۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کلیپ سلامت

ببینید | اوتیسم چه نوع بیماری است و درمان آن چیست

نگهداری از کودکان مبتلا به اوتیسم برای والدین پر از چالش است که برای گذر از این چالش‌ها باید به برخی نکات تربیتی توجه ویژه‌تری داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بیماری اوتیسم یکی از بیماری‌هایی است که بیشتر در کودکی تشخیص داده می‌شود. این بیماری درمان ندارد اما می‌توان برای بهبود کودکان مبتلا به این بیماری، از روش‌های درمانی مختلفی استفاده کرد. برای تشخیص این بیماری از گزارش و توضیحات پدر و مادرها کمک گرفته می‌شود.

راه نگهداری از کودکان مبتلا به اوتیسم برای والدین هرچند پر از چالش است و والدین هنگام برخورد و تربیت این دسته از کودکان باید به نکاتی توجه کنند تا به راحتی بتوانند چالش‌های موجود را پشت‌سر بگذارند.

بیماری اوتیسم چیست؟

ببینید | اوتیسم چه نوع بیماری است و درمان آن چیست

ببینید | اوتیسم چه نوع بیماری است و درمان آن چیست

اوتیسم یا درخودماندگی یک بیماری پیچیده‌ی عصبی – رفتاری و از جمله اختلالات و بیماری های اعصاب و روان است که شامل اختلال در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتارهای سخت و تکرارشونده است و به دلیل گستردگی علائم، آن را اختلال طیف اوتیسم می‌نامند. این بیماری اختلال در طیف وسیعی از علائم و مهارت‌ها در سطوح مختلف را شامل می‌شود.

درجات مختلف این بیماری می‌تواند از یک اختلال ساده که تا حدودی زندگی طبیعی بیمار را محدود می‌کند، تا یک ناتوانی شدید که به مراقبت‌های اساسی نیاز دارد، گستردگی داشته‌باشد. کودکان مبتلا به اوتیسم در برقراری ارتباط مشکل دارند و قادر به فهم افکار و احساسات دیگران نیستند، بنابراین در بیان احساسات خود از طریق کلمات، رفتارها، حالات صورت یا لمس کردن دچار مشکل هستند.

 

علائم اوتیسم چیست؟

علائم اوتیسم معمولا در سه سال اول زندگی ظاهر می‌شود و برخی کودکان این علائم را از بدو تولد نشان می‌دهند. با این حال بعضی‌ها در ابتدا طبیعی به نظر می‌رسند، اما این علائم به طور ناگهانی از ۱۸ تا ۳۶ ماهگی ظاهر می‌شوند. برخی افراد تا زمانی که در جامعه حضور نیابند، علائم اختلالات ارتباطی را بروز نخواهد داد.

بیماری اوتیسم تاثیرات فراوانی بر تعاملات اجتماعی و ارتباطات فرد می‌گذارد، از جمله:

  • الگوهای گفتاری غیرمعمول مانند حرف زدن شبیه به ربات
  • اجتناب از تماس چشمی با دیگران
  • عدم پاسخگویی در برابر صدا زدن اسم فرد مبتلا
  • توسعه‌ی دیررس مهارت‌های گفتاری در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط