۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

بهترین رژیم های غذایی برای سلامت قلب را بشناسید!

حفظ قلب سالم برای بهزیستی کلی مهم است، به ویژه با توجه به اینکه بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.

بهترین رژیم های غذایی برای سلامت قلب را بشناسید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حفظ قلب سالم برای بهزیستی کلی مهم است، به ویژه با توجه به اینکه بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.گران کننده، تقریباً نیمی از آمریکایی ها حداقل یکی از سه عامل خطر اصلی بیماری قلبی را دارند: فشار خون بالا،برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه‌ای یکی از بهترین رژیم‌های غذایی برای سلامت قلب در نظر گرفته می‌شود. این رژیم، الگوهای غذایی افراد ساکن در کشورهای حاشیه دریای مدیترانه از جمله یونان، ایتالیا، اسپانیا، کرت، جنوب فرانسه و بخش‌هایی از خاورمیانه را توصیف می‌کند. .۶رژیم غذایی مدیترانه ای با تمرکز بر روی غذاهای گیاهی با حداقل فرآوری شده، از موارد زیر تشکیل شده است.

بهترین رژیم های غذایی برای سلامت قلب را بشناسید!

میوه ها و سبزیجات
حبوبات (لوبیا، عدس، نخود)
آجیل
غلات کامل
روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی
محصولات لبنی، تخم مرغ، ماهی و مرغ در مقادیر کم تا متوسط
شراب (مخصوصاً قرمز) در مقادیر کم تا متوسط، معمولاً همراه با غذا
مزایای سلامتی رژیم مدیترانه ای به رژیم غذایی به طور کلی نسبت داده می شود زیرا گروه های غذایی مختلف در رژیم، عوامل خطرزای CVD مختلف مانند کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)، فشار خون و التهاب را هدف قرار می دهند.به عنوان مثال، غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل نشان داده شده است که کلسترول و فشار خون را کاهش می دهند.روغن زیتون و ماهی به دلیل داشتن چربی غیراشباع می توانند به کاهش کلسترول LDL کمک کنند. LDL که به کلسترول «بد» معروف است، کلسترول را در دیواره سرخرگ‌ها رسوب می‌کند و باعث التهاب و ایجاد پلاک می‌شود. این باریک شدن شریان ها می تواند جریان خون را مسدود کند و خطر حوادث قلبی عروقی بزرگ مانند حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد

شراب قرمز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود می تواند برای کاهش التهاب و فشار خون مفید باشدتحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای با بهبود قابل توجهی در نشانگرهای التهاب، دور کمر، چربی ها (چربی در خون)، پلاک و سایر معیارهای سلامت قلب و عروق همراه است. و عمر طولانی تر.نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تعریف رژیم مدیترانه ای در مطالعات و کشورها متفاوت است و منعکس کننده سنت های متنوع آشپزی منطقه است. این می تواند برای افرادی که انعطاف پذیری را به قوانین سفت و سخت رژیم غذایی ترجیح می دهند مفید باشد. با این حال، فقدان قوانین ممکن است برای کسی که به راهنمایی بیشتر در مورد تماشای بخش ها و کالری برای کاهش وزن نیاز دارد، چالش برانگیز باشد.

 رژیم غذایی DASH

رژیم DASH یکی دیگر از رژیم های غذایی پیشرو برای سلامت قلب است. مخفف عبارت Dietary Approaches to Stop Hypertension است. رژیم غذایی DASH در سال ۱۹۹۷ توسط موسسه ملی قلب، ریه و خون برای پیشگیری و درمان فشار خون بالا (فشار خون بالا)، یک عامل خطر برای CVD.5 ایجاد شد.تحقیقات نشان داده است که رژیم DASH فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بدون آن کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که این رژیم باعث کاهش کلسترول LDL، تری گلیسیرید (نوعی چربی در خون)، قند خون (گلوکز) و مقاومت به انسولین (استفاده ناکارآمد) می شود. انسولین، هورمونی که قند خون را کنترل می کند).رژیم غذایی DASH با خطر کمتر ابتلا به CVD، نارسایی قلبی و دیابت مرتبط است.

رژیم غذایی DASH سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی، ماهی، مرغ، لوبیا، آجیل و روغن‌های گیاهی است. توصیه می‌شود از غذاهای غنی از کلسیم (که در لبنیات و سبزیجات برگ‌دار یافت می‌شود، استفاده کنید. پتاسیم (موجود در میوه ها و سبزیجات مختلف) و منیزیم (موجود در آجیل، دانه ها و غلات کامل). این مواد مغذی به حفظ رگ های خونی سالم کمک می کنند.۱۰رژیم DASH سدیم، غذاهای پرچرب (گوشت های چرب، لبنیات پرچرب و روغن های استوایی مانند روغن نارگیل و نخل) و غذاها و نوشیدنی های شیرین را محدود می کند.رژیم DASH اهداف تغذیه ای روزانه و هفتگی را ارائه می دهد. این اهداف بر اساس اینکه شما روزانه ۱۲۰۰ تا ۲۶۰۰ کالری می خورید متفاوت است. در اینجا نمونه ای از اهداف تغذیه ای برای رژیم ۲۰۰۰ کالری DASH آورده شده است:۱۱

غلات: ۶-۸ وعده در روز
گوشت، مرغ، ماهی: ۶ وعده یا کمتر در روز
سبزیجات: ۴-۵ وعده در روز
میوه ها: ۴-۵ وعده در روز
لبنیات کم چرب یا بدون چربی: ۲ تا ۳ وعده در روز
چربی ها و روغن ها: ۲ تا ۳ وعده در روز
سدیم: بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز نیست
آجیل، دانه ها، لوبیا و نخود: ۴-۵ وعده در هفته
شیرینی: ۵ وعده یا کمتر در هفته
رژیم DASH برای افرادی که یک برنامه غذایی ساختاریافته را دوست دارند مفید است. با این حال، به دلیل نیاز این برنامه به ردیابی مواد غذایی و کنترل سهم، رژیم غذایی می تواند برای برخی افراد چالش برانگیز باشد، اگر از حمایت منظم همسالان یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی آگاه در مورد رژیم غذایی برخوردار نباشند.

رژیم غذایی گیاهی

یک رژیم غذایی گیاهی سالم یکی دیگر از رژیم های سالم برای قلب است. این یک رژیم غذایی با فیبر بالا و چربی اشباع کم است که عمدتاً از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و حبوبات تشکیل شده است.رژیم‌های غذایی گیاهی مختلفی وجود دارد و از نظر دفعات مصرف محصولات حیوانی متفاوت است. به عنوان مثال، یک رژیم گیاهخواری تمام محصولات حیوانی را حذف می کند، یک رژیم لاکتو-اوو-گیاهخوار لبنیات و تخم مرغ را مجاز می داند، و یک رژیم غذایی پسکاتاری شامل ماهی است.این انعطاف پذیری در انواع رژیم غذایی برای افرادی که رژیم های گیاهی را بررسی می کنند مفید است. صرف نظر از نوع، یک رژیم غذایی گیاهی سالم، غذاهای مرتبط با خطر CVD، مانند غذاهای سرخ شده و شیرینی ها را محدود یا اجتناب می کند.

مصرف یک رژیم غذایی گیاهی با بروز کمتر CVD مرتبط است. رژیم‌های غذایی گیاهی معمولاً گوشت‌های فرآوری شده را که می‌توانند فشار خون و اختلال عملکرد اندوتلیال (پوشش داخلی رگ‌های خونی) را به دلیل محتوای بالای سدیم و نیترات‌شان افزایش دهند، حذف نمی‌کنند.علاوه بر این، رژیم‌های گیاهی نشان داده‌اند که کلسترول LDL، فشار خون، قند خون، التهاب و وزن اضافی را حتی در مقایسه با رژیم غذایی همه‌چیزخوار (رژیم غذایی حاوی منابع گیاهی و حیوانی) با کالری دریافتی مشابه، کاهش می‌دهند.مزیت دیگر اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی، مقرون به صرفه بودن بالقوه آن است، زیرا معمولاً مقرون به صرفه تر از غذاهای حیوانی است.توجه به این نکته مهم است که رژیم‌های گیاهی ممکن است سطوح پایین‌تری از مواد مغذی خاص مانند ویتامین B12، کلسیم، ویتامین D و پروتئین را در مقایسه با رژیم‌های همه چیز خوار فراهم کنند. به این ترتیب، مکمل های غذایی ممکن است مورد نیاز باشد

چه کسانی می توانند از این رژیم ها سود ببرند؟

با توجه به اینکه بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر است و یک سوم آمریکایی ها یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی دارند، اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای بسیاری از افراد می تواند مفید باشد.اگر سابقه خانوادگی CVD دارید، ممکن است بخواهید به شدت اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای قلب را در نظر بگیرید. داشتن اعضای خانواده مبتلا به بیماری قلبی احتمال ابتلا به این بیماری را بیشتر می کند.افراد از گروه‌های نژادی و قومی مختلف نیز ممکن است بخواهند از یک رژیم غذایی سالم برای قلب پیروی کنند. بیماری قلبی علت اصلی مرگ بیشتر گروه ها از جمله آفریقایی-آمریکایی ها، سرخپوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا و سفیدپوستان است. این دومین عامل مرگ و میر (بعد از سرطان) برای آمریکایی های آسیایی و جزایر اقیانوس آرام است.

به ویژه آمریکایی های آفریقایی تبار در معرض خطر نامتناسب بیشتری برای بیماری قلبی هستند که احتمالاً به دلیل جنبه هایی مانند درآمد، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و نژادپرستی سیستماتیک در مراقبت های بهداشتی است که باعث می شود جمعیت بیشتر در معرض عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا باشد. ایجاد تغییرات موثر در عواملی که ممکن است بتوانید آنها را تغییر دهید، مانند رژیم غذایی، می تواند به کاهش خطر کمک کندرژیم های غذایی سالم برای قلب همچنین می توانند مزایایی را ارائه دهند که فراتر از سلامت قلب است و طول عمر و کنترل قند خون را در بر می گیرد. بنابراین افرادی که به دنبال این مزایا هستند ممکن است بخواهند از یک رژیم غذایی سالم برای قلب نیز پیروی کنند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط