۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷

خطرات تغییر خودسرانه داروی بیماران قلبی در ماه رمضان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از  بهداشت نیوز،دکتر مصطفی داستانی با اشاره به اینکه بیماران قلبی و عروقی که به تازگی یک حادثه عروقی را تجربه کرده اند تا رسیدن به وضعیت ثابت، فاکتورهای خطری برای آنها وجود دارد که روزه دا...

ماه مبارک رمضان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر و به نقل از  بهداشت نیوز،دکتر مصطفی داستانی با اشاره به اینکه بیماران قلبی و عروقی که به تازگی یک حادثه عروقی را تجربه کرده اند تا رسیدن به وضعیت ثابت، فاکتورهای خطری برای آنها وجود دارد که روزه داری می تواند باعث ایجاد عارضه در آن ها شود، گفت: این بیماران به هیچ وجه مجاز به روزه داری نیستند و باید داروهای خود را طبق نظر پزشک معالج مصرف کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که سکته مغزی، قلبی، حمله قلبی و گرفتگی عروقی را به تازگی تجربه کرده اند تا زمانی که شرایط سلامتی آن ها پایدار نشود امکان روزه داری ندارند.

دکتر داستانی با تاکید بر اینکه کاهش یا افزایش داروهای کنترل انعقاد خون می تواند باعث ایجاد خونریزی یا لخته زایی شود، ابراز کرد: داروهای ضد بد ریتمی قلب نیز از داروهای حساسی هستند که باید با دقت مصرف شوند؛ در غیر اینصورت روزه داری می تواند باعث افزایش و یا کاهش( اختلال )ریتم قلب شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دسته سوم از بیماران قلبی عروقی که در شرایط پایدار جسمانی هستند، می توانند دوز داروهای خود را در دو وعده و البته با مشورت پزشک معالج مصرف نمایند و روزه خود را به جا آورند. عنوان کرد: بیمارانی که در طول روز سه یا چهار وعده دارو دارند، نمی توانند روزه بگیرند زیرا روزه داری حدود ١٢ساعت به طول می انجامد و تنظیم دارویی آنها برهم می خورد.

متخصص بیماریهای قلبی و عروقی با اشاره به اینکه بیمارانی که فاکتورهای خطر مثل فشار خون کنترل نشده یا دیابت دارند صرفا با مشورت پزشک اجازه روزه داری دارند، گفت: بیماران دیابتی باید با متخصص غدد مشورت کنند زیرا افزایش قند خون می تواند مشکل آفرین باشد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط