۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

حقوق بازنشستگان چقدر زیاد شده و این اضافه حقوق کی واریز می شود؟

حقوق بازنشستگان چقدر زیاد شده و این اضافه حقوق کی واریز می شود؟

حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و مابه التفاوت حقوق فروردین در خرداد واریز می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.

جعفر امیرآبادی‌زاده افزود: حقوق بازنشستگان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل و پیگیری های صورت گرفته براساس تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ مورخ ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ هیات وزیران امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) و تا ساعاتی دیگر پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: پیگیری و هماهنگی های زیادی انجام شد تا افزایش مصوب هیات وزیران که در زمان صدور احکام حقوق امسال محاسبه شده بود، در زمان واریز حقوق ها نیز عملیاتی شود که خوشبختانه این مهم انجام شد.

پیش از این نیز معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود که صدور احکام سال ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری با اعمال ضریب ۲۰ درصد افزایش خواهد بود و این ضریب برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته و موظفان تحت پوشش این صندوق اعمال شده است.

رضا فیضی نژاد ادامه داد: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان در سایت صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می شود که از ۲۱ فرودین ماه قابل مشاهده خواهد بود.

معاون بیمه‌ای و فنی صندوق فولاد گفت: پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور کانون‌های بازنشستگی همه صندوق‌ها، متن آیین‌نامه متناسب سازی حقوق را نهایی و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال خواهیم کرد.

جلسه بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه متناسب‌سازی بازنشستگان صندوق فولاد با حضور نمایندگان کانون‌های بازنشستگی برگزار شد.

حمد ابراهیمی، معاون فنی و عملیات بیمه‌ای در سخنانی در این جلسه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌نویس آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به صندوق‌ها ارسال نموده و هدف ما از برگزاری این جلسه، بررسی این پیش‌نویس و بهره‌گیری از نقطه‌نظرات ارزشمند نمایندگان کانون‌ها در این خصوص است.

وی افزود: پس از جمع‌بندی این نقطه‌نظرات، موارد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده و وزارت متبوع نیز پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور کانون‌های بازنشستگی همه صندوق‌ها، متن آیین‌نامه متناسب سازی حقوق را نهایی و برای تصویب به هیئت وزیران ارسال خواهیم کرد.

نشست افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بدون حصول نتیجه خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه هیات مدیره و بازرسین کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان وی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت.

ظاهراً قرار است نشست دیگری در همین روزها برگزار شود.

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی هستند.

دولت در لایحه بودجه سال آینده، بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی کرده است.

در جدول شماره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده با عنوان برآورد اعتبارات متفرقه، ۱۲۵۸ میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دادگستری، بیش از پنج میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دیوان عدالت اداری، بیش از هشت میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان سازمان بازرسی کشور و ۲۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها پیش‌بینی شده است.

در مجموع، دولت برای سال آینده، بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی کرده است. این امیدواری وجود دارد که با تخصیص به موقع این اعتبار، پاداش پایان خدمت بازنشستگان سر وقت پرداخت شود.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط