۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

اجتماعی

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری| آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان

آخرین اخبار حقوق بازنشستگان چیست؟

خبر خوش برای بازنشستگان کشوری و لشکری| آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هر سال آخر سال یک درصدی به حقوق افراد بازنشستگان و کارمندان و کارگران اضافه میشود. این اضافه شدن حقوق بازنشستگان و…باعث خوشحالی موقت افراد میشود . برای با خبر شدن از درصد بالا رفتن حقوق افراد اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حقوق بازنشستگان چقدر است؟

با توجه به اعلام‌های قبلی و صحبت‌های محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق افراد این صندوق از مهرماه افزوده خواهد شد. تأمین منابع این افزایش حقوق آنها از طرف دولت و برای اجرای طرح همسان سازی حقوقشان  اختصاص داده شده است.

در ادامه جدول حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب رقم متناسب سازی از همین ماه (مهرماه) اعلام می‌شود.

با مصوبه جدید آیین‌نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در هیئت دولت، اختصاص ۱۸ میلیارد تومان به این بخش از مهرماه در نظر گرفته شده و به فیش‌های حقوقی بازنشستگان افزوده خواهد شد.

طبق جدول منتشر شده حقوق بازنشستگان کشوری حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

همچنین با توجه به خبر‌های منتشر شده درباره میزان حقوق بازنشستگان لشکری، افزایش حقوق بازنشستگان نیز از بازنشستگان کشوری کمتر نخواهد بود.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان لشکری

جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

 

کام بازنشستگان شیرین شد

صولت مرتضوی در مورد زمان اعمال افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق آنها اعمال شود و کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شاالله شیرین شود.

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه با بازنشسته های کشوری و لشکری وضعیت پرداخت‌ها چگونه است، گفت: در نورد بازنشستگان کشوری هم به همین شکل است و اعزایش حقوق‌ها در فروردین اعمال می شود اما در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست و قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

واریز ۹ میلیون تومانی برای بازنشسته ها و مستمری بگیران و همسان سازی حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است در فروردین ماه باید افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود.

به نقل از ایلنا، صولت مرتضوی در مورد زمان اعمال افزایش حقوقشان تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق آنها اعمال شود و کام آنهاعزیزمان هم ان‌شاالله شیرین شود.

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه  بازنشسته های کشوری و لشکری وضعیت پرداخت‌ها چگونه است، گفت: در نورد بازنشستگان کشوری هم به همین شکل است و اعزایش حقوق‌ها در فروردین اعمال می شود اما در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست و قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

خبر فوری برای بازنشستگان درباره متناسب سازی حقوق

سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب سازی مستمری آنها غیرحداقل بگیر اقدام نماید به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

ماده ۳۱ حذف شد که در این بند آمده بود: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با رعایت جزء (۳) بند «الف» ماده واحده قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور مصوب ۱/ ۴/ ۱۴۰۰، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به‌طور کامل راه‌اندازی نماید. دستگاههای اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند.

متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر ۶ ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال نماید.»

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (۹۰%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

وی بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق آنها براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال بازنشستگان به دنبال اعلام رقم حقوق خود در سال جدید هستند.

حداقل حقوق آنها در سال آینده ۹ میلیون تومان اعلام شده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق آنها ۹ میلیون تومان باشد.

زمان افزایش حقوق بازنشستگان

«سید مرتضی حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری آنها نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: بر این اساس، مستمری آنها در فرودین‌ماه، مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

حسینی گفت: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی در سال جدید نیز مانند سال گذشته برای پرداخت مستمری آنها نیازی به استقراض از سیستم بانکی پیدا نکند.

حقوق بازنشستگان کشوری در ۱۴۰۳ چقدر است؟

با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب دستمزد سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیات وزیران، هشتم فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل دستمزد و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

«میثم لطیفی» رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارکنان دولت  که بیش از ۵.۵ میلیون نفر هستند، به کارگزینی‌های دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد اما اگر دستگاهی جاماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

تامین منابع متناسب‌ سازی دستمزد بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ تصویب شد

افزایش ۱ درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد برای تامین منابع متناسب‌ سازی دستمزد بازنشستگان به ادارات مالیاتی کشور ابلاغ شد.

افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد؛ به این ترتیب افزایش حقوق ۱۴۰۳ کارمندان معادل ۲۰ درصد است، به این ترتیب رقم حقوق کارمندان به ۶۳,۶۹۹,۴۰۸ ریال رسیده است که با مزایا و اضافات آن حداقل حقوق دریافتی ۱۰ میلیون تومان است. از سویی دیگر افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ برای کارگران نیز ۲۰ درصد خواهد بود و حداقل حقوق آن‌ها ۹ میلیون تومان [۹,۰۰۰,۰۰۰] خواهد بود.

علاوه بر مشخص شدن عیدی سال ۱۴۰۳، حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است.

معاون اول رئیس‌جمهور به تازگی در اظهارنظری اعلام کرده است: حداقل حقوق ماهانه بازنشستگان به حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید.

محمد مخبر دیروز در آیین تجلیل از آنها و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق آنها است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق آنها تأمین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود.

این اظهارات معاون اول رییس‌جمهور در حالی است که صولت مرتضوی، وزیر کار نیز در این جلسه تاکید داشته است: توجه به معیشت و افزایش حقوق آنها همزمان با اجرای طرح‌های توسعه درمان دنبال می‌شود.

پیش از این اما رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده درباره افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت بود: ضریب حقوق حقوق بگیران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط