۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

تکنولوژی

اپل کل سری مک‌بوک‌ها را با M4 SoC مجهز به هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند!

اپل کل سری مک‌بوک‌ها را با M4 SoC مجهز به هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند و امسال ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را عرضه می‌کند.

اپل کل سری مک‌بوک‌ها را با M4 SoC مجهز به هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اپل در حال برنامه ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی است و به زودی مک بوک هایی را عرضه می کند که هوش مصنوعی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تجربه خواهند داشت. این به لطف تراشه سیلیکونی M4 جدید اپل که با خدمات هوش مصنوعی آینده اپل طراحی شده است امکان پذیر خواهد بود.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

سری M4 آماده است

در حالی که سری M3 در مقایسه با چیپست های M2 پیشرفت های پیشگامانه ای به همراه نداشت، سری M4 آماده است تا همه چیز را متزلزل کند و طبق گزارش ها اپل این بار تاکید بیشتری بر قابلیت های هوش مصنوعی دارد.بر اساس گزارش‌های بلومبرگ، مک‌های مجهز به پردازنده‌های M4 می‌توانند در اواخر سال جاری میلادی، به دنبال الگوی تثبیت‌شده اپل در عرضه تراشه‌های سیلیکونی، وارد بازار شوند.

اپل کل سری مک‌بوک‌ها را با M4 SoC مجهز به هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند!

اپل کل سری مک‌بوک‌ها را با M4 SoC مجهز به هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند!

منابع بلومبرگ

حداقل سه نسخه اصلی از تراشه M4 وجود خواهد داشت که اپل قصد دارد هر مدل مک را با یکی از این تراشه ها به روز کند.

خط تولید پیش‌بینی‌شده شامل آی‌مک‌ها، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی پایه، مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی قوی‌تر، و مک مینی‌هایی است که همگی دارای تراشه‌های M4 تا اوایل سال ۲۰۲۵ هستند.در ادامه، این گزارش نشان می‌دهد که نسخه‌های مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی با تراشه‌های M4 می‌توانند تا بهار معرفی شوند، پس از آن یک مک استودیو مجهز به M4 در حدود نیمه‌ی سال ۲۰۲۵ و شاید حتی مک پرو بعدا امسال. با این حال، شایان ذکر است که این برنامه ها ممکن است تغییر کنند.ارتقای مورد انتظار برای مک مینی مدت‌ها طول کشیده است و اپل آخرین بار دستگاه را در ژانویه ۲۰۲۳ به‌روزرسانی کرد. در مقابل، مک استودیو و مک پرو در اواسط سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی‌های M2 را دریافت کردند، در حالی که آی‌مک‌های مجهز به M3 و مک‌بوک پروها ساختند. اولین حضور آنها در ماه اکتبر

مک بوک ایر در ماه گذشته ارتقای M3 را دریافت کرد.

برای دسکتاپ‌های Mac رده بالاتر، اپل ممکن است تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه را پشتیبانی کند. در حالی که جدیدترین مک استودیو و مک پرو در حال حاضر دارای ۱۹۲ گیگابایت رم هستند، سیستم های قبلی مجهز به اینتل می توانستند تا ۱.۵ ترابایت حافظه را با استفاده از اجزای آماده پشتیبانی کنند.با این حال، ادغام حافظه اپل در چیپست های خود، ارتقاء رم را برای سیستم های مبتنی بر سیلیکون پیچیده می کند.

تبلیغات

گفته می‌شود تمرکز اصلی سری M4 اپل بر هوش مصنوعی است، زیرا غول فناوری قصد دارد فاصله را، حداقل در درک عمومی، با رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل کاهش دهد.بلومبرگ پیشنهاد می‌کند که اپل نحوه ادغام یکپارچه قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی تراشه‌های M4 را با سخت‌افزار و آخرین نسخه macOS که قرار است در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان در ماه ژوئن ارائه شود، نشان دهد.علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای بهبودهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای پردازنده‌های مورد استفاده در آیفون‌های امسال است، با گزارش‌های قبلی نشان‌دهنده یکپارچگی بالقوه هوش مصنوعی Gemini گوگل در حالی که اپل مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود را توسعه می‌دهد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط