۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

تکنولوژی و فناوری

خلبان جنگنده با حداقل پنج کشته هوا به هوا یک آس شناخته می شود!

خلبان جنگنده یا خلبان جنگی یک هوانورد نظامی است که برای شرکت در نبرد هوا به هوا، نبرد هوا به زمین و گاهی اوقات جنگ الکترونیک در کابین خلبان هواپیمای جنگنده آموزش دیده است.

اتحادیه خلبانان خطوط هوایی آمریکا امنیت، نگرانی های تعمیر و نگهداری را صدا می کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،خلبان جنگنده یا خلبان جنگی یک هوانورد نظامی است که برای شرکت در نبرد هوا به هوا، نبرد هوا به زمین و گاهی اوقات جنگ الکترونیک در کابین خلبان هواپیمای جنگنده آموزش دیده است.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

استخدام

خلبانان جنگنده یکی از مورد توجه ترین و مطلوب ترین سمت های هر نیروی هوایی است. فرآیندهای گزینش فقط نخبگان را از بین همه نامزدهای بالقوه می پذیرد. فردی که دارای سوابق تحصیلی استثنایی، آمادگی جسمانی، رفاه سالم و انگیزه ذهنی قوی باشد، شانس بیشتری برای انتخاب شدن برای آموزش خلبانی خواهد داشت. همچنین انتظار می رود که نامزدها توانایی های رهبری قوی و کار گروهی را از خود نشان دهند. به این ترتیب، تقریباً در تمام نیروهای هوایی، خلبانان جنگنده افسران وظیفه هستند. این در مورد خلبانان بیشتر هواپیماهای دیگر نیز صادق است.

اتحادیه خلبانان خطوط هوایی آمریکا امنیت، نگرانی های تعمیر و نگهداری را صدا می کند!

خلبان جنگنده با حداقل پنج کشته هوا به هوا یک آس شناخته می شود!

تناسب اندام

خلبانان جنگنده USAF قبل از برخاستن به سمت جت های خود می روند (۲۰۰۶)
خلبانان جنگنده باید از سلامتی مطلوب برخوردار باشند تا بتوانند نیازهای فیزیکی جنگ های هوایی مدرن را برطرف کنند. وضعیت قلب عالی مورد نیاز است، زیرا افزایش “G” که خلبان در یک نوبت تجربه می کند می تواند باعث ایجاد استرس در سیستم قلبی عروقی شود. یک “G” برابر با نیروی گرانش است که در شرایط عادی تجربه می شود، دو “G” دو برابر نیروی گرانش معمولی است. برخی از هواپیماهای جنگنده می توانند تا ۹ G شتاب بگیرند. خلبانان جنگنده همچنین به بافت ماهیچه ای قوی در امتداد اندام ها و شکم نیاز دارند تا هنگام انجام چرخش های محکم و سایر مانورهای با شتاب زیاد، یک مانور کششی anti-G (AGSM، زیر را ببینید). دقت بینایی بهتر از حد متوسط نیز یک ویژگی بسیار مطلوب و ارزشمند است.

توهین آمیز

موشک‌های راداری فعال متوسط و بلند مدرن و موشک‌های نیمه‌فعال رادار راداری می‌توانند به سمت اهداف خارج یا خارج از برد بصری شلیک شوند. با این حال، هنگامی که یک خلبان در حال مبارزه با سگ در فاصله کوتاه است، موقعیت او نسبت به حریف قطعا مهم است. عملکرد بهتر از خلبان دیگر و هواپیمای آن خلبان برای حفظ برتری حیاتی است. یک ضرب المثل رایج برای سگ جنگی این است که “بینایی را از دست بده، مبارزه را باخت”.اگر یک خلبان برد موشکی بیشتر از دیگری داشت، قبل از قرار گرفتن در برد موشک دشمن، ابتدا موشک خود را شلیک می کرد. به طور معمول، حقایق محموله سلاح های دشمن ناشناخته است و با پیشرفت مبارزه آشکار می شود.

برخی از مانورهای رزم هوایی اساس ورزش هوازی را تشکیل می دهند:

پایه ای
اسپلیت اس
Immelmann نوبت
بافت تاچ
قیچی
چندل
مجتمع
کبرای پوگاچف
مانور هربست

دفاعی

خلبان ها برای به کارگیری تاکتیک ها و مانورهای خاص در هنگام حمله آموزش دیده اند. حملات موشکی معمولاً با اقدامات متقابل الکترونیکی، شعله ور و کاه مقابله می شود. با این حال، موشک‌هایی مانند AIM-120 AMRAAM می‌توانند به طور فعال سیگنال‌های پارازیت را وارد کنند.[نیازمند منبع]سگ جنگی در ۱ تا ۴ مایل (۱۶۰۰ تا ۶۴۰۰ متر) “نزدیک” در نظر گرفته می شود. خلبانان مانورهای استرس زا را برای به دست آوردن مزیت در جنگ سگ انجام می دهند. خلبانان باید در وضعیت خوبی باشند تا بتوانند با نیروهای G بالا ناشی از نبردهای هوایی مقابله کنند. خلبانان پاها و تنه خود را خم می کنند تا خون از سر خارج نشود. این به عنوان AGSM یا M1 یا گاهی اوقات به عنوان “غرغر” شناخته می شود.[نیازمند منبع]

دفاع در برابر موشک

بسیاری از موشک‌های هوا به هوا و سطح به هوا اولیه دارای سیستم‌های هدایت فروسرخ بسیار ساده با میدان دید باریک بودند. این موشک‌ها را می‌توان با چرخش تند اجتناب کرد، که اساساً باعث می‌شد موشک هواپیما هدف را از دست بدهد. تاکتیک دیگر بهره برداری از برد محدود موشک با انجام مانورهای فراری بود تا زمانی که سوخت موشک ها تمام شود.

موشک های مادون قرمز مدرن مانند AIM-9 Sidewinder دارای سیستم هدایت پیشرفته تری هستند. آشکارسازهای مادون قرمز فوق خنک به موشک کمک می کند تا منبع اگزوز احتمالی را پیدا کند و نرم افزار به موشک در پرواز به سمت هدف کمک می کند. خلبان‌ها معمولاً برای گیج کردن یا فریب دادن این موشک‌ها، شعله‌های آتش را پرتاب می‌کنند و با ایجاد نشانه‌های گرمای چندگانه داغ‌تر از هواپیما برای موشک برای قفل کردن و هدایت کردن آن از هواپیمای مدافع دور می‌شوند.

موشک‌های رادار رادار گاهی اوقات ممکن است با اشیاء سطحی یا ویژگی‌های جغرافیایی اشتباه گرفته شوند که باعث به هم ریختگی سیستم هدایت موشک یا ایستگاه زمینی هدایت‌کننده آن می‌شود. Chaff گزینه دیگری در موردی است که هواپیما برای استفاده از موانع جغرافیایی بیش از حد بلند است. خلبانان باید از تهدیدات احتمالی آگاه باشند و یاد بگیرند که در صورت امکان بین این دو تمایز قائل شوند. آنها از گیرنده هشدار راداری (RWR) برای تشخیص انواع سیگنال هایی که به هواپیمایشان برخورد می کنند استفاده می کنند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط