۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

جدیدترین خبرها از «رتبه بندی معلمان»/ «افزایش حقوق معلمان» بعد از رتبه بندی

به‌زودی حساب بیش از ۵۰ هزار معلم شارژ خواهد شد. طبق گفته مسئولان به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شود.

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جدیدترین خبرها از «رتبه بندی معلمان» و «افزایش حقوق معلمان» بعد از رتبه بندی را در اندیشه معاصر بخوانید.

در سال‌های اخیر، مشکلات و نگرانی‌های معلمان به عنوان یک موضوع رسانه‌ای مطرح شده و مسئولان درباره آنها صحبت کرده‌اند. اما هنوز گروهی از معلمان وجود دارند که حتی حقوق ساده‌ترین حقوق مطابق قوانین را دریافت نکرده‌اند، به عبارت دیگر، حقوق و بیمه آنها از آنان بازداشت شده است. معلمان مدارس غیرانتفاعی بارها در تجمعات مختلف علیه وضعیت پرداخت حقوق خود اعتراض کرده‌اند، اما این مشکلات هنوز برقرار است.

صندوق بازنشستگی از واریز ۳۴۵ میلیاردتومان به حساب معلمان به منظور تسویه معوقات ناشی از رتبه‌ بندی خبر داد. طبق اطلاعیه بابت معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذرماه سال ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است. به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و تا پایان سال به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری درباره حقوق معلمان در سال ۱۴۰۳ گفته است: بودجه سال ۱۴۰۳ با اعمال رتبه‌بندی دیده شده است و سال آینده با احکام جدید پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.
به تازگی قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره افزایش حقوق معلمان گفته است: رتبه‌ بندی معلمان یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس بوده است. حداقل حقوق فرهنگیان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی ۴.۵ میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان رسید. نزدیک به یک میلیون معلم در این طرح رتبه‌بندی معلمان شدند. با اجرای طرح رتبه‌بندی، معلم جایگاه، شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد. اکنون با اجرای این طرح معلمان جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده‌اند. همچنین این طرح کمک شایانی به معیشت معلمان کرده است. در صد سال گذشته معلم با کارمند فرقی نداشت اما اکنون با اجرای این طرح معلم جایگاه ویژه دارد. استاد معلم، دانشیار معلم و آموزشیارمعلم همه نشان دهنده جایگاه ویژه معلمان هستند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط