۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳

تکنولوژی و فناوری

تکنولوژی و فناوری| محبوبیت ماکروسافت درجوامع کاری

مایکروسافت کدها، اسکریپت‌ها و فایل‌های پیکربندی مهمی را نگه می‌داشت که حاوی گذرواژه‌ها، کلیدها و اعتبارنامه‌هایی هستند که برای دسترسی به پایگاه‌های داده و سیستم‌های داخلی در سروری که محافظت نشده رها شده بود و رمز عبور نداشت استفاده می‌شود...

اکسل حقوق و دستمزد 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یکی از نرم افزار های محبوب و پرکاربرد در جوامع کاری همین نرم افزار ماکرو یا ماکروسافت هست . که باکمک همین ماکروسافت  بسیاری از کارهارو بااین نرم افزار فوق العاده انجام میدهیم . در ادامه با اندیشه معاصر همراه باشید.

مایکروسافت یا میکروسافت

یک شرکت فناور چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند در نزدیکی سیاتل واقع در ایالت واشینگتن قرار دارد. مایکروسافت در سال ۲۰۱۶، رتبه نخست در فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری بود و به انتشار کتاب، تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.ارزش مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ از مرز یک تریلیون دلار آمریکا گذشت تا در کنار شرکت‌های آمازون و اپل تنها شرکت‌هایی باشند که ارزش آنان از یک تریلیون دلار گذشته‌است.

اعتبار کارمندان و فایل های داخلی شرکت

محققان امنیتی SOCRadar، یک شرکت امنیت سایبری، نقض داده‌ای را کشف کرده‌اند که ادعا می‌شود مربوط به مایکروسافت است، جایی که اعتبار کارمندان و فایل‌های داخلی شرکت در معرض اینترنت قرار گرفته است.

یک سرور ذخیره‌سازی باز و عمومی را که در سرویس ابری Azure مایکروسافت میزبانی شده بود، کشف کردند که اطلاعات حساس مربوط به موتور جستجوی Bing مایکروسافت را بدون اقدامات امنیتی مناسب ذخیره می‌کرد.این نقض که در ابتدا توسط مایکروسافت مورد توجه قرار نگرفت، گزارش شده است که پس از کشف آن برطرف شد. همانطور که توسط TechCrunch گزارش شده است.

تکنولوژی و فناوری| محبوبیت ماکروسافت درجوامع کاری

فعالیت‌ها

در آوریل ۲۰۰۰ حکم پرونده ایالات متحده و مایکروسافت صادر شد.این حکم شرکت را مجبور می‌کرد که به دو پاره تقسیم شود. البته بخشی از این تصمیم در دادگاه استیناف لغو شد. مایکروسافت که اهداف تجاری و خانگی را توأمان نشانه رفته بود، ویندوز ایکس پی را سال ۲۰۰۱ آماده کرد. مایکروسافت برای رقابت با سونی و نینتندو، با سرمایه‌گذاری میلیاردی و تولید و پخش اکس‌باکس وارد عرصه بازی‌های رایانه‌ای شد.

تا سال ۲۰۰۵، اکس‌باکس در بازار فروش آمریکا در رده دوم پس از پلی استیشن ۲ سونی و قبل از گیم کیوب نینتندو قرار داشت. (در بازار جهانی پس از هر دو بود) اما با این وجود، با فروش ۲۲ میلیون دستگاه در مقایسه با فروش بیش از ۱۰۰میلیون دستگاه پلی استیشن ۲، ضرر سنگینی معادل ۴ میلیارد دلار متحمل شده‌است. مایکروسافت در مدت ۳ سال کار ساخت «NET.» مقدماتی و سرور ویندوز ۲۰۰۳ را هم به پایان رساند.

در سال ۲۰۰۴ به دنبال شکایت اتحادیه اروپا، مایکروسافت به پرداخت ۶۱۳ میلیون دلار جریمه محکوم شد و متعهد گردید که توافقات قطعی خود با سایر رقبا را افشا کند. همچنین ملزم شد نسخه‌ای از ویندوز را تهیه و آماده کند که فاقد مدیا پلیر باشد.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط