۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

دستور معاون اول رئیس جمهور به وزیر علوم برای برگزا…

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دنبال ارسال نامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت برگزاری غیرحضوری و‌ مجازی امتحانات دانشگاه‌ها با توجه به موج‌ چهارم‌کرونا، به و...

دستور معاون اول رئیس جمهور به وزیر علوم برای برگزا…

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دنبال ارسال نامه عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت برگزاری غیرحضوری و‌ مجازی امتحانات دانشگاه‌ها با توجه به موج‌ چهارم‌کرونا، به وزیر علوم دستور اقدام داد.


متن نامه مقتدایی به شرح زیر بود:


وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روزهای پایانی سال گذشته طی یک اطلاع رسانی و‌ بخشنامه ای از برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها در برخی مناطق خبر داد.


 این بخشنامه توسط دانشگاه‌ها به دانشجویان اطلاع رسانی شد و در همین راستا، برخی دانشگاه‌ها در تدارک برگزاری امتحانات به صورت حضوری می باشند و به صورت تلویحی خبر از برگزاری حضوری امتحانات می‌دهند که باعث نگرانی جدی برای دانشجویان و خانواده های مکرم آنان شده است.


 این درحالی است که موج چهارم شیوع کرونا آغاز شده و دانشجویان بسیاری باید از شهرهای محل سکونت با استفاده از حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و قطار ( که می تواند باعث انتقال سریع ویروس کرونا شود) به دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه‌های کلانشهرها سفر کنند و در خوابگاه‌ها مستقر شوند که این امر قطعا باعث افزایش احتمال ابتلا به کرونا و طبیعتا ایجاد خطر برای دانشجویان، خانواده ها، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها می‌شود.


ضرورت دارد با توجه به برگزاری کلاس‌های ترم جاری به صورت مجازی و‌ تجربه موفق امتحانات غیرحضوری در ترم‌های گذشته، درخصوص برگزاری امتحانات به صورت حضوری تجدیدنظر شود و باتوجه به درخواست خانواده ها، امتحانات به صورت مجازی برگزار شود.


عدم تعیین تکلیف صریح درخصوص نحوه برگزاری امتحانات و در انتظار نگه داشتن خانواده ها با جملاتی همچون “شهرهای کم خطر و‌ پرخطر”، از هم اکنون این عزیزان را دچار سردرگمی و نگرانی کرده است.


در همین راستا با عنایت به درخواست مکرر دانشجویان و خانواده های ایشان، مستدعی است دستور فرمایید در اسرع وقت بررسی بیشتر و اقدام لازم جهت غیرحضوری شدن امتحانات در راستای کاهش خطر ابتلا به کرونا و آرامش خانواده ها و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد. مزید امتنان است اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده، مطلع نمایند.


از حسن توجه جنابعالی قدردانی می شود./


پایان پیام

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار