۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹

تست روانشناسی دیسک(DISC)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تست روانشناسی دیسک از محبوب ترین تست های روانشناسی است،مهمترین مزیت تست دیسک سادگی این تست است. اگر بخواهید یک تست روانشناسی را در ده دقیقه انجام دهید پیشنهاد میکنم تست دیسک را امتحان کنید که در ا...

تست روانشناسی دیسک(DISC)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تست روانشناسی دیسک از محبوب ترین تست های روانشناسی است،مهمترین مزیت تست دیسک سادگی این تست است. اگر بخواهید یک تست روانشناسی را در ده دقیقه انجام دهید پیشنهاد میکنم تست دیسک را امتحان کنید که در ادامه ی بحث بیشتر در مورد این تست رفتار شناسی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید در اندیشه معاصر با مطالبی بسیار عالی در ارتباط روانشناسی یا رفتارشناسی دیسک.

تست روانشناسی دیسک(DISC) الهام اصغرزاده در این یادداشت میخوانید روانشناسی دیسک چیست؟
تاریخچه رفتار شناسی دیسک؟
چه کسی آزمون دیسک را اختراع کرده؟
حروف دیسک و تشریح آن؟
آزمون دیسک چگونه برگزار می‌شود؟

 

روانشناسی یا رفتار شناسی دیسک (DISC) چیست؟

رفتارشناسی دیسک ابزاری برای ارزیابی و سنجش صفات رفتاری و شخصیتی افراد است، رفتار شناسی دیسک رفتار و شخصیت افراد را به ۴ویژگی تقسیم کرده و با تحلیل رفتار فرد، میزان این ۴ ویژگی در شخصیت او را ارزیابی کرده و با تحلیل ، تیپ شخصیتی فرد را شناسایی میکند.
رفتاری شناسی دیسک به نوعی به خود فرد کمک میکند تا به خودشناسی برسد و از طرفی هم به موسسات و‌سازمان ها کمک میکند تا شخصیت کارکنان خود را بشناسند.

تست روانشناسی دیسک(DISC) الهام اصغرزاده

 

تاریخچه رفتار شناسی دیسک :

تاریخچه رفتار شناسی دیسک به اوایل قرن بیستم میلادی باز می گردد، یک روانشناس آمریکایی بنام (ویلیام مولتن مارستن) در مطالعات خود در مورد تیپ های شخصیتی ، به دنبال روشی برای تقسیم بندی آن ها بود

چه کسی آزمون دیسک را اختراع کرد؟

این تئوری رفتارشناسی توسط مارستن طرح ریزی شد، اما او مبدع آزمون DISC نبود، در سال ۱۹۷۰ جان گریر با تکیه بر آزمون شخصیت شناسی یک روانشناس سازمانی آن را به عنوان ابزاری برای شخصیت شناسی تمام افراد به کار برد و به مرور رفتارشناسی DISC متحول شد.

حروف DISC :

هر یک از حروف DISC به یکی از تیپ های شخصیتی میپردازد.

حرفD: اولین کلمه Dominance و به معنی تسلط است.تیپ شخصیتی D: مسلط بوده و خصلت هایی مثل هدف گرا، قوی و رقابتی دارد

حرفI: از اولین حرف کلمه Influence برداشته شده است. به معنی تاثیر گذاری است. این تیپ شخصیتی همچنین خصوصیاتی مانند برونگرا، متقاعد کننده و خوش بین را نیز داراست.
حرف سوم S: از اولین حرف کلمه steadiness به معنی ثبات است و صفاتی مانند صلح طلب و دیپلماتیک، پشتیبان را نیز داراست.
و در نهایت تیپ شخصیتی c وجود دارد که اولین حرف از کلمه consecientioas است به معنی وظیفه شناسی است که اصلی ترین خصلت تیپ شخصیتی c است،از دیگر صفات این تیپ شخصیتی ،دقیق، جزئی نگر و منطقی میباشد.

آزمون و تست دیسک چگونه برگزار می‌شود؟و چه قدر زمان می برد؟

به طور معمول پاسخ دادت به تست های آزمون رفتارشناسی disc چیزی حدود ۱۰الی۱۵ دقیقه وقت میگیرد، این تست از کلمات و عباراتی تشکیل شده است که باید نزدیکترین گزینه به احساس خود را از میان آن ها انتخاب کنید.براساس پاسخ های شما نمره هر یک از تیپ های شخصیتی مشخص شده و شخصیت شما مشخص می شود. نویسنده: الهام اصغرزاده/ اندیشه معاصر

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط