۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷

انتقام از قاتلان سردار سلیمانی را با افراد کناردست شان می‌گیریم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیازی نیست ما در همه جا به صورت مباشر حضور داشته باشیم، هر جا که لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از داخل خانه‌هایشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم، بدون اینکه خودم...

انتقام از قاتلان سردار سلیمانی را با افراد کناردست شان می‌گیریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سردار اسماعیل قاآنی، شامگاه روز ۱۶ دی‌ماه در کنگره بین‌المللی جبهه مقاومت “یادواره شهدای مهاجر مدافع حرم” که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت( مجتمع سپید سابق) در مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت یاد شهید سردار سلیمانی، اظهار کرد: مراسم امشب به وجود خانواده شهدای عالی‌مقامی مزین شده است که از نظر جغرافیایی به کشورهای مختلفی تعلق داشتند، اما از نظر موضوعی، همه برای تحقق اهدافی عالی فداکاری کردند و به شهادت رسیدند. اگر در یک کلام بخواهیم عنوانی را برای تمامی این شهدا به کار ببریم، باید بگوییم آن بزرگواران شهدای مقاومت هستند.

وی افزود: حضرت زهرا(س)‌ مادر معنوی همه ماست، اما شما خانواده شهدا ارتباط ویژه‌ای با ایشان دارید، مخصوصاً شمایی که خانواده شهدای مقاومت هستید، زیرا وجود مبارک حضرت زهرا(س) گل سرسبد همه خانواده‌های شهدای اسلام است؛ شخصیت ارزشمندی که تمام زندگیشان به فرهنگ اسلام در تمام ابعاد طراوت بخشید، اما پایان زندگیشان با دردهای فراوانی توام بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از ارزش‌های زندگی حضرت زهرا(س) این است که ایشان هم خودش شهید شد هم فرزند و هم همسر شهید شدند و هم فرزندانش به شهادت رسیدند. لذا بهترین کار برای خانواده شهدا این است که وقتی غمگین می‌شوند، از این بانوی بزرگوار یاد کنند. افتخار شما این است که بخشی از وجود حضرت فاطمه(س) در خانواده شما تجلی پیدا کرده است. خانواده شهدا جایگاه بسیار رفیعی دارند و این رابطه ویژه با حضرت زهرا(س) نیز جایگاه شما را متعالی‌تر کرده است. امیدواریم خداوند عنایات حضرت زهرا(س) را شامل حال شما کند.

سردار قاآنی بیان کرد: در این هفته به همراه عزاداری حضرت زهرا(س)، یاد شهید سلیمانی که تمام زندگی‌اش توأم با ارادت به حضرت زهرا(س) بود، نه تنها در کشور ما بلکه در تمام کشورهایی که وجدان‌های بیدار در آنها وجود دارد، گرامی داشته شد. این برای کسانی که در میدان مقاومت ایستادگی کردند خیلی ارزشمند است و برای کسانی که در مقابل این جبهه ایستادند، باعث سرافکندگی است. امروز هر انسان آزاده‌ای که نام شهید سلیمانی را می‌شنود او را تکریم و قاتلان او را لعن می‌کند.

وی با بیان اینکه مقاومت ویژگی‌های خاصی دارد، عنوان کرد: مقاومت واژه‌ای پذیرفته‌شده در فطرت تمام انسان‌ها است. در تمام عالم کسانی که برای ارزش‌های خود مقاومت می‌کنند، جایگاه والایی دارند. در مکتب اسلام نیز مقاومت بسیار عمیق است. از مهم‌ترین وظایف دینی ما مسلمانان نماز است و در هر شبانه پنج دفعه آن را به جا می‌آوریم و در هر دفعه، دو بار می‌گوییم “اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ‌”. این صراط مستقیم یعنی مسیر راست. این مسیر زاییده مقاومت است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جبهه مقاومت هم فطری است و هم دینی و اسلامی، اضافه کرد: ما به عنوان شیعه مفتخریم که تمام رهبران ما شهید شدند، این موضوع در هیچ مکتبی در دنیا دیده نمی‌شود. خانواده شهدا پرچمدار مسیری هستند که سالار شهیدان پرچم آن را در گذشته بلند کرد و امروز این پرچم آن چنان عزت پیدا کرده است که هر انسان آزاده‌ای از آن الهام می‌گیرد و تبعیت می‌کند.

جمهوری اسلامی مقاومت را در همه عرصه‌ها نهادینه کرده است

سردار قاآنی اظهار کرد: شما خانواده شهدای مقاومت در عمل اثبات کردید اهل مقاومت هستید؛ چرا که بهترین عزیزان خود را در این راه فدا کردید. خدا را شکر که جمهوری اسلامی برای تمام انسان‌هایی که می‌خواهند طریق مقاومت را یاد بگیرند، کشوری الگو است. جمهوری اسلامی توانسته است در عرصه دفاع بهترین مقاومت را به اجرا بگذارد. آمریکا و اسرائیل در کشورهای اطراف برای مردم غم آفریدند و فرزندان شما وارد شدند و این غم را از بین بردند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت منحصر به دفاع نیست، بلکه می‌توان دید جمهوری اسلامی مقاومت را در همه زمینه‌ها نهادینه کرده است، گفت: ما ۴۰ سال است که تحریم هستیم و فشار این تحریم‌ها هر روز بیشتر می‌شود. در دوران جنگ نیز به دلیل تحریم‌، گاهی برای تهیه امکانات اولیه نظامی می‌ماندیم، اما هرگز احساس رسیدن به بن‌بست نکردیم.

ایران با وجود تحریم، به سایر کشورها نیز یاری می‌رساند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به کمبودهای دوران جنگ بیان کرد: با وجود همه نوع تحریم، نفت ما را نیز تحریم کردند و قیمت نفت ما به حدود ۱۰ دلار رسید که دیگر حتی استخراج آن هم نمی‌صرفید، اما کشور ما مقاومت کرد. امروز هم کشور ما نه تنها خود را با عزت اداره می‌کند، بلکه به دیگران هم کمک می‌کند که آخرین مورد کمک‌های ایران، چند ماه پیش بود که به لبنان‌ گازوئیل رساند. این فرهنگ مقاومت است.

سردار قاآنی با بیان اینکه شهدای سلامت نیز فرزندان این مردم بودند که با عشق به مردم مقاومت کردند، ادامه داد: نتیجه مقاومت شهدای سلامت را اکنون می بینیم که در حالی که فوتی‌های ما به نزدیک ۷۰۰ نفر در روز هم رسیده بود، اینک اما در برخی از روزها فوتی‌ها به زیر ۳۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دانشگاه مقاومت برای تمام انسان‌های دنیا است، اضافه کرد: ایران با کمال میل به تمام مستضعفین کمک می‌کند. مقاومت در نظام اسلامی یک طهارتی دارد که هر انسانی در برابر آن تعظیم می‌کند. رزمندگان ما با طهارت می‌جنگیدند. این خیلی با جنگی که آمریکا و اسرائیل انجام می‌دادند و طوری روی افکار جوانان کار می‌کردند که حملات انتحاری انجام دهند، متفاوت است. شهدا اگرچه خودشان سرباز مقاومت بودند اما مدرس دانشگاه مقاومت اند. به اعتبار این افراد انسان های فداکار بسیاری پرورش یافته‌اند که تربیت‌شده فرهنگ با طهارت مقاومت هستند و دشمن را بیچاره کرده‌اند و هم توانسته‌اند سرزمین‌های غصب‌شده را آزاد کنند و هم دل انسان‌های آزاده را فتح کرده‌اند.

شهید سلیمانی مقاومت را از حضرت فاطمه(س) الهام گرفته بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی مقاومت را از حضرت زهرا(س) الهام گرفته بود، ادامه داد: حضرت زهرا سرباز و فداکار اول جبهه مقاومت بود و بنیانگذار این جبهه بود. جبهه مقاومت هر روز به پیش می‌رود و این یک پیامی است برای دشمنان این جبهه و اسرائیل و آمریکا که جنایت را به اوج رساندند.

سردار قاآنی با بیان اینکه ما مقاومت را از درون خانه‌های خودمان شروع کردیم، اضافه کرد: چه در دوران رهبری امام(ره) و چه در دوران رهبری مقام معظم رهبری، به لطف فرهنگ اسلامی، توطئه های دشمن را به فرصت تبدیل کردیم.‌ جبهه مقاومت هر روز جلوتر می‌رود. زمانی دشمنان ما می‌خواستند در خانه‌های ما باشند، اما امروز فرزندان ما با آنها در بیرون مرزها می‌جنگند.

وی با بیان اینکه آمریکا با هدف ضربه زدن به نظام اسلامی وارد منطقه شد، ادامه داد: وگرنه افغانستان چه چیزی برایشان داشت که این همه در آنجا سرمایه‌گذاری کردند. در عراق نیز این همه سرمایه گذاری کردند، دنبال چه بودند؟ آنها فقط دنبال ضربه زدن به تفکری در این سرزمین الهی بودند که مقاومت را تولید و آن را به سایر کشورها صادر می‌کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: روز اول که آمریکا وارد منطقه شد، ما اخطار دادیم وارد نشوید که بیچاره می‌شوید. وارد شدند و ۲۰ سال جنایت کردند در پایان این ۲۰ سال نیز آن جنایت عظیم را در عراق مرتکب شدند و شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای همراه را به بزدلانه‌ترین شیوه و بی اعتبارترین روش نظامی به شهادت رساندند. آمریکا امروز برای جمع کردن نیروهای خود از افغانستان به استیصال رسیده است و در مورد عراق نیز به دروغ می‌گوید که نیروهای خود در عراق را کاهش داده و به ۲۵۰۰ نفر رسانده است و آنها نیز مستشاری هستند.

قدرت افول کرده است

سردار قاآنی با بیان اینکه امروز آمریکا دیگر آن قدرت سابق را ندارد، عنوان کرد: فرماندهان آمریکایی در جلسه‌ای خصوصی با حضور رئیس جمهور جنایتکار سابق این کشور دور هم جمع شدند و فرماندهان دریایی ارتش آمریکا گفتند ناوهای ما آهن‌پاره‌ای بیش نیست، این ناوها فرسوده شده‌اند و امروز شرایط طوری است که جبهه مقابل ما سلاح‌هایی دارند که ناوهای آمریکایی را هر جایی از کشورهای مقاومت که ببینند، آن‌ها را سیبل حمله‌های خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به موفقیت‌های جبهه مقاومت در آزاد کردن مناطق اشغال‌شده سوریه و اینکه این کشور الآن دیگر مشکل خاصی ندارد، گفت: در سال ۶۱ دشمنان به لبنان حمله کردند و به بیروت رسیدند و وارد اردوگاه صبرا و شتیلا شدند و آن جنایات عظیم را انجام دادند، اما امروز اسرائیل دور خود دیوار بتنی کشیده است. در عملیات سیف‌القدس ۳۰۰۰ موشک از غزه شلیک شد و ۱۰۰ موشک در تل‌آویو پایین آمد. این مقاومت است. دشمن فکر می‌کرد با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، موفق می‌شود ، اما بداند خون شهید سلیمانی جوانان را به جوشش واداشته است.

لازم باشد، زمینه انتقام سخت را از داخل خانه‌های آمریکایی‌ها فراهم می‌کنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما با تدبیر خودمان از قاتلان سردار سلیمانی انتقام خواهیم گرفت و سبک و سیاق ما با روش‌های دشمن متفاوت است. نیازی نیست ما در همه جا به صورت مباشر حضور داشته باشیم، هر جا که لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی ها را از داخل خانه‌هایشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم، بدون اینکه خودمان حضور داشته باشیم. اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شوند که خودشان با قاتلان سردار سلیمانی مقابله کنند، برایشان هزینه‌های کمتری دارد تا فرزندان جبهه مقاومت به انتقام بروند البته این انتقام شروع شده است.

سردار قاآنی ادامه داد: ما شیعه هستیم و می‌دانیم چطور انتقام بگیریم. دشمنان از منطقه کاملا ریشه‌کن خواهند شد. اگر عقل داشته باشند، باید از عراق بروند وگرنه جبهه مقاومت کاری خواهد کرد خروج آنان از عراق، ذلیلانه‌تر از خروج‌شان از افغانستان باشد. شما به وجدان‌های بیدار اهانت کردید و حتماً مورد تهاجم قرار خواهید گرفت. شهدا به ما آموختند در مسیر مقاومت هرگز نباید به بن‌بست رسید و این شهدا و خانواده‌هایشان هر وقت به ما می‌رسند درخواست انتقام از جنایتکاران اهانت‌گر به جبهه مقاومت را دارند که این انتقام قطعا محقق خواهد شد.

گفتنی است در بخشی از این مراسم، از سه کتاب در مورد شهدای مدافع حرم رونمایی شد، تعدادی از فرزندان شهدای لشکر فاطمیون به اجرای سرود پرداختند و از تعدادی از خانواده‌های شهدای سلامت نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار