۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

بیش از ۱۰ دوره معارفی توسط مرکز قرآن و حدیث برای بانوان برگزار شد

بیش از ۱۰ دوره معارفی توسط مرکز قرآن و حدیث برای بانوان برگزار شد ۱۰ کلاس و دوره معارفی و قرآنی طی زمستان سال گذشته برای بانوان سراسر کشور به صورت آنلاین و آفلاین به همت مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر،...

بیش از ۱۰ دوره معارفی توسط مرکز قرآن و حدیث برای بانوان برگزار شد

بیش از ۱۰ دوره معارفی توسط مرکز قرآن و حدیث برای بانوان برگزار شد

بیش از ۱۰ دوره معارفی توسط مرکز قرآن و حدیث برای بانوان برگزار شد

۱۰ کلاس و دوره معارفی و قرآنی طی زمستان سال گذشته برای بانوان سراسر کشور به صورت آنلاین و آفلاین به همت مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س)برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رسالت‌های مهم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در جامعه اسلامی است که در همین راستا بخش‌های مختلف مرکز قرآن و حدیث در ایام شیوع کرونا اقدام به برگزاری دوره‌های قرآنی و معارفی برای گروه‌های سنی مختلف کرده‌اند که واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث نیز در سال ۹۹ در راستای انجام رسالت قرآنی و معارفی خود در قالب ترم‌ها و فصل‌های مختلف اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی و معارفی به صورت آنلاین و آفلاین برای بانوان در رشته‌های مختلف کرده است.

همزمان با سال ۹۹ دوره‌های معارفی و قرآنی تفسیر ترتیبی، تفسیر تنزیلی، تربیت توحیدی کودک، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تکمیلی قرآن، احکام عمومی و بانوان، آئین همسرداری، سبک زندگی اسلامی و تغذیه سالم در آیات و روایات برای بانوان در واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث برگزار شد.

یکی از دوره‌های معارفی مرکز قرآن و حدیث برای بانوان در سال گذشته همانطور که تأکید شد «دوره تربیت توحیدی کودک» است.

از آنجایی که بنابر اعتقاد بسیاری از روان شناسان و علمای تعلیم و تربیت، دوره کودکی در بنیان گذاری شخصیت فرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیز اولین مواجهه فکری و عاطفی انسان با خدا در این مرحله از حیات صورت می‌گیرد؛ بنابراین کیفیت این مواجهه و رابطه نخستین و نیز چگونگی گذراندن این دوره طلایی تربیت، از اهمیت اساسی در پایه گذاری شخصیت فرد در آینده برخوردار است؛ بر همین اساس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها در راستای آموزش مفاهیم و نکات تربیتی و به عبارت دیگر انتقال دانش تربیت دینی و توحیدی به مادران جوان در سال گذشته همزمان با فصل زمستان دوره معارفی «تربیت توحیدی کودک» را برای بانوان برگزار کرد.

در این دوره آموزشی تربیت توحیدی کودک در سه بعد شناختی، عاطفی و ارادی (عمل) مورد بررسی قرار گرفته که از مهم‌ترین یافته‌های آن می‌توان به آموزش توحید به عنوان اولین آموزش رسمی در اسلام، تصحیح تفکر خام کودکان در رابطه با خدا، معرفی اسماً و صفات خداوند به جای تلاش در راستای اثبات وجود خدا، اجتناب از ارائه توضیحات ناقص و گمراه کننده، استفاده از زبان و ادبیات متناسب با فهم کودک، تقلید و الگوگیری از والدین، ترسیم چهره صمیمی و مهربان از خدا در ذهن کودک و پرورش گرایشات ویژه درونی ازجمله کنجکاوی و زیبایی شناسی اشاره کرد.

این دوره مطابق با دوره‌های تربیتی گذشته آستان مقدس بانوی کرامت به صورت آنلاین با بهره‌مندی از حجت الاسلام گریوانی، استاد حوزه علمیه قم و نویسنده و پژوهشگر عرصه تربیت دینی کودک ویژه بانوان برگزار شد.

دوره عمومی مهدویت نیز یکی دیگر از دوره‌های معارفی مرکز قرآن و حدیث برای بانوان در سال گذشته بود که برای بانوان برگزار شد.

در این دوره احادیث و مباحث مرتبط با مهدویت و همچنین شبهات مربوط به عصر غیبت و آخرالزمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در راستای معرفت افزایی و پیشگیری از عقاید خرافی و ناصحیح در عرصه مهدویت این دوره عمومی را ویژه خواهران سراسر کشور به صورت آفلاین در پیام رسان ایتا برگزار کرده است.

کتاب «نگین آفرینش» که در موضوعات مرتبط با مباحث مهدویت به روشی جدید و متناسب با فهم عموم، تدوین و جمع‌آوری شده به عنوان منبع این دوره آموزشی در نظر گرفته شده که جلد اول کتاب «نگین آفرینش» از یک مقدمه و هفده درس تشکیل شده است.

درس‌های جلد اول این کتاب موضوعاتی مانند ضرورت مباحث مهدویت، کلیات امامت، دوران پنهان زیستن حضرت و امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آئینه قرآن را در بردارد.

لازم به ذکر است، همزمان با فصل زمستان سال ۹۹ برای خواهران ۱۰ عنوان کلاس معارفی با ۲۰۰ فراگیر جوان در رشته‌های مختلف برگزار شد و ثبت نام کلاس‌ها و دوره‌های جدید مرکز قرآن و حدیث همزمان با فصل بهار از طریق سایت آستان مقدس بانوی کرامت برای ثبت نام بانوان ایران اسلامی اطلاع رسانی خواهد شد.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار