۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

اقتصادی

خودرویی که فقط یک دستگاه در آن موجود است

پروژه M نام خودرو مفهومی لامبورگینی با طراحی کلاسیک است که در سال ۲۰۰۶ به مناسبت چهلمین سال تولید نسخه اصلی میورا به نمایش گذاشته شد.

وام خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پروژه M نام خودرو مفهومی لامبورگینی با طراحی کلاسیک است که در سال ۲۰۰۶ به مناسبت چهلمین سال تولید نسخه اصلی میورا به نمایش گذاشته شد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پروژه M نام ماشین مفهومی لامبورگینی

با طراحی کلاسیک است که در سال ۲۰۰۶ به مناسبت چهلمین سال تولید نسخه اصلی میورا به نمایش گذاشته شد. میورا از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۳ روی خط تولید لامبورگینی قرار داشت و در مجموع ۷۶۴ دستگاه از آن ارائه شد. طراح این خودرو نیز کسی نبود جز مارچلو گاندینی از مجموعه فوق حرفه ای برتونه. لامبورگینی برای میورا از موتور ۴ لیتری ۱۲ سیلندر استفاده کرد که این مجموعه با یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ شد.

از منظر ابعاد نیز این خودرو با وزن خالص ۱۲۹۲ کیلوگرم؛ برابر با ۴۳۶۰ میلیمتر در طول، ۱۷۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۰۵۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافت. فاصله بین محورهای آن برابر با ۲۵۰۰ میلیمتر است.

خودرو

خودرو

در موزه خودرو‌های تاریخی ایران که اوایل آبان امسال با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد علاوه بر نمایش مجموعه خودروهای کلاسیک با ارزش خودرویی به چشم می خورد که فقط ۱ عدد از آن با همکاری ۳ خودروساز بزرگ آلمانی تولید و به ایران هدیه داده شد.

آرم این ۳ شرکت خودروسازی علاوه بر روی بدنه بر روی غربیلک فرمان این خودرو نیز نصب شده که تاکید بر همکاری این شرکت ها در ساخت این خودرو است. این خودرو” ام پی وی تهران” نام دارد که برگرفته از حروف اختصاری ابتدای نام ۳ شرکت سازنده آن به علاوه شهر محل سفارش یعنی تهران است.

موتور این خودرو از نوع بنزینی ۴ سیلندر ساخت شرکت فولکس واگن است که در قسمت عقب و به صورت افقی قرار گرفته است. این موتور به سیستم سوخت رسانی انژکتوری مجهز است .

گیربکس بکار رفته در این ماشین نیز ۴ سرعته اسپرتوماتیک ساخت شرکت پورشه است.فرم اتاق از نوع اسپرت و جنس بدنه ۲ تکه آن از فایبر گلاس است . کابین از ساختار بسیار محکمی تشکیل شده که راننده را در مقابل ضربه بیرونی محافظت کرده و حتی در صورت وقوع تصادف از قسمت جلو ضربه وارده به خودرو توسط یک ضربه گیر با قابلیت تغییر شکل جذب می شود.

این ماشین دارای ۲ سوئیچ کوتاه (نقره ای) و بلند (طلایی) است و به گونه ای طراحی شده که وقتی خودرو با سوئیچ کوتاه روشن می شود تنها دنده های ۱ و ۲ خودرو آزاد شده که در این حالت حداکثر سرعت خودرو به ۳۰ کیلومتر در ساعت می رسد اما اگر خودرو با سوئیچ طلایی روشن شود دنده های ۳و ۴ آن نیز فعال شده و در این حالت می تواند با حداکثر سرعت که ۱۷۰ کیلومتر است حرکت کند.

“ام پی وی تهران” یک خودروی سفارشی بوده و تنها یک دستگاه از آن در دنیا وجود دارد که همین یک دستگاه نیز در تهران است

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط