۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳

تاثیر ویتامین D بر بیش فعالی کودکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تاثیر ویتامین D بر بیش فعالی کودکان. مطالعات محققان دانمارکی حاکی از این است که مادرانی که در دوران بارداری ویتامین D مصرف می‌کنند خطر ابتلای فرزندانشان به اختلال بیش‌فعالی (ADHD) را به میزان قابل‌...

تاثیر ویتامین D بر بیش فعالی کودکان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تاثیر ویتامین D بر بیش فعالی کودکان. مطالعات محققان دانمارکی حاکی از این است که مادرانی که در دوران بارداری ویتامین D مصرف می‌کنند خطر ابتلای فرزندانشان به اختلال بیش‌فعالی (ADHD) را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

تاثیر ویتامین D بر بیش فعالی کودکان

بهداشت نیوز نوشت: نتایج این تحقیقات جدید که روی ۱۲۳۳ کودک انجام شد نشان داد که مصرف ویتامین D در دوران بارداری خطر ابتلا کودکان به بیش فعالی (ADHD) را کاهش می‌دهد.

به گفته این محققان، نتایج این بررسی‌ها نشان داد که کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری ویتامین D کافی دریافت کرده بودند در مقایسه با همتایان خود که ویتامین D کمتری دریافت کرده بودند یا اصلا استفاده نکرده بودند، کمتر با بیش‌فعالی روبرو شدند.

این مطالعه همچنین نشان داد، ویتامین D از بدن در برابر بیش‌فعالی محافظت نمی‌کند اما نقش مهمی روی مغز دارد.

«نیلز بلنبرگ»(Niels Bilenberg)، استاد دانشگاه دانمارک در این رابطه توضیح داد:” قبل از این، ارتباط بین مصرف ویتامین D و علائم اختلال بیش‌فعالی(ADHD) در سنین اولیه  مشخص نبود”.

اختلال «بیش‌فعالی»((ADHD)) در بین کودکان و نوجوانان بسیار شایع است.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط