۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

دولت باید هزینه‌های رایگان کردن طرح ترافیک را به عنوان خدمات حاکمیتی

[ad_1] سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر تردد بیش از ۸۰۰ هزار نفر با مترو در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی در پایتخت، گفت:  ما یک بیماری مزمنی در تهران تحت عنوان نبود مدیریت یکپارچه خدم...

دولت باید هزینه‌های رایگان کردن طرح ترافیک را به عنوان خدمات حاکمیتی

[ad_1]

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر تردد بیش از ۸۰۰ هزار نفر با مترو در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی در پایتخت، گفت:  ما یک بیماری مزمنی در تهران تحت عنوان نبود مدیریت یکپارچه خدمات شهری داریم چرا که باعث شده تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه به صورت بخشی باشد، کما اینکه شهرری، استانداری و سایر بخش‌ها هر کدام تصمیمات جداگانه‌ای برای اداره حوزه شهری اتخاذ می‌کنند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع باید یک جایی حل شود و اگر ما علاقه‌مند هستیم در مرکز کشور شرایط زندگی مردم تسهیل شده و مشکلات آنها برطرف شود باید در مسیر یکپارچه‌سازی مدیریت خدمات شهری گام برداریم.


وی تصریح کرد: شهرداری از این جهت برای لغو طرح ترافیک همکاری نمی‌کند که بخشی از درآمدی که به دست می‌آورد از طریق فروش مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک است، آن هم در شرایطی که این نهاد به سختی هزینه‌های خود را تامین می‌کند، از طرفی هم دولت که موظف است از سیستم حمل و نقل عمومی در کلانشهرها دفاع کند و بودجه به این حوزه اختصاص دهد از زیر بار تکلیفی که دارد، شانه خالی می‌کند.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون دولت هزاران میلیارد تومان به شهرداری بدهی دارد و تا وقتی از پرداخت بدهی خود مضایقه کرده و ارائه خدمات شهری را در تهران با چالش مواجه کند، شهرداری نیز برای جبران هزینه‌های اداره شهر ناچار طرح ترافیک را اجرا می‌کند و هرچند این اقدام، بودجه هنگفتی برای این نهاد ایجاد نمی‌کند، اما این پیام را دارد که دولت باید هزینه‌های رایگان کردن طرح ترافیک را به عنوان خدمات حاکمیتی بپذیرد.


عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده از دولت یا شهرداری جانبداری نمی‌کنم، اما برای اداره شهر، تامین منابع مالی نیز از مولفه‌های مورد توجه است. /


پایان پیام

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار