۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

ایده دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره حفاظت از تالاب‌ها برگزیده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،عماد مطالبی هدف از اجرای این طرح و ایده در حوزه تالاب، حفاظت از آن و ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر معیشت پایدار با جلب مشارکت جوامع محلی دانست و خاطر نشان کرد: ایده بوگمپ سبب افزایش ظرفیت زیست پذیری ...

ایده دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره حفاظت از تالاب‌ها برگزیده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،عماد مطالبی هدف از اجرای این طرح و ایده در حوزه تالاب، حفاظت از آن و ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر معیشت پایدار با جلب مشارکت جوامع محلی دانست و خاطر نشان کرد: ایده بوگمپ سبب افزایش ظرفیت زیست پذیری در این حوزه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه، توجه جوامع محلی به تالاب و قرار گرفتن آن در کانون توجهات عمومی را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: با اجرای این ایده می‌توان از ضعف‌ها، تهدیدها و ادامه روند تخریب اکولوژیک تالاب عینک در رشت که بزرگترین تالاب شهری ایران است، جلوگیری کرد یا سرعت تغییرات را کاهش داد و به حداقل رساند.

عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: پایش مداوم تالاب با مشارکت جوامع محلی، محور اصلی این ایده است که در تضارب با بوم‌گردی، اثر مهمی در تغییر نگرش عمومی و برملا شدن ظرفیت‌های اقتصادی تالاب در معیشت شهروندان دارد.

مطالب مرتبط