۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰

اقتصادی

ثبت نام وام ازدواج | شرایط دریافت وام + فیلم

جهت ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج ۱۴۰۳، ابتدا وارد سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir، شوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، وام ازدواج یکی از کمک هزینه های زوجین برای شروع زندگی مشترک است . زوجین میتوانند با همراه داشتن سند عقد برای دریافت  وام ازدواج اقدام کنند. برای مشاهده جزئیات بیشتر و شرایط دریافت وام ازدواج اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظر خود را با ما در میان گذارید

سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir

سامانه وام  ve.cbi.ir ، از سوی بانک مرکزی، جهت ارائه تسهیلات ازدواج به زوج ها راه اندازی شده است. برای ثبت نام در این سامانه، می توان با ورود به سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، بخش ثبت نام جدید و همچنین، جهت مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات ازدواج، از بخش مشاهده وضعیت، اقدام نمود.

پیگیری وام ازدواج

وام ازدواج

وام ازدواج چه مزیت‌هایی دارد؟

بین انواع وام بانکی، مفیدترین وام برای افراد متاهل است و به افراد مجرد تعلق نمی‌گیرد. بنابراین اگر هنوز ازدواج شما ثبت نشده است، نمی‌توانید این وام را بگیرید. مبلغ وام ازدواج به سن عروس و داماد بستگی دارد و مدت زمان بازپرداخت هم با توجه به مبلغ اولیه متغیر است؛ اما سود این وام ثابت است. یعنی مبلغ وام شما هرچقدر که باشد، در نهایت آن را با سود ۴ درصد برمی‌گردانید. اگر داماد کمتر از ۲۵ سال سن داشته باشد و سن عروس هم کمتر از ۲۳ سال باشد، بیشترین وام به آنها تعلق می‌گیرد.

مشاهده وضعیت درخواست

سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir​، یکی از پلتفرم های تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد و همانطور که از نام آن، مشخص است، برای ثبت درخواست و همچنین، پیگیری تسهیلات، زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی طراحی شده است. متقاضیان، می توانند پس از ثبت درخواست خود در برای دریافت وام از طریق سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir 1403، برای مشاهده وضعیت درخواست وام  خود، از طریق سایت تسهیلات قرض الحسنه به صورت اینترنتی، اقدام نمایند.

برای مشاهده وضعیت درخواست وام، ابتدا وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب نمایید.

در این قسمت، می بایست شماره ملی و کد رهگیری خود را وارد نمایید.

سپس، برای مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام وام  خود، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب کنید.

با این وام، جهیزیه بخرید

نوعی کمک هزینه خرید کالا یا جهیزیه است. بنابراین، اگر نگران هزینه‌ی خرید لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم برقی مثل تلویزیون، لباس‌شویی و ظرف‌شویی هستید، حتما گرفتن وام  را جدی بگیرید.

البته، اگر شرایط دریافت این وام را ندارید یا نمی‌توانید ضامن پیدا کنید، می‌توانید از اعتبار ازکی‌وام استفاده کنید. اعتبار ازکی‌وام به ضامن احتیاجی ندارد و فقط با یک چک صیادی به شما داده می‌شود. به‌علاوه، تمام مراحل ثبت‌نام در سایت و دریافت اعتبار هم آنلاین است.

شرایط وام

برای دریافت وام  در سال ۱۴۰۳، زوجین باید شرایط زیر را داشته باشند:

ازدواج زوجین به صورت عقد رسمی و دفتری ثبت شده و دارای سند ازدواج باشند. هر مدرک مشابه دیگری که در ادیان رسمی کشور مرسوم بوده و توسط مرکز اقلیت‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران مورد تایید است نیز قابل قبول خواهد بود.
تاریخ ازدواج زوجین بعد از ۱ فروردین ۱۳۹۸ باشد.
زوجین دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران باشند؛ صرف نظر از این که در داخل یا خارج از کشور ساکن هستند.
زوجین کارت ملی دائم یا موقت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.
متقاضیان وام ازدواج باید کد پستی محل سکونت خود را ارائه دهند.
هر یک از زوجین باید یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک را معرفی کند و به جز ضامن، نیاز به تهیه سفته به مبلغ مورد نظر نیز وجود دارد.
هیچ یک از زوجین قبلا از وام  استفاده نکرده باشند. در واقع به هر فرد فقط یک بار وام ازدواج تعلق می‌گیرد.
برای دریافت وام با توجه به الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از سربازی نیاز نیست. بنابراین متقاضیان آقا که هنوز به خدمت سربازی اعزام نشده باشند نیز امکان دریافت وام را دارند.

مدارک وام ازدواج ۱۴۰۳

ثبت‌نام اولیه وام  به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد و زوجین بعد از انتخاب شعبه بانک، لازم است مدارک زیر را تهیه کرده و در اختیار بانک قرار دهند:

ارائه اصل و کپی از سند ازدواج (عقدنامه)
ارائه اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه هر دو طرف (حتی اگر فقط یکی از زوجین متقاضی دریافت وام باشد.)
ارائه اصل و کپی از کارت‌ملی زوجین
ارائه کد پستی و آدرس دقیق محل سکونت زوجین
ارائه کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافت شده از سامانه اینترنتی ازدواج
ارائه اصل و کپی از شناسنامه و کارت‌ملی ضامن

سوالات متداول

۱- نحوه ورود به سامانه وام  به چه صورت می باشد؟
برای ورود به سامانه وام می توان از طریق مرورگر های اینترنتی و جستجو عبارت ve.cbi.ir اقدام کرد که در متن مقاله نیز توضیحات لازم آورده شده است.

۲- مبلغ تسهیلات سال ۱۴۰۳ در سامانه وام چه مقدار می باشد؟
مبلغ تسهیلات سال ۱۴۰۳ در سامانه وام ۳۰۰ میلیون تومان می باشد که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

۳- نحوه مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات در سامانه وام ازدواج چگونه است؟
برای مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات  در سامانه وام می توان از طریق ورود به سایت ve.cbi.ir انتخاب گزینه مشاهده وضعیت اقدام نمود که در متن مقاله نیز توضیحات لازم آورده شده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط