۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰

تکذیب کمبود داروی بیماران تالاسمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  محمدی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد داروهای بیماران تالاسمی گفت: این داروها به دو دسته تقسیم می‌شوند داروهای تزریقی و داروهای خوراکی که هر دو این داروها هم در داخل تولی...

تکذیب کمبود داروی بیماران تالاسمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  محمدی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد داروهای بیماران تالاسمی گفت: این داروها به دو دسته تقسیم می‌شوند داروهای تزریقی و داروهای خوراکی که هر دو این داروها هم در داخل تولید می شوند و هم واردات دارد.

او ادامه داد: سالهاست که داروهای تزریقی و خوراکی بیماران تالاسمی در داخل کشور تولید می شود چهار تولید کننده داخلی فرم خوراکی را تولید می کنند و سه تولید کننده  فرم تزریقی داروهای بیماران تالاسمی داریم خوشبختانه تولیدات آنها در بازار موجود است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمدی بیان کرد: ما ممنوعیتی برای واردات این داروها ایجاد نکرده‌ایم دلیل آن هم اصرار بیماران و خانواده های آنها برای درمان با داروهای خارجی است هم چنین بیمارانی که سابقه حساسیت به داروهای تولید داخل دارند می توانند از داروهای مشابه خارجی برای درمان استفاده کنند.

او گفت: در حال حاضر مشکل ما این است که کمپاانی تولید کننده فرم تزریقی داروهای وارداتی بیماران تالاسمی را فقط برای ایران و عراق تولید می‌کند و  در مکاتباتی به ما اعلام کردند که فرم تزریقی در دنیا طرفدار زیادی ندارد و همه به سمت فرم خوراکی داروها متمایل شده اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط

آخرین اخبار