۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

اجتماعی

خبر خوب برای بازنشستگان شرکت نفت| جدیدترین خبر بازنشستگان شرکت نفت

چه خبر خوشحال کننده ای قرار است بازنشستگان نفت در اندیشه معاصر بخوانند؟

خبر خوب برای بازنشستگان شرکت نفت| جدیدترین خبر بازنشستگان شرکت نفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاید بعضی ازکارکنان از شرکت یا موسسه بازنشست شده باشند اما این بازنشستگان باز هم حکم کارمندان و کارکنان موسسه را دارند و با شنیدن هر خبر خوشحال کننده ای که به آن بخش مربوط باشد از صمیم قلب خوشحال میشوند برای مشاهده جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید.

خبر خوب برای بازنشستگان شرکت نفت در سال ۱۴۰۳

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که در سال ۱۴۰۳ حقوق شاغلان به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و سقف معافیت مالیاتی آنان نیز تعیین شده است. حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد که کمیسیون امروز به بررسی جزییات لایحه بودجه و حقوق شاغلان و بازنشستگان پرداخته است.

با تصویب کمیسیون، تصمیم گرفته شد که در سال آینده، حقوق کارمندان دولت با یک افزایش ۲۰ درصد افزایش یابد، در حالی که در لایحه دولت این مقدار ۱۸ درصد بود. از طرف دیگر، افزایش حقوق بازنشستگان نیز به ۲۰ درصد تعیین شد، به همراه ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه هفتم توسعه. همچنین، سقف معافیت مالیاتی حقوق کارمندان روزانه به ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعلام کرد: تصویب شد که در سال آینده حقوق حداقل شاغلان ۱۰ میلیون تومان و حقوق حداقل بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد. میرتاج‌الدینی توضیح داد: این تصمیمات به عنوان مصوبه کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شده و پس از تصویب در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان اجرا خواهند شد.

بازنشستگان

بازنشستگان

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت از مذاکره این مجموعه به‌عنوان بخش غیردولتی مستقل با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه چند میدان نفتی خبر داد.

رویکرد صندوق‌ها به تأسی از سیره مقام معظم رهبری، دولت کریمه اسلامی و همچنین وزیر مجاهد، بسیجی و متخصص صنعت نفت، خدمت حداکثری و تلاش برای فراهم کردن خدماتی درخور شأن و منزلت بازنشستگان پس از پایان دوره خدمت در صنعت نفت است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دوره بازنشستگی را آیینه اشتغال خواندند، گفت: به تأسی از این رهنمودها، نوع فعالیت و خدمات صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت از فعالیت همکارانمان در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در زمینه حفظ و نگهداشت و اشتغال نیروی انسانی سخت‌تر است، زیرا نتیجه اقدام‌های ما در صندوق‌ها باید در سطحی باشد که هم رضایت بازنشستگان عزیز را فراهم کند و هم باعث امید به آینده شاغلان گرامی و ماندگاری آنها در صنعت نفت شود.

بیات خطاب به ایثارگران بازنشسته اظهار کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که همکاران شاغل در مناطق عملیاتی نفت که فعالیتشان با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی به‌ویژه در سکوهای نفتی همراه است، آینده خود را به‌خوبی در شرایط مطلوب زندگی شما مشاهده کنند.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به عسلویه در فروردین ۱۳۹۱ که خطاب به کارکنان صنعت نفت فرمودند «کار خود را جهاد فی سبیل الله بدانید و احساس خستگی نکنید.» فعالیت در این عرصه را ارزشمند خواند و یادآور شد: صنعت نفت در دوره‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در معرض تهاجم‌های مختلف از جنگ تا تحریم و به‌تازگی خرابکاری در خط لوله اصلی گاز کشور بوده که با مجاهدت، تلاش‌های جهادگونه و نقش‌آفرینی کارکنان همچنان روی پای خود ایستاده است و تمام این خدمات و زحمات در صنعت نفت عین جهاد در راه خدا می‌باشد.

دو مسئولیت مهم صندوق

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با برشمردن دو مسئولیت مهم صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت خدمت‌رسانی در شأن جامعه هدف (بازنشستگان) و حفظ پایداری و عمر صندوق‌ها اظهار امیدواری کرد در عمل به این دو مسئولیت توفیق لازم حاصل شود.

بیات با اشاره به محدودیت‌ها برای تحقق صددرصدی مطالبات به پرداخت ماهانه سه همت در بخش مستمری و حقوق بازنشستگان صنعت نفت از محل کسورات شاغلان و عایدی حاصل از حوزه فعالیت اقتصادی گفت: بخش منابع از مسیر وصول کسورات کفایت هزینه‌های موجود را نداشته و با ناترازی همراه بود که برای رفع این ناترازی باید بخش دیگر منابع از محل سودآوری سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تامین شود. برای همین با راهبرد «برنامه خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها» که توسعه و پیشرفت در پروژه‌ها را ایجاد کرده است، در پایان دوره ساخت و احداث پروژه‌ها و به بهره‌برداری رسیدن آنها، منابع صندوق‌ها تقویت خواهد شد که دستاورد بسیار بزرگی برای صندوق‌هاست.

وی افزود: توسعه پروژه‌ها به معنای پایداری، استقلال و توان انجام تعهدهاست، ما از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در اندیشه تامین منابع برای ایفای تعهدهای سال‌های پیش رو بودیم؛ برای همین در ۲۹ ماه گذشته و با اعمال برنامه‌های منظم نظارتی و پیگیری، پروژه‌ها و بخش تولیدی و اقتصادی صندوق‌ها رشد و توسعه یافت.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت گفت: تعهدهای قانونی صندوق‌های بازنشستگی نفت در حوزه‌های مختلف از جمله درمان، رفاهی، مالی و تسهیلات در سال ۱۴۰۲ اجرایی و در حوزه تولید، توسعه و سرمایه‌گذاری هم گام‌های زیرساختی و مؤثری برداشته شد.

وی در این نشست با تشریح مهم‌ترین کارهای صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در محورهای واحدهای تولیدی، طرح‌های در حال اجرا و ارائه خدمات به بازنشستگان و شاغلان محترم، بر فعالیت همکاران خود در این مجموعه طبق برنامه مصوب مهر تأیید زد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت در این نشست با اشاره به «برنامه خلق منابع پایدار برای صندوق‌ها» از افتتاح طرح‌های مهم در سال آینده و تلاش برای ورود برخی شرکت‌ها و دارایی‌های صندوق به بازار سرمایه سخن گفت.

عملکردی فراتر از برنامه مصوب

بیات عملکرد شرکت‌های تولیدی صندوق را فراتر از برنامه مصوب اعلام کرد و افزود: اگرچه در ماه‌های ابتدایی سال، قیمت بعضی از محصولات متأثر از شرایط بازارهای جهانی برخلاف پیش‌بینی‌ها، کاهشی و درآمد حاصله شرکت‌ها از این محل رضایت‌بخش نبود، اما خوشبختانه در ۹ ماه پایانی سال قیمت‌ها در بازارهای داخلی و خارجی بهبود یافت.

گلایه از سیاست‌هایی که در تقابل با تولید قرار دارند

وی در ادامه با انتقاد از بعضی از قوانین دست‌وپاگیر از جمله اعمال مالیات برای صادرات مواد خام و نیمه‌خام و تعریف غیرکارشناسی برخی مواد مانند قیر که در تقابل با رشد تولید قرار دارند، آن را در تعارض با سیاست‌های حمایتی و هموارسازی و تقویت مسیر صادرات دانست که از سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با طرح این مسئله، بر ضرورت تدوین سیاست‌های حمایتی و تشویقی ازجمله معافیت‌های مالیاتی برای واحدهایی که در مسیر تکمیل زنجیره ارزش اقدام می‌کنند، تأکید کرد.

تولید مناسب طبق برنامه

بیات ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت اظهار کرد: خوشبختانه اقدام‌های مناسبی برای جبران کمبود خوراک واحدهای زیرمجموعه نیز انجام شده تا دیگر شاهد دغدغه کمبود خوراک واحدهای تولیدی که تأمین‌کننده بخشی از منابع نقدینگی پرداخت‌های صندوق‌ها هستند، نباشیم.

نمره قابل‌قبول بخش طرح‌ها

وی به در حال اجرا بودن بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه که برخی به ثمر رسیده و تعدادی در حال اجراست، اشاره کرد و تأمین به‌موقع نقدینگی آنها را در شرایط کنونی کشور قابل‌توجه خواند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت همچنین با اشاره به پیشرفت مناسب و ۹۰ درصدی طرح‌های در حال اجرا گفت: بعضی از این طرح‌ها آماده افتتاح رسمی هستند.

بیات با ارائه جزییاتی از آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های صندوق، به پتروشیمی نخل آسماری اشاره کرد که بعد از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی، در ۲۵ بهمن‌ماه این طرح به ثمر رسید، محصول تولیدی آن «پنتااریتریتول» است که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود، «پنتااریتریتول» محصولی با ارزش راهبردی و کمیاب است.

به گفته وی، برخی کشورهای تحریمی با اطلاع از تولید پنتااریتریتول در ایران (نخل آسماری)، درخواست خرید این محصول را به‌طور کامل ارائه کرده‌اند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط