۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

خبرهای الان استقلال تهران | اخراج ستاره محبوب آبی پوشان بخاطر دفع اتهام از ساپینتو؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همشهری، خبرهای الان استقلال تهران | اخراج ستاره محبوب آبی پوشان بخاطر دفع اتهام از ساپینتو؟ سیاوش یزدانی، بازیکنی که بیش از هر چیز دیگری در یک سال گذشته اسمش به «خدمت سربازی» گره خورده بو...

سیاوش یزدانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از همشهری، خبرهای الان استقلال تهران | اخراج ستاره محبوب آبی پوشان بخاطر دفع اتهام از ساپینتو؟ سیاوش یزدانی، بازیکنی که بیش از هر چیز دیگری در یک سال گذشته اسمش به «خدمت سربازی» گره خورده بود، روز یکشنبه اجازه تمرین در کنار سایر بازیکنان استقلال را پیدا نکرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که در آخرین دقایق بازی بزرگ هفته بین سپاهان و استقلال، سیاوش یزدانی مرتکب یک پنالتی ناشیانه شد و یک امتیاز مهم تیمش را در میدان نقش جهان به باد داد.

شریک برای فاجعه ساپینتو!

شاید مساوی نتیجه فوق‌العاده‌ای برای استقلال نبود، اما دست‌کم باعث می‌شد یکی از رقبای مستقیم آبی‌ها در کورس قهرمانی متوقف شود. یزدانی اما همین اندوخته را هم به باد داد و مقدمات ثبت سومین شکست فصل آبی‌ها را رقم زد. این نتایج برای تیمی که فصل گذشته بدون حتی یک باخت قهرمان شده بود، به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست و طبیعتا موقعیت ساپینتو را بیش از هر زمان دیگری متزلزل می‌کند. حالا اما به‌نظر می‌رسد مربی پرتغالی برای فاجعه‌ای که رقم خورده، یک شریک پیدا کرده است.

او به یزدانی اجازه تمرین نداده و حتی برخی رسانه‌ها مدعی هستند به این بازیکن انگ خیانت زده است؛ آیا این به‌منزله پایان دوران حضور سیاوش در استقلال است؟ دست‌کم تا عصر دیروز که باشگاه سکوت کرده بود.

سابقه قبلی

مسئله فقط یک اشتباه بزرگ و یک پنالتی بدموقع نیست. همه می‌دانند که روابط ساپینتو و سیاوش یزدانی از مدت‌ها پیش خراب شده بود. یزدانی اوایل فصل جایی در ترکیب استقلال نداشت. همان زمان تصاویری از جشن تولد مربی پرتغالی در تمرین استقلال منتشر شد که سروصدای زیادی به پا کرد و اصلا بازتاب خوبی نداشت. یزدانی هم با استفاده از همین فرصت، طی توییتی به سرمربی تیمش تاخت.

ساپینتو آن زمان برای مدتی سیاوش را کنار گذاشت، اما وقتی آتش کمی سرد شد، یزدانی با وساطت مدیران باشگاه به تمرینات بازگشت. این اواخر هم با مصدومیت عارف غلامی، فرصتی فراهم شد تا یزدانی به ترکیب استقلال برسد، اما ماحصل این حضور، چیزی جز بازگشت کابوس نبود.

او که به‌طور کلی افول کرده است، در بدترین زمان مرتکب بدترین گاف شد تا بهترین فرصت را برای تلافی در اختیار ساپینتو بگذارد؛ مردی که حالا می‌تواند از اخراج یزدانی به‌عنوان سپری در مقابل انتقادات از خودش استفاده کند.

پایان شوم سربازی

آیا برخوردی که امروز ساپینتو با یزدانی می‌کند، اخلاقی و حرفه‌ای است؟ احتمالا نه. سیاست مربی پرتغالی در این مورد تا حد زیادی بوی فرافکنی می‌دهد. با این حال خود سیاوش هم از زمان مشمول‌شدن، حرفه‌ای رفتار نکرد. انبوه غرولندهای او پس از اعزام به خدمت سربازی هنوز در حافظه هواداران باقی مانده است. او آنقدر در این زمینه افراط کرد که صدای باشگاه ملوان را هم در آورد.

سیاوش از سوی مازیار زارع کنار گذاشته شد و همزمان انتشار مصاحبه‌ای از این بازیکن که تلویحا تأیید می‌کرد در دوران محمود فکری با همه وجود بازی نکرده، تصویر او را نزد بسیاری از مخاطبان مخدوش کرد. یزدانی نهایتا به مقصودش رسید و خدمت سربازی‌اش به شکل عجیبی زودتر از موعد پایان یافت، اما از آن به بعد روزگار در استقلال بر وفق مرادش نچرخید تا امروز که شاید برای همیشه از حضور در این تیم «معاف» شده باشد!

بهترینِ پارسال، بدترینِ امسال

سیاوش یزدانی در حالی حکم اخراجش را از ریکاردو ساپینتو گرفت که در این فصل فقط ۴ بار برای استقلال به میدان رفته و دقایق بازی‌اش از ۳۳۲ دقیقه فراتر نرفته است. سیاوش بعد از ماجراهای سربازی و رفت و برگشتش به انزلی دیگر آن بازیکن سابق نشد و از ابتدای این فصل روی نیمکت استقلال نشست تا شاهد حضور عارف غلامی، سیلوا و مرادمند در خط دفاعی آبی‌پوشان باشد.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی‌ها در این فصل تا زمانی که مجبور نشد به سیاوش یزدانی میدان نداد. نخستین بار در آبادان و در هفته سیزدهم، غیبت مدافعان اصلی باعث شد ساپینتو به‌اجبار یزدانی را در کنار مرادمند به میدان بفرستد. هفته بعد بازگشت سیلوا دوباره یزدانی را نیمکت‌نشین کرد اما مصدومیت مرادمند در دقیقه ۲۸ بازی با مس رفسنجان دوباره ساپینتو را مجبور کرد یزدانی را به میدان بفرستد و سیاوش در آن مسابقه ۶۲ دقیقه زوج سیلوا در دفاع میانی شد.

این زوج در ۲ بازی بعدی هم به‌خاطر ادامه‌دار شدن مصدومیت مرادمند و غلامی همچنان در خط دفاعی به میدان رفتند که البته ۴ گل خورده و ۲ شکست، حاصل این ۲ مسابقه بود و خط دفاعی استقلال به هیچ وجه نمره قبولی نگرفت. با این بازی‌ها، سیاوش یزدانی در مجموع ۳۳۲ دقیقه در این فصل بازی کرد و ۹۰ دقیقه مقابل سپاهان بازوبند کاپیتانی را هم به بازو بست. میانگین نمرات یزدانی در سایت متریکا ۶.۵۵ است که اصلا نمره خوبی محسوب نمی‌شود.

او فصل گذشته با میانگین نمرات ۷.۱۱ بهترین مدافع میانی لیگ شده و در ترکیب تیم منتخب فصل جای گرفته بود. این در حالی بود که سیاوش به‌خاطر سربازی از هفته هجدهم دیگر نتوانست بازی کند و لیگ برتر برای او با ۱۷ بازی و ۱۵۱۴ دقیقه حضور در میدان به پایان رسید. اما درخشش در این ۱۷ بازی و نمره خوب ۷.۱۱ سیاوش را به بهترین مدافع میانی لیگ و سومین بازیکن برتر استقلال بعد از مهدی‌پور و حسین‌زاده تبدیل کرد. او امسال از لحاظ امتیاز فنی، رتبه بیستم را بین بازیکنان تیمش دارد و تقریبا تمام استقلالی‌ها از او بالاتر هستند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط