۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

جود بلینگام | بازکیکن خوب فوتبال

بازیکن ورزش فوتبال جود بلینگام چه کسی است ؟

جود بلینگام | بازکیکن خوب فوتبال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جود یکی از بازیکنان خوب فوتبال جهان هستند جود ویکتور ویلیام بلینگام در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۳ در استاوربریج، کلان‌شهر مستقل دادلی، میدلندز غربی به دنیا آمد. او پسر ارشد دنیز و مارک بلینگام است. پدرش مارک، تا سال ۲۰۲۲، یک گروهبان در پلیس وست میدلندز و یک گلزن حرفه‌ای در فوتبال غیر لیگ بود. برادر کوچکتر بلینگام، جوب، نیز یک فوتبالیست است. بلینگام در مدرسه ابتدایی در اجباستون، بیرمنگام حضور داشت. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

جود بلینگام کیست؟

جود ویکتور ویلیام بلینگام (انگلیسی: Jude Victor William Bellingham؛ زادهٔ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۳)، بازیکن فوتبال اهل انگلستان است که برای باشگاه فوتبال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال انگلستان بازی می‌کند. بلینگام یکی از بهترین هافبک‌ها و با ارزش‌ترین بازیکنان جهان است به حرکات تکنیکی، بازی‌سازی، دقت پاس، شوت‌زنی و مهارت‌های تهاجمی شهرت دارد. وی برنده جوایز کوپا و پسرطلایی در سال ۲۰۲۳ شد

جود

جود

به بلینگام گفتم خوشحالم جلوی سه‌گانه سیتی را گرفتی

یوسین بولت با گفت‌وگو با جود بلینگام از عملکرد خوب او و تیمش در چمپیونزلیگ و پیروزی مقابل منچستر سیتی ابراز خوشحالی کرد. مراسم لوریوس که معروف به «اسکار ورزشی» است، امشب برگزار می‌شود و ورزشکاران زیادی از حوزه‌های مختلف خود را به این مراسم رسانده‌اندپس از لحظاتی بولت به نزد خبرنگاران رفت و اولین سوال آنها درباره صحبت‌هایش با جود بلینگام بود. بولت که یکی از هواداران پر و پا قرص منچستر یونایتد است در این مورد گفت: «او واقعا یک بازیکن شگفت‌انگیز است. من چندین بازی از او دیده‌ام و می‌دانم که چه توانایی‌هایی دارد. با او گفت‌وگوی خوبی داشتم. به‌عنوان یک هوادار منچستر یونایتد، من به جود گفتم، در چمپیونزلیگ بسیار خوب بودی، ما نمی‌خواستیم یک بار دیگر ببینیم که منچستر سیتی سه‌گانه می‌برد.»

بلینگام اسطوره جدید رئال را معرفی کرد

او در تابستان ۲۰۱۵ بعد از انتقال قرضی به اسپانیول و با درخواست رافا بنیتس (مربی وقت رئال) برگشت و دیگر رئال را ترک نکرد. لوکاس با زیدان به اوج رسید و هم در نقش وینگر و هم مدافع چپ توانسته راضی کننده کار کند.

شاید بهترین بازی تمام سال های اخیر لوکاس برای رئال، در ال‌کلاسیکوی دیشب بود. او به تنها بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو تبدیل شد که توانسته در این بازی پنالتی بگیرد، گل بزند و پاس گل بدهد.

او در دقیقه ۹۱ با پاس خود باعث گلزنی جود بلینگام شد تا رئال بارسا را ۳-۲ شکست دهد. ساعتی بعد از اتمام ال‌کلاسیکو بلینگام در ستایش از لوکاس نوشت: «لوکاس واسکز، ای اسطوره لعنتی.»

پستی که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و حالا همه رئالی ها خواهان تمدید فوری با لوکاس هستند

جود بلینگام و ثبت یک رکورد منحصربه‌فرد در ال‌کلاسیکوها

جود بلینگام، هافبک جوان و انگلیسی رئال مادرید، درخشش خیره‌کننده‌ای در دو ال‌کلاسیکوی این فصل لالیگا مقابل بارسلونا داشته است تا نام خود را در تاریخ این نبرد حماسی به ثبت برساند.

در ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا، بارسلونا دو بار از رئال مادرید پیش افتاد، اما هر بار رئالیها با گلزنی وینیسیوس جونیور و لوکاس وازکز به بازی برگشت. در نهایت، بلینگام در اولین دقیقه از وقت‌های اضافه بازی با یک ضربه دقیق و محکم از زاویه بسته، گل پیروزی‌بخش لوس بلانکوس را به ثمر رساند تا رئال مادرید را به یک پیروزی ارزشمند برساند.

جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال مادرید در ادامه فصل درخشانش در ال کلاسیکو توانست بیست و یکمین گل فصلش را به ثمر برساند. درخشش بلینگام به سوژه کنفرانس مطبوعاتی رائول گونزالس، دل پیرو و کاپلو پیش از مراسم لوریوس تبدیل شد.

رائول گونزالس زمانی با رائول در رئال مادرید هم تیمی بوده، در مورد مقایسه بلینگام و زیدان گفت:” جود بیش از بقیه بازیکنان رئال مادرید همه را تحت تاثیر قرار داده است. انگار که کل عمرش را در رئال مادرید بوده است. خیلی پخته است و این را ثابت کرده و همه کارمندان باشگاه از اولین روز این را در کنفرانس مطبوعاتی معارفه اش در رئال حس کردند. او بازیکنی پخته و باتجربه است که گویی مدت زیادی در این باشگاه بوده و این را به هر هواداری منتقل کرده است. گل می زند، خوب بازی می کند و ارتباط برقرار می کند. زمانی که شرایط بد پیش می رود، برای تیمش می دود. بلد است حرکت کند و بین خطوط حرکت خواهد کرد. تا سالها به اسطوره رئال مادرید تبدیل خواهد شد و خوشحالی های زیادی را به ما خواهد داد. فکر می کنم که مقایسه کردن در فوتبال همیشه اشتباه است. زیدان، زیدان است و جود هم جود است. زیدان اسطوره است و جود توانایی ، انرژی، کیفیت و جاه طلبی را دارد تا به بازیکنی تبدیل شود که در تاریخ رئال مادرید ثبت می شود. از نظر من متفاوت هستند و هر کدامشان بی همتا هستند. هواداران فوتبال خوشحال هستند که بازیکنی با این مشخصه ها را می بینند چرا که فکر می کنم که هوادارانی که پول بلیت را می پردازند یا مقابل تلویزیون می نشینند، لذت خواهند برد.”

الساندرو دل پیرو اسطوره یوونتوس نیز گفت:” با رائول کاملا موافق هستم. مقایسه زیدان و بلینگام مثل مقایسه دو ورزش متفاوت است. در دوران ما ، فوتبال کاملا با حالا به شاکال مختلف فرق داشت. دوست ندارم که این دو دوران مختلف را مقایسه کنم و در مورد دو ورزش مختلف صحبت می کنیم. زیدان یکی از بهترین بازکینان نسل ما بود و همه امیدواریم که جود به یکی از بهترین بازیکنان این نسل تبدیل شود. البته نه مقابل تیم ملی ایتالیا یا تیم های ایتالیایی (می خندد).”

فابیو کاپلو نیز گفت :” فوتبال تغییر کرده اما زیدان قطعا همین حالا نیز می تواند خیلی راحت بازی کند. او همیشه یکی از لیدرها بود. باهوش و تکنیکی است و همه چیز دارد و می تواند یک لیدر در فوتبال کنونی نیز باشد. من مطمئن هستم که بازیکنان خوب همیشه می توانند خوب باشند. این یک شگفتی است که یک بازیکن انگلیسی اقن قدر زود با لالیگا هماهنگ شده است. امباپه و بلنیگام بهترین بازیکنان حال حاضر هستند و البته باید به این هم نگاه کنیم که چطور رونالدو در عربستان جا افتاده است.”

مارسل دسایی بازیکن اسبق فوتبال فرانسه نیز گفت:” بلینگام بسیار باهوش است و با فرصتش در ال کلاسیکو این را نشان داد.”

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط