۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

استقلال در یک قدمی ۳ امتیاز بیشتر/ بازیکن گابنی گل‌گهر مخزن اسرار این روزها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در حالی که استقلال سفت و سخت خواهان ۳-۰ شدن نتیجه بازی اش مقابل گل گهر است و پیکان و سپاهان هم همین خواسته مشابه را دارند جمعی از تیم های لیگ برتری به صف حامیان گل گهر پیوسته اند و به تغییر احتمال...

استقلال در یک قدمی ۳ امتیاز بیشتر/ بازیکن گابنی گل‌گهر مخزن اسرار این روزها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در حالی که استقلال سفت و سخت خواهان ۳-۰ شدن نتیجه بازی اش مقابل گل گهر است و پیکان و سپاهان هم همین خواسته مشابه را دارند جمعی از تیم های لیگ برتری به صف حامیان گل گهر پیوسته اند و به تغییر احتمالی نتایج این سه بازی اعتراض دارند. یکی از دلایل این اعتراض طبیعتا به هم ریختن جدول رده بندی در صورت اعلام رای نتایج ۳ بر صفر در سه مسابقه مورد اشاره است.

هرچند به هم ریختن جدول مسابقات از جمله موضوعاتی است که منتقدان را وادار به اعتراض کرده اما از سوی دیگر برملا شدن برخی تخلفات و پشت پرده‎هایی که تقریبا برای اهالی فوتبال روشن و مشخص است می‎تواند در این پرونده به سود فوتبال و آینده باشگاهها تمام شود.

کافی است وجه تشابه پرونده بازیکن فعلی گلگهر و کی روش استنلی مهاجم سابق ذوب آهن همچنین نقص مدارک و ابهامات مستندات جذب آن بازیکن را با هم مقایسه کنیم.

در هر دو مورد یکی از عوامل اصلی فردی به نام آقای م.ف است که تقریبا همه باشگاه ها و اهالی فوتبال او را در حوزه برگزاری اردوهای آماده‎سازی تیم های مختلف در کشور ترکیه به خوبی می‌ شناسند.

آقای م.ف داستان ما و آژانس نقل و انتقالاتی مستقر در ترکیه از طریق او نسبت به جذب بازیکنانی مثل کی‌روش استنلی و حالا باگناما اقدام کردند که انصافا هر دو مهاجم از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما موضوع مورد اعتراض سند سازی و قانون شکنی در این دو انتقال است.

ماجرای باگناما و گلگهر در صورت اثبات تخلف به صدور رای و نتیجه سه بر صفر ختم نخواهد شد. در مرحله بعدی باید مشخص شود اگر نامه جعلی و یا غیر واقعی با مداخله عوامل فدراسیون گابن صادر شده چه فرد یا افرادی درخواست صدور چنین نامه‎ای را به طرف مقابل ارائه داده‎اند و آیا این بار هم پای آژانس ترکیه‎ای به این پرونده گشوده خواهد شد؟

یکی از ابعاد جدی و بسیار مهم این پرونده جعل یا رشوه است که هر دو از موارد بسیار مهمی است که با حساسیت جدی از جانب فیفا دنبال می‌ شود. اگر رد پای آژآنس نقل و انتقالاتی مستقر در ترکیه در جعل نامه ارائه شده از سوی گابن یا پرداخت رشوه به عوامل فدراسیون این کشور برای صدور چنین نامه ‌ای به اثبات برسد بدون تردید محرومیت مادام‌ العمر و جرایم سنگینی را برای مقصران در پی خواهد داشت.

باید دید سرانجام پرونده حساس باگناما گیت به کجا خواهد رسید و در نهایت منجر به برخورد جدی با متخلفان می ‌شود؟

متاسفانه این ماجرای اردوی خارجی هم برای فوتبال ما دردسر شده است. پیش از این افرادی که کارشان فراهم کردن کمپ های تمرینی برای تیم های ایرانی بود به دریافت پورسانت اردو ها قانع می شدند اما حالا آن ها دنبال سود بردن از انتقال بازیکن هم هستند. علاوه بر م.ف که در ترکیه مستقر است الف.م هم یکی دیگر از کسانی است که با همین حربه برگزاری اردوی خارجی خودش را به باشگاه های ایرانی نزدیک کرد و پس از آن که وارد باشگاه ها شد ابتدا نقش مسئول نقل و انتقالات را بر عهده گرفت و سپس تا معاونت یک باشگاه و نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ برتری دیگر به عنوان سرپرست ارتقا پیدا کرد… باور کنید هیچ کجای دنیا نه اردو گذار کار نقل و انتقال بازیکن می کند و نه ایجنت، معاون باشگاه یا سرپرست تیم می شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط