۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

اگر هنوز یارانه نقدی رمضان را دریافت نکرده اید بخوانید | واریز ۱/۸۶۰/۰۰۰ یارانه رمضان با یارانه قبلی به تایید دولت | استعلام یارانه با کد دستوری

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

اگر هنوز یارانه نقدی رمضان را دریافت نکرده اید بخوانید | واریز ۱/۸۶۰/۰۰۰ یارانه رمضان با یارانه قبلی به تایید دولت | استعلام یارانه با کد دستوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یارانه نقدی | براساس گزارش سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه نقدیعنوان کرده است. بر اساس این طرح، حساب بخش قابل توجهی از  یارانه تشویقی یارانه‌ بگیران از روز ۱۷ هرماه شارژ می‌شود..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

دومین مرحله از  یارانه کالابرگی برای ۷ دهک درآمدی از ۱۷ اسفندماه سال جاری آغاز شد و بنا بر اعلام وزارت رفاه مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومانی برای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالا اساسی شارژ خواهد شد. در واقع یک یارانه ۳۰۰ هزارتومانی با اضافه شدن یارانه تشویقی به ۵۲۰ هزارتومان افزایش خواهد یافت.

در طرح فجرانه، روال کار تغییر کرده و ضمن اینکه اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان هم حذف شده است و فقط شرط بهره‌مندی از این اعتبار، خرید کالا در طرح کالابرگ است به‌گونه‌ای که اگر یک قلم کالا هم در این طرح بخرید، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است و تا سه ماه همه یارانه بگیران می‌توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره‌مند شوند.

طرح فجرانه با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرا می‌شود. دولت در حوزه تغذیه مردم دارای راهبرد کلان است و باوجود مشکلات بودجه‌ای، این راهبرد را که قسمت بزرگ آن مربوط به کالابرگ الکترونیکی است، به نفع مردم پیگیری می‌کند.

از اواخر سال ۱۴۰۱ اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک شروع شد و حالا کالابرگ عمومیت پیدا کرده و دهک ۶ و ۷ هم به آن ملحق شده‌اند.

استقبال خانوار ایرانی از یارانه نقدی رمضان

میزان استقبال خانوارهای یارانه بگیر از طرح کالابرگ به ۱۶ درصد رسیده است، اکنون در طرح کالابرگ اگر معادل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه فرد به خرید ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ اختصاص پیدا می‌کرد، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به یارانه او اضافه می‌شد که باید تا پایان همان ماه صرف خرید آن ۱۱ قلم کالا می‌شد.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

برای استعلام یارانه معیشتی با کد دستوری باید این فرمول را شماره‌گیری کنید:

#کد ملی*۴۳۸۵۷*۴*

این روش فقط به شما می‌گوید که مشمول دریافت یارانه هستید یا نه و برای سرپرست خانوار کاربرد دارد. اما ممکن است نسبت به نتیجه آن اعتراض داشته باشید که در این صورت باید ببینید آیا دهک‌بندی شما درست انجام شده است یا خیر.

دهک‌بندی و روش اعتراض به یارانه نقدی

دهک‌بندی بر اساس بعد خانوار، تراکنش‌های بانکی، اطلاعات خودرو و حقوق و درآمد افراد انجام می‌شود و برای بررسی یا اعتراض به آن باید به سامانه حمایت مراجعه کنید.

یارانه نوروز و ماه رمضان

ابتدا باید در سامانه حمایت ثبت نام کنید. گزینه ورود یا ثبت نام در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه (که حتما باید به نام متقاضی باشد)، کد ملی و تاریخ تولد و عبارت امنیتی کلید ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید تا کد یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

با وارد کردن این کد ثبت نام شما نهایی شده و اطلاعاتتان در سامانه ذخیره می‌شود.

اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، وارد صفحه ورود شوید و با وارد کردن شماره همراه و عبارت امنیتی گزینه ارسال کد اعتبارسنجی را کلیک کنید.

پس از وارد کردن کد تایید روی عبارت ورود به سامانه حمایت کلیک کنید. با ورود به صفحه کاربری‌تان می‌توانید اطلاعات خود را بررسی کنید. در این صفحه وضعیت شما بر اساس آزمون وسع‌سنجی به شما اعلام می‌شود و می‌توانید ببینید که آیا یارانه به شما تعلق می‌گیرد یا نه.

در همین صفحه اطلاعات دیگری مثل دهک شما، اعضای خانوار و اطلاعات شناسه اقتصادی در دسترستان است.

اگر درخواستی برای بررسی دوباره پرونده خود دارید و نسبت به وضعیت دهک، اطلاعات شناسه اقتصادی و اعضای خانوار خود اعتراض دارید هم از همین صفحه اقدام کنید و گزینه درخواست بررسی را انتخاب کنید.

پس از ورود به این قسمت، توافق‌نامه‌ای مشاهده می‌کنید. آن را به‌طور دقیق مطالعه کنید و در صورت تأیید روی گزینه موارد فوق را مطالعه نموده و قبول دارم کلیک کنید. سپس ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

در این مرحله ابتدا اطلاعات خانوار به شما نمایش داده می‌شود. آن را مشاهده کنید و در صورتی که تأیید می‌کنید، گزینه صحیح است را انتخاب کنید./تسنیم

 یارانه نقدی اسفند ماه چه روزی واریز می‌شود؟

یارانه نقدی ۳ دهک اول جامعه با مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دیروز ۲۵ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و اکنون نیز قابل برداشت است. حال سوال اینست که یارانه دیگر دهک‌ها چه روزی واریز می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه نقدی در سال‌های گذشته ۴۵ هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه‌های ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی به مردم داده شد. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می‌شود.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه بهمن اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد. بر این اساس یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی خانوار دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه و یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی سایر خانوار‌های مشمول در سی‌ام هر ماه واریز می‌شود.

نکته‌ای که در خصوص زمان واریز یارانه‌های نقدی ماه جاری وجود دارد این است که اسفند امسال ۲۹ روزه است، بنابراین یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب آنان واریز شود.

پیش از این نیز معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی به مبلغ ۲۲۰ هزار تومان برای دهک‌های یک تا ۷، در روز جمعه ۱۸ اسفند ماه، خبر داد.

علیرضا عسگریان افزود: مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۸ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ساعت ۲۴ جمعه ۱۸ اسفند ماه اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شد و هر نفر می‌تواند ۱۱ قلم کالای اساسی را با قیمت بیش از ۷۰۰ هزار تومان بخرد و ۲۲۰ هزار تومان هم یارانه تشویقی دولت است.

به گفته عسگریان بیش از ۵۲ میلیون نفر از ۶۱ میلیون نفر که مشمول طرح فجرانه کالابرگ هستند از آن استفاده کردند که معادل ۸۷ درصد می‌شود البته این نسبت در دهک‌های یک تا سه بیش از ۹۰ درصد بوده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

عباس زرجوئیان

پاسخ دادن

۱۰ فروردین ۱۴۰۳


سلام بنده ازاین حرفهای شما می زدی هیچی دریافت ندارم تمام

علی.اصغروحدانی

پاسخ دادن

۱۱ فروردین ۱۴۰۳


سلام شب وروزشمابخیرچراکددستوری شماراهیچ وقت پیدانمیکنیم