۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

اجتماعی

ال تی ام اس فرهنگیان | ورود به سایت ال تی ام اس

سایت فرهنگیان چیست و چه نام دارد؟

ال تی ام اس فرهنگیان | ورود به سایت ال تی ام اس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هر گروه شغلی برای دیدن اطلاعات شغلی و کاری خود یک سایتی دارد که برای فرهنگیان هم سایت ال تی ام  اس است. فرهنگیان میتوانند با ورود به این سایت اطلاعات ربوط به شغل و کار خود را ببینند. برای دیدن اطلاعات بیشتر و مشاهده جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید.

معرفی سامانه Ltms.cfu.ac.ir فرهنگیان

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان یکی از مهم ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت بوده و این امر به منظور ارتقای دانش و مهارت های فرهنگیان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس انجام می شود. در سال های اخیر، با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش ضمن خدمت نیز به سمت استفاده از سامانه های آنلاین و مجازی حرکت کرده است.

فرهنگیان

فرهنگیان

سامانه LTMS دانشگاه یا همان سامانه جامع ضمن خدمت فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده و امکانات و قابلیت های مختلفی را برای آنها فراهم ساخته که می تواند فرآیند آموزش ضمن خدمت را برای آنها تسهیل کند. افراد از طریق این سامانه امکان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان و انتخاب دوره، مشاهده اطلاعات دوره و… را خواهند داشت. به طور کلی سامانه LTMS یک سامانه جامع و کاربردی بوده که می تواند فرآیند آموزش ضمن خدمت فرهنگیان را تسهیل کند

کلیه افراد واجد شرایط شرکت در کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت Ltms.cfu.ac.ir دانشگاه فرهنگیان اقدام به ثبت نام نموده و در دوره های مورد نظر شرکت نمایند. این افراد پس از شرکت در دوره های آموزشی و موفقیت در آزمون مربوطه می توانند گواهی دوره ضمن خدمت را دریافت نمایند. شایان ذکر است، تنها راه شرکت در کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه به سامانه ال تی ام اس فرهنگیان و ثبت نام در آن می باشد.

راهنمای ورود به Ltms فرهنگیان

سامانه LTMS یا همان سامانه ضمن خدمت فرهنگیان یک سامانه آنلاین بوده که برای مدیریت فرآیند آموزش ضمن خدمت فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و راه اندازی شده است. فرهنگیان می توانند با مراجعه به سامانه ضمن خدمت نسبت به ثبت نام و انتخاب دوره های ضمن خدمت مورد نظر خود اقدام کنند. در این بخش از مقاله به راهنمای ورود به Ltms فرهنگیان پرداخته شده است.

در گام نخست برای ورود به سامانه Ltms دانشگاه فرهنگیان، افراد می بایست مرورگر مورد نظر را اجرا نموده و در بخش نوار آدرس نشانی www.ltms.cfu.ac.ir را وارد نمایند. با ورود به سایت ltms.cfu.ac.ir دانشگاه ، افراد با تصویر زیر مواجه خواهند شد.

بدین ترتیب عملیات ورود به سامانه ltms دانشگاه فرهنگیان با موفقیت انجام شده و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور امکان ورود به سامانه برای افراد میسر می گردد.

شایان ذکر است آن دسته از افرادی که رمز عبور خود را فراموش کرده اند نیز می توانند به آسانی اقدام به بازیابی رمز عبور خود از طریق گزینه مربوطه نمایند. به طور کلی سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ابزاری کارآمد است که امکان استفاده از امکانات و خدمات مختلف را به فرهنگیان می ‌دهد.

سایت Ltms فراگیران

همان گونه که در بخش های قبلی مقاله توضیح داده شد سامانه Ltms، سامانه جامع ضمن خدمت بوده و کلیه فراگیران دوره ضمن خدمت می بایست برای شرکت در دوره ها و آزمون های مربوطه به این سامانه مراجعه نمایند. در این بخش از مقاله به ارائه توضیحاتی در رابطه با سایت دانشگاه فرهنگیان پرداخته شده است.

کلیه افراد به منظور ورود به این سامانه ابتدا می بایست مرورگر مورد نظر را اجرا نموده و سپس در بخش نوار آدرس نشانی اینترنتی www.Ltms.cfu.ac.ir را وارد نمایند. پس از ورود به سایت Ltms.cfu.ac.ir دانشگاه فرهنگیان، افراد می بایست اقدام به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود نمایند.

نکته قابل توجه این است که افراد در ابتدا می بایست گزینه “نوع ورود” را انتخاب کرده تا لیست گزینه ها باز شود. سپس از میان گزینه های لیست، گزینه “فراگیران” را انتخاب نمایند.

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش هر ساله با هدف ارتقا سطح علمی و دانش معلمان و کادر آموزشی مدارس ، دوره های ضمن خدمت را برگزار می کند و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم، از جمله حداقل سابقه خدمت ۵ ساله، می بایست در زمان مقرر، به ltms.cfu.ac.ir سایت ضمن خدمت مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند و سپس در آزمون شرکت نمایند. لیست دوره های ضمن خدمت شامل دوره های ۶ الی ۴۸ ساعته است که فرد متقاضی بر اساس رشته شغلی می تواند در این دوره ها ثبت نام کند.

لازم به ذکر است، نمره قبولی در آزمون ضمن خدمت ۱۲ از ۲۰ است و فرهنگیانی که بتوانند در آزمون های پایان دوره نمره قبولی کسب کنند ،‌ گواهی دوره ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.

چند نکته در مورد دوره ضمن خدمت فرهنگیان

در دوران ۳۰ سال خدمت حداکثر ساعات قابل اعمال در حکم کارگزینی ۱۰۰۰ ساعت یعنی ۵۰۰ امتیاز است.
هر سال ۲۰۰ ساعت برای سازماندهی در مراکز غیر دولتی قابل اعمال است.
هر سال برای ارزشیابی ۴۰ ساعت لازم است.
چون این امتیاز در حق شاغل اعمال میشود فقط در پایان سال یعنی در حکم فروردین اعمال می شود.

در سال رتبه بندی به چه میزان ساعت ضمن خدمت نیاز است؟

پایه حرفه ای ۱۸۰ ساعت نیاز است
ارشد حرفه ای ۱۵۰ ساعت نیاز است
خبره حرفه ای ۱۲۰ ساعت نیاز است.
عالی حرفه ای ۱۰۰ ساعت نیاز است.

پایان هر سال کارگزینی ادارات، گزارش ضمن خدمت را از سایت ltms دریافت و در فیش حقوقی افراد اعمال می کند. در واقع هر یک ساعت ضمن خدمت، شامل نیم امتیاز است که در حق شاغل و در حکم کارگزینی محاسبه می گردد که افزایش حقوق را در پی دارد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط