۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

تکنولوژی و فناوری

ایتالیا صندوق هوش مصنوعی یک میلیارد یورویی ایجاد می کند!

ایتالیا با حمایت وام دهنده دولتی (CDP)، یک میلیارد یورو برای توسعه هوش مصنوعی در طول پنج سال آینده متعهد می شود.َ

ایتالیا صندوق هوش مصنوعی یک میلیارد یورویی ایجاد می کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ایتالیا با حمایت وام دهنده دولتی (CDP)، یک میلیارد یورو برای توسعه هوش مصنوعی در طول پنج سال آینده متعهد می شود.َبرای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر CDP،

سرمایه را به سه حوزه تقسیم می کند. حدود ۵۸۰ میلیون یورو در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد، در حالی که ۳۰۰ میلیون یورو به شرکت‌های بالغ‌تری که آماده گسترش در خارج از کشور هستند، اختصاص خواهد یافت.۱۲۰ میلیون یورو باقیمانده انتقال فناوری از تحقیقات دانشگاهی به بازار را هدف قرار خواهد داد.در همین حال، ایتالیا نیز در حال تدوین قوانین هوش مصنوعی خود است که قوانین مکمل قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا را ایجاد می کند.ایتالیا با حمایت وام دهنده دولتی Cassa Depositi e Prestiti (CDP)، یک میلیارد یورو برای توسعه هوش مصنوعی در طول پنج سال آینده متعهد می شود.نخست وزیر جورجیا ملونی برای اولین بار ماه گذشته طرح یک صندوق اختصاصی هوش مصنوعی را اعلام کرد. ملونی در یک پیام ویدئویی گفت: “هدف این مکانیسم به وضوح این است که به عنوان یک افزایش دهنده عمل کند و در خدمت جذب سرمایه گذاری بیشتر باشد.”

ایتالیا صندوق هوش مصنوعی یک میلیارد یورویی ایجاد می کند!

ملونی گفت: «این فناوری تنها زمانی می‌تواند به پتانسیل کامل خود دست یابد که در چارچوب قوانین اخلاقی که بر مردم و حقوق و نیازهای آن‌ها تمرکز دارد، توسعه یابد. این قطب‌نما است که کار ما را در همه سطوح هدایت کرده و خواهد کرد.»منابع آگاه به رویترز گفتند که بخشی از پیش نویس لایحه مجازات های سنگین بالقوه برای جرایم کمک به ابزارهای هوش مصنوعی است. از جمله جرایم می توان به پولشویی، تقلب در بازار و نقض کپی رایت اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که این قانون چه زمانی – و اگر – لازم الاجرا شود.طرح سرمایه‌گذاری جدید ایتالیا و قانون مورد انتظار، هر دو منعکس‌کننده حرکت گسترده‌تر اتحادیه اروپا نه تنها برای تقویت نوآوری و رقابت‌پذیری اقتصادی در این زمینه هستند، بلکه حفاظ‌هایی را برای کاهش خطرات احتمالی ایجاد می‌کنند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط