۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴

حقوق اداره کار ۱۴۰۳ | از حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ تا «حقوق اداره کار ۱۴۰۳» + جداول حقوق اداره کار و جزئیات آن

همه چیز در مورد حقوق اداره کار و حداقل حقوق کارگران در 1403 را در این مطلب از اندیشه معاصر می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با موافقت دولت با افزایش ۲۰% حقوق در سال جدید، حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ برای هر کارگر مشمول قانون کار به ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازمان برنامه و بودجه، با توجه به میزان افزایش حقوق کارمندان دولت، حداقل دریافتی آنان به ۱۰ میلیون تومان رسید که در این گزارش درباره این افزایش حقوق مطالبی شرح داده ایم و دعوت می کنیم تا پایان در اندیشه معاصر بمانید تا ضمن بیان حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ به اعداد و ارقام مهم حقوق کارگران اشاره کنیم.

حقوق کارگران ۱۴۰۳

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳

در سال‌های گذشته تمامی افرادی که بر طبق قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، شامل افزایش حقوق شدند.

پیش‌بینی می‌شود میزان افزایش حقوق کارمندان شرکت های خصوصی در سال ۱۴۰۳ شامل افزایش ۲۰% شود. به این ترتیب افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، احتمالا شامل ۲۰% افزایش حقوق می‌شوند.

همچنین کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان موسسات اموزش عالی و پژوهشی و قضات نیز احتمالا شامل قانون افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ خواهند شد. توجه کنید که نرخ افزایش حقوق بازنشستگان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۳

یکی از موضوعات مهم ویژه پایان سال برای کارمندان و دریافت کنندگان حقوق، اطلاعات درباره افزایش حقوق و دستمزدها در سال جدید است. در این مقاله، جزئیات افزایش حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اکنون که به پایان سال نزدیک می‌شویم، بسیاری از افراد به دنبال جابه‌جایی در محیط کار و کسب تجربیات جدید در موقعیت‌های شغلی تازه‌تر هستند. اطلاعات درباره حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ و میزان افزایش آن‌ها می‌تواند به شما در ترسیم مسیر شغلی جدید کمک کند. در ادامه، حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ و عواملی که بر تعیین دریافتی خالص کارگران و کارمندان تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌شوند.

در حال حاضر، متوسط افزایش حقوق کارمندان به نسبت ۲۰ درصد تصویب شده است و حداقل حقوق آنها نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است. به اضافه‌ی این، ۳ هزار امتیاز (معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) به حقوق کارمندان دولت اضافه می‌شود و حق عائله‌مندی و حق اولاد آنها نیز افزایش قابل توجهی خواهند داشت. با این توصیفات، متوسط افزایش حقوق کارمندانی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، تقریباً ۴۰ درصد خواهد بود.

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ منتشر شد

در سال‌های گذشته، تمامی افرادی که بر اساس قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، افزایش حقوق داشتند. به این ترتیب، افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، احتمالاً شامل ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند بود. همچنین، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان موسسات آموزش عالی و پژوهشی، و قضات نیز احتمالاً شامل این قانون افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ خواهند بود.

معمولا میزان حقوق کارگران در سال جدید بر اساس افزایش حقوق کارکنان دولتی تعیین می‌شود، بنابراین در سال ۱۴۰۳، احتمالاً حقوق کارگران بر اساس افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولتی تعیین خواهد شد. در نتیجه، پایه حقوق اداره کار به احتمال زیاد از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۴۰ تومان افزایش خواهد یافت. با توجه به این تغییرات، یک کارگر با یک سال سابقه کار و یک فرزند، حقوقی در حدود ۹ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۳

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۳

حقوق کارگران ۱۴۰۳ چند درصد افزایش می‌یابد؟

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تعیین حقوق کارگران و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارئه کرد.

او در رابطه با تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار در جلسات روز‌های آینده و مطرح شدن احتمال افزایش ۲۵ درصدی با توجه به افزایش حقوق درنظر گرفته شده برای کارکنان دولت، گفت: حداقل حقوق کارگران نباید کمتر از حداقل حقوق کارکنان دولت باشد و چه بسا می‌تواند بیشتر هم باشد چراکه کارگران در کار شرایط سخت‌تری دارند و کار آن زحمت زیادی می‌برد. از سوی دیگر ما کارگران فصلی را داریم که بخشی از سال را به‌کلی کار ندارند یا اینکه با مشکلاتی مانند قطع شدن بیمه تامین اجتماعی در اثر مدیریت ضعیف بعضی از مدیران مواجه هستند.

هشدار عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حقوق کارگران

با ذکر این شرایط می‌خواهم بگویم شورای عالی کار در زمان تصمیم گیری برای حقوق و دستمزد کارگران باید به فکر اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد کارگران باشد. علی‌الخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی که متناسب‌سازی حقوق این عزیزان هم باید به درستی و در زمان مناسب انجام شود تا مقداری از مشکلات‌شان کاسته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد: حقوق کارگران حقیقتا الان در وضعیت اسفناکی قرار دارد، عزیزان شورای عالی کار باید حتما این را در زمان تصمیم‌گیری مدنظر قرار دهند و به مساله معیشت و عائله مندی کارگران نیز توجه کنند تا ان‌شاءالله تا حدودی شرایط آن‌ها را بهتر کنیم.

ذاکر در واکنش به بهانه‌جویی‌های دولت‌ها در مقابل افزایش حقوق کارگران تحت عنوان تورم و مسائل این‌چنینی، اظهار داشت: دولت باید بداند و بپذیرد که افزایش حقوق کارگران تورم‌زا نیست، چراکه حقوق کارگران هرچقدر افزایش پیدا کند بازهم به دلیل عقب‌ماندگی‌های به‌جا مانده از گذشته صرف خرید مایتحتاج ضروری زندگی می‌شود. در واقع این افزایش قدرت خرید را بالا نمی‌برد و این اختیار را ایجاد نمی‌کند که کارگر هرچه خواست خرید کند و نتیجه آن تورم زا باشد، بلکه صرفاً کمکی به معیشت کارگران خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید پول‌های بادآورده و سرگردان را با حقوق ضروری کارگران مقایسه کرد، این خطای اقتصادی است که هیچ وقت تورم را درست مطرح و بررسی نکردیم که علت آن چیست و صرفاً یاد گرفته‌اند به هر قشر از مردم که می‌خواهیم کمک کنیم می‌گویند این تورم‌زا است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ تاکید کرد: موضع ما همان سبد معیشت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با توجه به تورم ۴۶ درصدی، این عدد مبنای مذاکرات ما در شورای عالی کار خواهد بود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش با توجه به تورم بالای ۴۰ درصد، نظر دولت روی چه عددی برای میزان افزایش دستمزد است؟ میزان افزایش حقوق کارمندان در حدود ۲۰ درصد بوده است. عنوان کرد: این نمی‌تواند مبنای تصمیم‌گیری ما باشد و ما این را قبول نداریم.

باقری افزود: به دلیل این‌که هنوز وارد مذاکرات نشده‌ایم، نمی‌خواهیم عددی را اعلام کنیم که قدرت چانه‌زنی‌مان را کم کنیم. اگر الان بگوییم که آن‌ها ممکن است مزد را با ۲۰ درصد شروع کنند، خودمان را در موضع ضعف قرار می‌دهیم و ما این کار را نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: موضع ما همان سبد معیشت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با توجه به تورم ۴۶ درصدی، این عدد مبنای مذاکرات ما در شورای عالی کار خواهد بود.

 

شورای عالی کار مطابق ماده ۴۱ قانون کار مرجع تعیین کننده حقوق اداره کار ۱۴۰۳ است:

‌ماده ۴۱ قانون کار – شورای عالی کار همه ساله موظف است، میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای‌ذیل تعیین نماید:
۱ – حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود.
۲ – حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا‌زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تأمین نماید.
‌تبصره – کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت ننمایند‌و در صورت تخلف ضامن تأدیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید می‌باشد.

شورای عالی کار چگونه حداقل حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ را مشخص می‌کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، شورای عالی کار، متشکل از اعضای مختلفی است که با همکاری یکدیگر بر طبق قانون کار و شرایط اقتصادی کشور در مورد حداقل دستمزد کارگران تصمیم گیری می‌کنند. برای اینکه حقوق متقابل کارگران و کارفرمایان رعایت شود و مبلغ اعلامی توسط شورای عالی کار متناسب با شرایط اقتصادی باشد، اعضای مختلفی در این شورا فعالیت می‌کنند.

اعضای شورای عالی کار شامل افراد زیر می‌شوند:

وزیر کار و امور اجتماعی، که ریاست شورا را به عهده خواهد داشت.
دو نفر از افراد بصیر و مطلع در مسائل اجتماعی و اقتصادی به پیشنهاد وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب هیئت وزیران که یک نفر از آنان از اعضای شورای عالی صنایع انتخاب خواهد شد.
سه نفر از نمایندگان کارفرمایان (یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کارفرمایان
سه نفر از نمایندگان کارگران (یک نفر از بخش کشاورزی) به انتخاب کانون عالی شوراهای اسلامی کار

حقوق اداره کار ۱۴۰۳

این روزها یکی از موضوعات بسیار مهمی که در باره آن صحبت می‌شود حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ است. با توجه به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، مبلغ ۲۰ درصد به حقوق همه افراد در سال ۱۴۰۳ افزوده می‌شود. حداقل مبلغ قرار گرفته در حکم کارگزینی برای افراد حقوق بگیر به میزان ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.

برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز حداقل حقوق ۹ میلیون تومان تعیین شده است.

حقوق اداره کار ۱۴۰۳

جداول حقوقی سال ۱۴۰۳

اقلام حقوق سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) سال ۱۴۰۲ (بر مبنای ریال) سال ۱۴۰۳ (بر مبنای ریال)
حداقل دستمزد روزانه ۱,۳۹۳,۲۵۰ ۱,۷۶۹,۴۲۸ ۲,۱۲۳,۳۱۳
حداقل دستمزد ماهانه ۴۱,۷۹۷,۵۰۰ ۵۳,۰۸۲,۸۴۰ ۶۳,۶۹۹,۴۰۸
مزد هر ساعت کاری ۱۹۰,۰۷۴ ۲۴۱,۲۸۶ ۲۸۹,۶۷۴
مزد هر ساعت اضافه کاری ۲۶۶,۱۰۳ ۳۳۷,۸۰۰ ۴۰۵,۳۶۰
حق مسکن ۶,۵۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
بن خواربار ۸,۵۰۰,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
پایه سنوات( افراد با حداقل ۱ سال سابقه کار) ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۵۲۰,۰۰۰
حق اولاد (یک فرزند) ۴,۱۷۹,۷۵۰ ۵,۳۰۸,۲۸۴ ۶,۳۶۹,۹۴۰
حق اولاد (دو فرزند) ۸,۳۵۹,۵۰۰ ۱۰,۶۱۶,۵۶۸ ۱۲.۷۳۹.۸۸۰
حداقل حقوق کارگران بدون فرزند (با حداقل یکسال سابقه کار) ۵۸,۸۹۷,۵۰۰ ۷۳,۰۸۲,۸۴۰ ۸۷,۶۹۹,۴۰۸
حداقل حقوق با یک فرزند ۶۳,۰۷۷,۲۵۰ ۸۰,۴۹۱,۱۲۴ ۹۶,۲۲۹,۳۴۸
حداقل حقوق با دو فرزند ۶۷,۲۵۷,۰۰۰ ۸۵,۷۹۹,۴۰۸ ۱۰۲,۹۵۹,۲۸۹

جدول حقوق و مزایای حداقل بگیران سال ۱۴۰۳

ردیف شرح روزانه (ریال) ماهیانه (ریال)
۱ حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ۲,۱۲۳,۳۱۳ ۶۳,۶۹۹,۴۰۸
۲ کمک هزینه اقلام مصرفی ۴۴۰.۰۰۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
۳ حق مسکن ۳۶۰.۰۰۰ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
۴ حق اولاد (برای هر فرزند)   ۲۱۲.۳۳۲ ۶,۳۶۹,۹۴۰
۵ پایه سنوات (به شرط داشتن یک سال سابقه کار) ۸۴.۰۰۰ ۲,۵۲۰,۰۰۰
۶ مجموعه دریافتی بدون فرزند و سابقه کار    ۲.۹۲۳.۳۱۳ ۸۷,۶۹۹,۴۰۸

جدول ریز حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ قانون کار

عنوان مبلغ (بر مبنای ریال) ماه ۳۰ روز مبلغ (بر مبنای ریال) ماه ۳۱ روز
مزد ۱۴۰۳ قانون کار (روزانه) ۲,۱۲۳,۳۱۳ ۲,۱۲۳,۳۱۳
حقوق ۱۴۳۰ قانون کار (ماهانه) ۶۳,۶۹۹,۴۰۸ ۶۵.۸۲۲.۷۰۳
بن کارگر ۱۴۰۳ قانون کار ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
حق مسکن ۱۴۰۳ قانون کار ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
حق اولاد یا عائله مندی برای ۱ فرزند (معادل ۳ روز حداقل مزد ۱۴۰۳) ۶,۳۶۹,۹۴۰ ۶,۳۶۹,۹۴۰
حق اولاد یا عائله مندی برای ۲ فرزند (معادل ۶ روز حداقل مزد ۱۴۰۳) ۱۲.۷۳۹.۸۸۰ ۱۲.۷۳۹.۸۸۰
مزد هر ساعت کار عادی ۲۸۹,۶۷۴ ۲۸۹,۶۷۴
پایه سنوات ۱۴۰۳ برای هر روز (به شرط داشتن یکسال سابقه کار)            ۲.۵۲۰.۰۰۰  ۲.۶۰۴.۰۰۰
عیدی سال ۱۴۰۳ (حداقل) ۱۰۶.۱۶۵.۶۸۰ ۱۰۶.۱۶۵.۶۸۰
فوق العاده هر ساعت اضافه کاری ۱۴۰۳ ۴۰۵,۳۶۰ ۴۰۵,۳۶۰

جدول حق بیمه کارگری سال ۱۴۰۳

عنوان شش ماه اول (بر مبنای ریال) شش ماه دوم (بر مبنای ریال)
دستمزد روزانه سال ۱۴۰۳ ۲,۱۲۳,۳۱۳ ۲,۱۲۳,۳۱۳
تعداد روزهای ماه ۳۱ ۳۰
جمع دستمزد ماهانه ۶۵.۸۲۲.۷۰۳ ۶۳,۶۹۹,۴۰۸
مزایای ماهانه بن کارگری ۱۳,۲۰۰,۰۰۰ ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
حق مسکن ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
جمع دستمزد و مزایای مشمول ۷۴.۸۵۲.۲۶۸ ۷۳.۰۸۲.۸۴۰
سهم کارفرما (۲۳ درصد) ۱۷.۲۱۶.۰۲۲ ۱۶.۸۰۹.۰۵۳
سهم کارگر (۷ درصد) ۵.۲۳۹.۶۵۹ ۵.۱۱۵.۷۹۹
مجموع حق بیمه ۲۲.۴۵۵.۶۸۰ ۲۱.۹۲۴.۸۵۲

حداقل حقوق افراد در سال ۱۴۰۳

مدرک تحصیلی تاثیر بسیار زیادی در حقوق افراد در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت. افرادی که با مدرک تحصیلی دیپلم مشغول به کار هستند باید حداقل حقوق تعیین شده توسط دولت را دریافت کنند. کارگران و کارمندانی که با مدرک تحصیلی بالاتری مشغول به کار هستند حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. حداقل دریافتی ماهانه سربازان نیز با توجه به عوامل مختلف متفاوت است.

اگر این افراد در مناطق غیرعملیاتی مشغول به فعالیت باشند باید حداقل ۶۰ از حقوق اداره کار را دریافت کنند. در مناطق عملیاتی این افراد ۷۵ درصد از حداقل حقوق ماهانه را دریافت می‌کنند. در کاربرگ‌ حسابداری می‌توان اطلاعات دقیق حقوق را بدست آورد. سربازانی که متاهل هستند نیز ۹۰ درصد را دریافت خواهند کرد.

با توجه به این گفته‌ها حقوق سربازان وظیفه مجرد که در مناطق عملیاتی مشغول به فعالیت هستند هفت و نیم ملیون و سربازانی که در مناطق غیرعملیاتی هستند ۶ میلیون تومان است. سربازان متاهل نیز ۹ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد. بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ حداقل ۹ میلیون تومان دریافت می‌کنند. بر اساس بیانات اداره کار در سال ۱۴۰۳ حداقل دستمزد روزانه کارگران ۲۱۲ هزار تومان است.

به گزارش اندیشه معاصر، با توجه به این مورد حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ با حداقل مبلغ ۶ میلیون و سیصد هزار تومان تعیین شده است. سنوات، حق اولاد، حق مسکن و عوامل دیگر نیز تاثیری در حقوق این افراد داشته و باعث افزایش حقوق آنها خواهند شد. به طور کلی اداره کار تمامی موارد را به طور دقیق اعلام می‌کند که در نهایت می‌توان حقوق یک فرد را مشخص کرد. کارگران مجرد، متاهل و افرادی که دارای یک فرزند یا بیشتر هستند حقوق‌های مختلفی از دولت دریافت خواهند کرد.

در شرکت‌هایی که قرارداد آنها طبق اداره کار باشد نیز تمام این موارد رعایت می‌شوند. مالیات حقوق هم با توجه به حداقل دریافتی‌ها تعیین می‌شود. زمانی که فردی بخواهد مالیات حقوق خود را مشخص کند باید ابتدا اظهارنامه مشاغل را با توجه به نکات مختلف به صورت دقیق پر کرده تا مالیات او مشخص شود. در سال ۱۴۰۳ حداقل حقوق معاف از مالیات ۱۰ میلیون تومان اعلام شده است

جدول حداقل دستمزد کارگران سال ۱۴۰۳

شرح مبلغ
حداقل حقوق ماهانه قانون کار در سال ۱۴۰۳ ۶۳,۶۹۹,۴۰۸
حداقل دستمزد روزانه ۱۴۰۳ ۲,۱۲۳,۳۱۳
بن کارگری ۱۳,۲۰۰,۰۰۰
حق مسکن ۱۰,۸۰۰,۰۰۰
حق اولاد ۶,۳۶۹,۹۴۰
پایه سنوات ( ماهیانه)  ۲,۵۲۰,۰۰۰

جدول حداقل حقوق وزارت کار ۱۴۰۲ و دو سال گذشته

شرح جزئیات جدول حقوق کارگران  حقوق وزارت کار ۱۴۰۰ (ریال)  حقوق وزارت کار ۱۴۰۱ (ریال)   حقوق وزارت کار ۱۴۰۲ (ریال)
حداقل مزد روزانه ۸۸۵,۱۶۵ ۱,۳۹۳,۲۵۰ ۱,۷۶۹,۴۲۸
حداقل مزد ماهیانه ۲۶,۵۵۴,۹۵۰ ۴۱,۷۹۷,۵۰۰  ۵۳,۰۸۲,۸۴۰
حق مسکن ماهیانه ۴,۵۰۰,۰۰۰ ۶,۵۰۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
بن کارگری (بن خواربار) ماهیانه ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۸,۵۰۰,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
حق اولاد (هر فرزند) ۲,۶۵۵,۴۹۵ ۴,۱۷۹,۷۵۰  ۵,۳۰۸,۲۸۴
پایه سنوات روزانه  ۴۶,۶۶۶ ۷۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰
پایه سنوات ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۱۰۰,۰۰۰
حداقل دریافتی افراد بدون فرزند (بدون سابقه کار) ۳۷,۰۵۴,۹۵۰ ۵۶,۷۹۷,۵۰۰ ۷۰,۹۸۲,۸۴۰
حداقل حقوق اداره کار متاهلین بدون فرزند (حداقل یک سال سابقه کار) ۳۸,۴۵۴,۹۵۰ ۵۸,۸۹۷,۵۰۰ ۷۳,۰۸۲,۸۴۰
حداقل حقوق اداره کار متاهلین با یک فرزند (بدون سابقه کار) ۳۹,۷۱۰,۴۴۵ ۶۰,۹۷۷,۲۵۰  ۷۸,۳۹۱,۱۲۴
حداقل حقوق اداره کار متاهلین با دو فرزند (بدون سابقه کار) ۴۲,۳۶۵,۹۴۰ ۶۵,۱۵۷,۰۰۰ ۸۳,۶۹۹,۴۰۸

 

در ادامه چگونگی محاسبه کلی مزایای حقوقی قانون کار بیان شده است.

مزد ساعتی (هر یک ساعت) = مزد روزانه تقسیم بر ۷/۳۳
مزد یک ساعت اضافه کاری = مزد ساعتی ضربدر ۱/۴
مزد نوبت کاری جمعه = مزد ساعتی ضربدر ۱/۴
مزد شب کاری = مزد ساعتی ضربدر ۱/۳۵
سنوات سالانه = سابقه کار (سال) ضربدر حقوق وزارت کار ماهیانه
سنوات ماهانه = سابقه کار (ماه) ضربدر ۲/۵ (دو و نیم) ضربدر مزد روزانه
عیدی و پاداش سالانه = سابقه کار (سال) ضربدر ۲ ضربدر آخرین حقوق وزارت کار ماهیانه

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط