۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰

انتقاد تند از آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه بندی معلمان/ چند خبر تازه از رتبه بندی معلمان امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست. علی خضریان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آم...

آخرین اخبار رتبه بندی فرهنگیان 25 خرداد | آیین نامه رتبه بندی معلمان در فضای مجازی غلط است! / ادعای جنجالی این نماینده به ایرادات رتبه بندی معلمان / نقدهای غیر کارشناسی بر رتبه بندی در رسانه ها!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست.

علی خضریان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمی‌شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

وی خطاب به صحرایی ادامه داد: آقای صحرایی، علی‌رغم این‌که یک سال از انتصاب شما به عنوان رئیس دانشگاه آینده‌ساز فرهنگیان می‌گذرد تعداد زیادی از عناصر شناسنامه‌دار غرب‌گرا و تابلودار جریان اصلاحات در مجموعه شما جابه‌جا نشدند. شما هنوز بعد از ۱۳ ماه از تصدی دانشگاه فرهنگیان نتوانستید تیم مناسبی را برای کمک به خود جمع‌آوری کنید چه طور امکان تدارک تیمی حرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش و ایجاد تحول در این وزارتخانه را در خود می‌بینید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما از فروردین‌ماه امسال سرپرست وزارت آموزش و پرورش شده‌اید اما با همان تیم قبلی که منجر به رسیدن آموزش و پرورش به این نقطه رسیده است کار را ادامه داده و این افراد جزء حلقه نزدیک و دوست شما هستند. آقای نوری در اجرای رتبه‌بندی معلمان کنار گذاشته شد اما شما با همان حلقه کار را جلو بردید

خبر تازه از رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که نظام رتبه‌بندی باید براساس صلاحیت حرفه‌ای و توانمندی تخصصی و عمومی معلمان باشد، تصریح کرد: باید کلاس را به محل یادگیری و نه محل آموزش تبدیل کرد راه آن استفاده از شیوه‌های نوین مثل آموزش تلفیقی و ترکیبی است که باید برای این کار هم معلمان آموزش ببینند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: عبور از چالش‌های این وزارتخانه بدون کمک شما غیرممکن است، مسائل آموزش و پرورش دستگاهی نیست بلکه مسائل ملی است و حل آنها نیازمند عزم ملی است. برای تحول در آموزش و پرورش ما دو برنامه را ارائه کردیم یک برنامه فوری و یک برنامه‌ای که در بازه دو ساله اجرایی خواهد شد. یکی از برنامه‌های فوری ما تکمیل فرآیند رتبه‌بندی است. رتبه‌بندی معلمان که افتخار خانه ملت بود و کار شما شاهکار بود. حمایت دولت هم شاهکار بود اما در اجرا موفق نشد. آیین‌نامه‌ای که برای رتبه‌بندی معلمان نوشته می‌شود باید بر مبنای وظایف معلمان و ماموریتی که آنها برعهده دارند باشد. در ۵۰ روزی که بنده سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارم نشان داد که می‌توان کار جهادی انجام داد.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: بیش از ۷۵ هزار نفر رتبه گرفته‌اند و نزدیک ۳۰۰ هزار نفر اعتراض ثبت کردند. بنده به معلمان قول می‌دهم که آیین‌نامه رتبه‌بندی را اصلاح کرده و آن را در مسیر درست پیش ببرم. رتبه‌بندی باید براساس ماموریت معلمان اصلاح شود. مساله بعدی که با فوریت باید دنبال شود ساماندهی نیروی انسانی است ما بازنشستگان زیادی داشتیم و بحث کمبود معلم در اول مهرماه چندین سال است که مطرح است. یک آزمون استخدامی برگزار کردیم و یک آزمون استخدامی دیگر تا قبل از مهرماه برگزار خواهیم کرد. ما معتقد هستیم که ساماندهی نیروی انسانی بسیار موضوع مهمی است.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار