۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

ترک قهوه چه اثری بر موها دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بیشتر افرادی که عادت به خوردن قهوه دارند گاهی به ترک آن فکر کرده اند. اما جدا از دشواری شروع روز بدون قهوه ی صبحگاهی خود، ممکن است از برخی فواید این نوشیدنی برای سلامت و زیبایی موهای خود هم محروم ...

ترک قهوه چه اثری بر موها دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بیشتر افرادی که عادت به خوردن قهوه دارند گاهی به ترک آن فکر کرده اند. اما جدا از دشواری شروع روز بدون قهوه ی صبحگاهی خود، ممکن است از برخی فواید این نوشیدنی برای سلامت و زیبایی موهای خود هم محروم شوید. در واقع فواید قهوه کمک  به بیدار و هوشیار شدن محدود نمی شود.

در ادامه می خواهیم ببینیم ترک قهوه چه اثری بر موها دارد.

۱- ممکن است سرعت رشد موهایتان کم  شود

اگر می خواهید سرعت رشد موهایتان را بیشتر کنید، نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند واقعاً به شما کمک کند موهای بلندتری داشته باشید. کافئین بر روی دی هیدروتستوسترون اثر می گذارد، هورمونی که ممکن است باعث ریزش مو شود. کافئین همچنین به سلول های مو در تولید عناصر اورگانیکی یاری می رساند که به مو در مرحله ی رشد فعال خود کمک می کنند.

۲- ممکن است موهایتان درخشندگی خود را از دست بدهند

استفاده از سرم ها و نرم کننده های مو می تواند به احیای موهای آسیب دیده کمک کند، اما اثر آن ها موقتی است. نوشیدن قهوه علاوه بر فواید زیادی دیگری که برای سلامتی دارد می تواند زندگی دوباره ای به موهای کدر بخشد. کافئین موجب افزایش گردش خون می شود و به این ترتیب به رسیدن مواد مغذی به ریشه ی موها کمک می کند، امری که باعث می شود موها به طور طبیعی درخشان شوند.

۳- ممکن است موهایتان شکننده تر شوند

قهوه علاوه بر بیدار نگه داشتن تان می تواند تار موهایتان را هم محکم و قوی کند. افزایش جریان خون به سمت کف سر مانع از ضعیف شدن فولیکول های مو می شود، امری که جلوی ریزش موها را می گیرد و آن ها را نرم تر و محکم تر می کند.

۴- ممکن است موهایتان کم پشت شود

گرچه بیشتر محصولات مراقبت از مو که حاوی کافئین هستند می توانند باعث شوند موها پرتر به نظر برسند، اما نوشیدن قهوه واقعاً به رسیدن کافئین به فولیکول های مو کمک می کند. از آنجایی که قهوه گردش خون را افزایش می دهد، به ضخیم تر و پرتر شدن موها هم کمک می کند.

۵- ممکن است کنترل موهایتان سخت تر شود

گرچه جنس مو را ژنتیک تعیین می کند، اما عادت های غذایی هم می توانند بر کیفیت موها اثر بگذارند. کافئین علاوه بر اینکه موها را محکم تر و درخشان تر می کند، ممکن است به مهار موهای سرکش هم کمک کند. وقتی ریشه ی موها ویتامین ها و مواد مغذی کافی دریافت کنند، این امر در نهایت باعث نرم تر شدن موها می شود و کنترل آن ها را ساده تر می کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار