۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

کلیپ سلامت

کلیپ | راه و روش هایی برای پیشگیری از بیماری های قلب

همه ما تا حدی از تاثیر ورزش بر قلب آگاهیم و می‌دانیم که یکی از بهترین هدیه‌هایی که می‌توانید به قلب خود بدهید، ورزش است. در حقیقت، انجام ورزش منظم، داشتن رژیم غذایی سالم، حفظ وزن طبیعی و عدم استعمال دخانیات، کارهایی است که شما می‌توانید برای محافظت از قلب خود انجام دهید و از او در برابر بیماری‌ها و آسیب‌ها محافظت کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

تاثیر ورزش بر سیستم قلب و عروق

همه ما به خوبی می‌دانیم که ورزش منظم ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند، قلب هم یک ماهیچه بزرگ است و با ورزش تقویت می‌شود. اینجا منظور از ورزش، تمرینات هوازی است که به طور موثر قلب را تقویت می‌کند.

درک چگونگی تاثیر ورزش بر قلب، می‌تواند انگیزه شما را برای پیگیری تمرینات قوی کند. بهترین تاثیر ورزش بر قلب کدام است؟ در ادامه به مهم‌ترین فواید ورزش برای قلب اشاره می‌کنیم.

کلیپ | راه و روش هایی برای پیشگیری از بیماری های قلب

کلیپ | راه و روش هایی برای پیشگیری از بیماری های قلب

 ورزش کلید کنترل وزن است

ورزش به‌ویژه هنگامی که با یک رژیم غذایی اصولی ترکیب شود، باعث کاهش وزن خواهد شد. وزن مناسب به سلامت قلب کمک می‌کند. اضافه وزن به قلب فشار وارد می‌کند و ممکن است که باعث بیماری قلبی و سکته شود.

. به تقویت عضلات کمک می‌کند

ترکیبی از تمرینات هوازی ( پیاده‌روی، دویدن، شنا و سایر تمرینات) و تمرینات قدرتی (کار با وزنه، تمرین مقاومتی) برای سلامت قلب عالی است. این تمرینات توانایی ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و دیگر نیاز نیست که قلب، زیاد و شدید کار کند.

 احتمال ترک سیگار را بالا می‌برد

دیگر تاثیر ورزش بر قلب این است که می‌تواند به شما در ترک سیگار کمک کند. افراد سیگاری با وارد کردن ورزش به زندگی‌شان، اغلب سیگار را ترک می‌کنند. سیگار یکی از اصلی‌ترین عوامل خطر بیماری قلبی است زیرا به ساختار و عملکرد رگ‌های خونی بسیار آسیب می‌رساند.

. استرس را کنترل می‌کند

هورمون‌های استرس می‌توانند فشار اضافی بر قلب وارد کنند. ورزش – چه هوازی (مانند دویدن)، چه مقاومت محور (مانند تمرین با وزنه)، چه تمرکز بر انعطاف (مانند یوگا) – می‌تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و استرس‌تان را کاهش دهید. در بلند مدت استرس یکی از بدترین دشمنان سلامت قلب است که به وسیله ورزش آن را از خود دور می‌کنید. در اندیشه معاصر ببینید

۶. علائم آسم را کاهش می‌دهد

ورزش هوازی می‌تواند به افراد مبتلا به آسم کمک کند تا دفعات و شدت حملات آسم را کاهش دهند. با این حال، اگر آسم دارید، باید قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشک خود صحبت کنید. تاثیر ورزش بر قلب در این مورد، چنین است که به قلب کمک می‌کند تا توانایی ماهیچه‌ها برای استخراج اکسیژن از خون را بهبود می‌بخشد و نیاز قلب به پمپاژ بیشتر خون به عضلات را کاهش می‌دهد؛ یعنی به عبارت دیگر کمتر به قلب فشار وارد می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط