۰۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

روانشناسی

اهمیت دیدگاه های تجربه زیسته / بینش های IACC راجب اوتیسم

ما این امتیاز را داریم که به عنوان رئیس و دبیر اجرایی کمیته هماهنگی اوتیسم بین سازمانی (IACC) خدمت کنیم. IACC یک کمیته مشورتی فدرال است که توسط کنگره ایجاد شده و در حال حاضر تحت قانون مراقبت‌های اوتیسم در سال 2019 مجاز است

اهمیت دیدگاه های تجربه زیسته / بینش های IACC راجب اوتیسم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در طول ماه ملی پذیرش اوتیسم، NIMH و دفتر هماهنگی ملی اوتیسم NIMH از کمک‌های مهم افراد اوتیسمی در خانواده‌ها و جامعه ما تجلیل می‌کنند و ما حمایت خود را از پذیرش، شمول و مشارکت کامل آنها در تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی تأیید می‌کنیم.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

انعکاس نیازهای جامعه

در کار با IACC، ما دیدیم که چگونه صداهای جامعه، منعکس کننده تجربیات زندگی افراد اوتیسم و خانواده های آنها، می تواند به پیشرفت های مهم در فعالیت های اوتیسم فدرال کمک کند. نظرات عمومی در مورد شرایط سلامت روانی و جسمی که اغلب توسط افراد اوتیستیک تجربه می شود، یکی از این نمونه ها است. این شرایط می تواند شامل اختلالات تشنج، مشکلات گوارشی و اختلال در خواب باشد. آنها همچنین می توانند شامل اختلالات روانی و شرایط سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی، اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD)، آسیب به خود و افکار خودکشی باشند. بسیاری از افراد اوتیستیک دارای ناتوانی های یادگیری یا شرایط رشد و ناتوانی های اضافی هستند.برای بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم، شرایط همزمان می‌تواند به از دست رفتن فرصت‌ها و کاهش بهره‌وری، نتایج بد سلامتی و در برخی موارد مرگ زودرس کمک کند. بحث‌هایی که توسط اعضای عمومی IACC آغاز شد، همراه با نظرات عمومی دریافت‌شده در جلسات IACC و در تالار شهر تحت حمایت IACC، به شکل‌گیری اهداف تحقیقاتی در مورد شرایط همزمان در افتتاحیه برنامه راهبردی IACC در سال ۲۰۰۹ کمک کرد.

موضوع شرایط همزمان یکی از اولویت های IACC است. برنامه استراتژیک IACC 2021-2023 شامل توصیه‌های جامعی برای تحقیقاتی است که به بررسی بیولوژی زمینه‌ای شرایط همزمان و اوتیسم و همچنین مداخلات و خدماتی برای رسیدگی به این شرایط در طول عمر می‌پردازد. همین سال گذشته، IACC درخواستی برای اطلاعات صادر کرد و به دنبال اطلاعات بیشتر جامعه در مورد این موضوع بود و از بیش از ۱۲۰۰ نفر پاسخ دریافت کرد. مضامین و اولویت‌های این پاسخ‌ها در به‌روزرسانی برنامه راهبردی آتی IACC گنجانده خواهد شد، که بر تأثیر شرایط همزمان بر سلامت جسمی و روانی افراد در طیف اوتیسم تمرکز خواهد کرد. هدف این به روز رسانی شناسایی بیشتر فرصت ها برای تحقیقات و خدمات برای بهبود رفاه برای افراد اوتیستیک است.

اهمیت دیدگاه های تجربه زیسته / بینش های IACC راجب اوتیسم

اهمیت دیدگاه های تجربه زیسته / بینش های IACC راجب اوتیسم

ارائه تجربیات متنوع

شنیدن افراد با تجربه زیسته، موضوعات مهم دیگری برای جامعه اوتیسم، از جمله سرگردانی و فرار، نیازهای جوانان و بزرگسالان در سن گذار، و اوتیسم در دختران و زنان را روشن کرده است. افراد اوتیستیک و اعضای خانواده نیز بر گستردگی تجارب و چالش‌ها در طیف توانایی و ناتوانی و نیاز به طیف وسیعی از ابزارها، مداخلات، خدمات و حمایت‌های شخصی‌سازی شده به جای یک رویکرد یک‌اندازه برای همه تاکید کرده‌اند.بر اساس نظرات افراد اوتیستیک و خانواده‌هایی از جوامع مختلف و محروم، IACC نیاز به افزایش برابری و کاهش نابرابری‌های تجربه شده توسط افراد اوتیستیک در بین نژاد، قومیت، فرهنگ، جنس و جنسیت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، و موقعیت جغرافیایی، از جمله روستایی را در اولویت قرار داده است. و جوامع شهری این همچنین شامل نیاز به محققان و ارائه دهندگان خدمات بیشتر است که از جوامع مختلف می آیند و تجربه ای با اوتیسم و ناتوانی دارند.

برنامه استراتژیک IACC 2021-2023 شامل دو توصیه فرابخشی – یکی در مورد برابری و نابرابری ها و دیگری در مورد جنسیت و جنسیت – برای تشدید تمرکز بر رسیدگی به شکاف ها در این زمینه ها و افزایش برابری برای همه افراد اوتیسم است. کمیته همچنین به حمایت از اولویت‌ها ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که تحقیقات و خدمات اوتیسم نیازهای افراد را در سراسر طیف، از جمله افرادی که بالاترین نیازهای حمایتی را دارند، و در طول عمر کامل تا بزرگسالی، برآورده می‌کنند. نکته مهم این است که برنامه راهبردی بر شمول و پذیرش همه افراد اوتیستیک و کاهش موانع مشارکت آنها در هر جنبه از زندگی اجتماعی تاکید دارد.

اولویت دادن به همکاری و مشارکت

در تمام این کار، در نظر گرفتن دیدگاه‌ها و تجربیات مختلف از سراسر جامعه اوتیسم و روحیه همکاری، همکاری و مدنیت بسیار مهم بوده است. همانطور که چشم انداز اوتیسم در حال تکامل است، همکاری بین آژانس های فدرال و اعضای جامعه سنگ بنای پیشرفت در بهبود سلامت و رفاه افراد اوتیستیک و خانواده های آنها خواهد بود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط