من

دولت من

امکانات سامانه my.gov.ir

همان گونه که اشاره کردیم، سامانه دولت من به نشانی my.gov.ir جهت ارائه خدمات مختلف دولتی به مردم ایجاد شده است. یکی از اولین خدمات این سایت که هم اکنون فعال شده، ثبت نام غیر مشمولان یارانه می باشد که افراد زیادی هم مشمول آن می شوند. البته این مورد تنها خدمت سایت مذکور نبوده و امکانات فراوان دیگری هم از طریق این سامانه در اختیار کاربران قرار داده می شود. طبق اطلاع رسانی های انجام شده در این باره، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دارای امکانات گوناگونی در حوزه های مسکن، آموزش، سلامت، اقتصاد، امور عمومی و اجتماعی و احراز هویت می باشد. هر کدام از این موارد به مرور زمان فعال شده و امکان دریافت خدمات مربوطه به صورت آنلاین را برای مردم فراهم می کنند. با توجه به کاربردهای فراوان این سامانه برای عموم مردم در جنبه های مختلف، در ادامه تعدادی از مهم ترین امکانات آن را بیان کرده و به صورت مختصر توضیح داده ایم. این خدمات سایت دولت من به شرح زیر می باشند:

خدمات حوزه آموزش

حوزه سلامت

امور عمومی

حمایت اجتماعی

 

امور اقتصادی

همان طور که از نام این بخش از سامانه دولت من هم پیدا است، خدمات قابل ارائه از طریق آن بیش تر مربوط به مسائل اقتصادی هستند. آن دسته از کاربرانی که به هر دلیل نیاز به دریافت این خدمات دارند، با ورود به حساب کاربری خود می توانند استعلام های لازم را دریافت کرده و از امکانات این سامانه بهر مند شوند. تعداد خدمات مربوط به امور اقتصادی در این سامانه تقریبا زیاد است و موارد متعددی را پوشش می دهد. با توجه به این موضوع، در ادامه امکانات اقتصادی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را برای تان آورده ایم تا بسته به نیاز خود بتوانید وارد بخش مربوطه شده و خدمات مورد نیاز را دریافت نمایید. این موارد به شرح زیر می باشند:

• مجوز مشاغل خانگی
• استعلام پرونده ‌های علائم (برند‌‌‌‌‌ها) تجاری
• استعلام استاندارد کالا
• بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی
• استعلام خدمات الکترونیک آژانس ‌های هواپیمایی
• خدمت دریافت شماره شبا
• وضعیت ثبت و تشکیل تعاونی ها
• مجوز کاریابی
• استعلام اصالت دستگاه
• کارورزی
• نام و وضعیت تعاونی
• استعلام اطلاعات پایگاه شناسی ملی اشخاص حقوقی
• استعلام سوابق شارژ کارت حکمت
• رشته فعالیت و گرایش تعاونی
• گواهی نامه شغلی در خارج از کشور
• استعلام آخرین وضعیت شکوائیه مودیان مالیاتی
• استعلام سوابق شارژ کارت سوخت
• مشخصات ثبتی شرکت به همراه اعضا
• استعلام اطلاعات مختصر کالا

نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

با توجه به این که تمامی دستگاه ها باید خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز ارائه دهند، بسیار مهم است که افراد نحوه ورود به این سامانه را بدانند، زیرا لازمه دسترسی به تمامی امکانات این سایت، ورود به صفحه کاربری می باشد. به همین جهت در ادامه این مطلب، نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir ارائه شده است.

دو راه برای ورود به سامانه دولت هوشمند وجود دارد که اولین راه، ورود از طریق شماره همراه است که در ادامه توضیح داده می شود و سپس به راه دوم ورود پرداخته خواهد شد.

ابتدا در مرورگر خود آدرس my.gov.ir را بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت دولت هوشمند sso.my.gov.ir منتقل شوید.

در صفحه باز شده، شماره همراه و کد امنیتی را وارد نمایید و روی ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.
حال کد ارسال شده به شماره همراه خود را در سامانه بنویسید و روی ورود به سامانه کلیک کنید.
ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از طریق اپلیکیشن دولت همراه

راه دوم ورود به پنجره ملی خدمات دولت من، از طریق اپلیکیشن دولت همراه می باشد که برای این منظور کافی است روی عنوان ورود با Qr code کلیک کنید.

اکنون باید اپ دولت همراه را اجرا کنید و از منو سمت راست، گزینه ورود به درگاه با Qr code را انتخاب نمایید و بارکد را اسکن کنید. همچنین می توانید با مرورگر گوشی خود به سامانه دولت من وارد شوید و این مراحل را بدون نیاز به مراجعه به اپ دولت همراه انجام دهید.

در این روش نیز باید در سامانه دولت همراه عضو باشید که در صورتی که عضو نیستید می توانید به مقاله زیر رجوع کنید و از راهنمای تصویری ثبت نام موجود در متن مقاله کمک بگیرید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط