۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

کلیپ سلامت

بهترین و سریع ترین روش بهبود سرماخوردگی +فیلم

آب نارگیل نوشیدنی ایده آلی است که می توانید هنگام بیماری سرماخوردگی از آن بنوشید. همچنین حاوی کمی قند طبیعی از خود میوه است که می تواند به عنوان یک منبع انرژی سریع و آسان برای بدن شما باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرماخوردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست که بیشتر مردم در طول زمستان و گاهی بهار یا حتی تابستان با آن مواجه می‌شوند. ولی آیا از نقش غذا برای سرماخوردگی و اهمیت خوردن غذاهای مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن مطلع هستید؟! غذاهای مناسب در  بیماری هنگامی تواند چیزی بیشتر از انرژی دادن به شما باشد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید، سریعتر بهتر شوید یا در حین بهبودی هیدراته بمانید.

غذاهای حاوی ویتامین C مانند پرتقال، گوجه فرنگی، ترشی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و سبزیجات تازه، می‌توانند به عنوان یک منبع عالی از این ویتامین باشند و به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. علاوه بر این، مصرف آب و مایعات بسیار مهم است تا از خشکی دهان و گلو جلوگیری شود و بدن به خوبی هیدراته بماند.

مواد غذایی حاوی روغن مانند ماهی، آجیل، کره بادام زمینی و روغن زیتون، به عنوان منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

از مواد غذایی دیگری که به عنوان غذاهای مناسب برای سرماخوردگی شناخته شده‌اند، می‌توان به سوپ‌های گرم و خورش‌های گوشتی، حبوبات، گیاهان دارویی مانند زنجبیل، آویشن و نعناع و همچنین مواد غذایی حاوی پروتئین مانند تخم مرغ و گوشت اشاره کرد.

نشانه های سرفه های کرونایی

بهترین و سریع ترین روش بهبود سرماخوردگی +فیلم

علائم سرماخوردگی و نقش غذا در بهبودی و کاهش علائم

سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است که توسط ویروس‌های مختلفی ایجاد می‌شود. برخی از علائم شایع این بیماری ویروسی عبارتند از:

  • سرفه: برای پاک کردن راه های تنفسی از خلط، مخاط و بیماری استفاده می‌شود و ممکن است خشک یا خلط دار باشد.
  • گلو درد: احساس درد، سوزش یا خارش در گلو می باشد که معمولاً در پشت گلو، تنها در یک طرف گلو یا در هر دو طرف ظاهر می‌شود.
  • آبریزش بینی: علائمی همچون خارش و درد در بینی و آبریزش بینی که ناشی از التهاب بینی و سینوس‌های ناشی از عفونت سرماخوردگی است.
  • تب: افزایش دمای بدن بیشتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد که به علت پاسخ دفاعی بدن در برابر عفونت‌ها، ویروس‌ها و التهاب اتفاق می‌افتد. تب می‌تواند خطرناک باشد و بهتر است در صورت افزایش شدید دما، به پزشک مراجعه شود.

مصرف مرکبات حاوی ویتامین C مانند پرتقال، گوجه فرنگی، ترشی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و سبزیجات تازه، می‌تواند به عنوان یک راه‌کار برای کاهش علائم سرماخوردگی باشد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و باعث بهبود و تسریع فرآیند بهبودی می‌شود.

مصرف غذاهایی که حاوی مقدار زیادی روغن سالم هستند، مانند ماهی، آجیل، کره بادام زمینی و روغن زیتون، نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش علائم سرماخوردگی کمک می‌کند. این غذاها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ هستند که به عنوان منابع غنی این اسیدها می‌توانند به بهبود سلامتی بدن کمک کنند.

همچنین، مصرف سوپ‌های گرم مثل سوپ شلغم و خورش‌های گوشتی، حبوبات، گیاهان دارویی مانند زنجبیل، آویشن و نعناع و همچنین مواد غذایی حاوی پروتئین مانند تخم مرغ و گوشت نیز می‌تواند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط