۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

سلامت و پرشکی

دانشمندان واکسن هایی ساخته اند که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند!

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

دانشمندان واکسن هایی ساخته اند که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به گفته محققان، این واکسن‌ های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

 این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

رونگ های، محقق ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، گفت: «آنچه که می خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که گسترده است. “این به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس موثر است و برای طیف گسترده ای از مردم بی خطر است.”های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: “این می تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.”به طور سنتی، واکسن ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی هایی تولید کند که به طور خاص آن حشره را هدف قرار داده و از بین ببرد.

دانشمندان واکسنی ساخته اند که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند!

دانشمندان واکسنی ساخته اند که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند!

واکسن جدید

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.محقق شوئی دینگ، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، توضیح داد که همه در حال حاضر این پاسخ طبیعی به عفونت را دارند، اما ویروس ها می توانند پروتئین های خود را تولید کنند که پاسخ RNA بدن را مسدود می کند. واکسن جدید به بدن می آموزد که چگونه این دفاع ویروسی را دور بزند.

هیا افزود،

همچنین احتمال کمی وجود دارد که یک ویروس برای جلوگیری از این واکسن جهش یابد.ویروس ها ممکن است در مناطقی که توسط واکسن های سنتی هدف قرار نمی گیرند جهش پیدا کنند. با این حال، ما کل ژنوم آنها را با هزاران RNA کوچک هدف قرار می دهیم. آنها نمی توانند از این موضوع فرار کنند.محققان گزارش می دهند که یکی از این واکسن هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شده است، موش های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می کند. نه روز موش تقریباً معادل یک سال انسان است.مطالعه جدید در ۱۵ آوریل در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد.

به گفته محققان

دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، یک پتنت ایالات متحده در مورد فناوری جدید واکسن RNA خود صادر کرده است.به گفته محققان، این واکسن به نوزادانی که نمی‌توانند واکسن‌های فعلی را دریافت کنند، زیرا سیستم ایمنی آن‌ها توسعه نیافته است، و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌هایی که سیستم ایمنی آنها را به خطر می‌اندازد، کمک خواهد کرد.دینگ گفت: “به همین دلیل است که قدم بعدی ما استفاده از همین مفهوم برای تولید واکسن آنفولانزا است تا از نوزادان محافظت شود.” “اگر ما موفق باشیم، آنها دیگر مجبور نخواهند بود به آنتی بادی های مادرشان وابسته باشند.”واکسن جدید همچنین می تواند به شکل اسپری تحویل داده شود که به افرادی که خجالتی هستند کمک می کند.های می‌گوید: «عفونت‌های تنفسی از طریق بینی حرکت می‌کنند، بنابراین یک اسپری ممکن است یک سیستم انتقال آسان‌تر باشد.محققان خاطرنشان کردند که در نهایت، این استراتژی می تواند برای “برش و چسباندن” واکسن برای هر تعداد ویروس استفاده شود.چندین پاتوژن شناخته شده انسانی وجود دارد. دانگ، سارس، کووید. همه آنها عملکردهای ویروسی مشابهی دارند. “این باید برای این ویروس ها در انتقال آسان دانش قابل اجرا باشد.”

 

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط