۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶

استقبال ۶ هزار قمی از جشنواره فیلم فجر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد کاظم رضوانی در شب پایانی برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگویی اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز استان قم برای نهمین‌ سال برگزاری جشنواره فیلم فجر را همزمان با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب ا...

محمد کاظم رضوانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد کاظم رضوانی در شب پایانی برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگویی اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز استان قم برای نهمین‌ سال برگزاری جشنواره فیلم فجر را همزمان با ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تجربه کرد.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این جشنواره از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و پیگیری شده بود و ما از استان‌هایی بودیم که جشنواره را با استقبال گرم تماشاگران برگزار کردیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری این جشنواره در روزهای ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر، گفت: در بیشتر استان‌ها ۱۶ فیلم سودای سیمرغ اکران شد اما استان قم برای اکران حداکثری آثار جشنواره تلاش کرد و توانست ۲۰ فیلم را در جدول قرار دهد که متأسفانه یک فیلم به دلیل مشکل فنی امکان اکران پیدا نکرد.

رضوانی با اشاره به استقبال خوب از جشنواره فیلم فجر در قم، گفت: مردم قم از سطح شعور سینمایی بسیار خوبی برخوردار هستند و هر سال شاهد حضور پررنگ اقشار مختلف جامعه در این جشنواره هستیم در حالی که در بسیاری از استان‌هایی که دارای ظرفیت‌های سینمایی و جمعیت به مراتب بیشتری از قم هستند، چنین استقبالی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۶ هزار نفر به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر در قم نشستند، گفت: حدود ۴ هزار و سیصد نفر برای تماشای فیلم‌ها بلیت خریداری کردند و دو هزار نفر نیز از فرهیختگان و اندیشمندان و افراد صاحب‌نظر و فعالان حوزه سینما در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و حوزوی به عنوان مهمان جشنواره حضور داشتند و فیلم‌ها را از منظر خودشان مورد نقد و بررسی قرار دادند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از برگزاری نشست صمیمانه فیلمسازان و روئسای مؤسسات و آموزشگاه‌های سینمایی، هنرمندان هنرهای نمایشی و عکاسان استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و گفت: این نشست‌ها با هدف جهاد تبیین و با موضوع توسعه عدالت فرهنگی در قالب «عصرانه با هنرمندان» در حاشیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد و عزیزان به درخواست‌ها و بیان مطالبات خود برای ارتقای هنر استان پرداختند.
رضوانی به برگزاری جشن مهر سینمای ایران در استان قم اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مقرر شد تمامی فعالیت‌های فیلمسازی سینماگران و هنرمندان استان توسط شورای سیاستگذاری جشنواره رصد شود تا امسال انتخاب برگزیدگان بر مبنای فعالیت یک ساله اخیر اهالی هنر و سینما باشد.

وی در ادامه از مشارکت و نظارت انجمن سینمای جوانان قم در برگزاری جشنواره فیلم فجر قدردانی کرد و گفت: امسال شاهد حضور تعدادی از فیلمسازان جوان و هنرجویان آتیه‌دار هنرستان هنرهای زیبا در جشنواره بودیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: همچنین در طول برگزاری جشنواره پذیرای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و نهادهای انقلابی و مراکز علمی، فرهنگی و هنری نظیر حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، دانشگاه صداوسیما، دانشگاه باقرالعلوم و مدرسه اسلامی هنر بودیم.

رضوانی همچنین در واکنش به انتقادی در خصوص اینکه چرا فیلم «غریب» به صورت تک‌سانس اکران شد، گفت: جدول جشنواره بر اساس ظرفیت استان توسط ستاد مرکزی در تهران تنظیم می‌شود، بسیاری از استان ها ۱۶ سانس فیلم را بدون تکرار اکران کردند، ما جزو استان هایی بودیم که برخورداری بهتری داشتیم و حداقل دنبال این بودیم تعداد بیشتری فیلم داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت تنظیم جدول اکران فیلم‌ها با استان نیست، گفت: قطعاً عزیزانی به دلیل اکران تک سانس فیلم غریب نتوانستند این فیلم را در ایام جشنواره تماشا کنند یا تعدادی از تماشاگران برای تماشای این فیلم اذیت شدند که ما از همه این افراد عذرخواهی می‌کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: امسال با وجود اینکه پردیس سینمایی «بازار شهر» از مرکز شهر فاصله زیادی داشت اما به دلیل دارا بودن کیفیت پخش صوت و تصویر و صندلی‌های استاندارد و فضای مدرن مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت و این وظیفه ما را برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی سنگین‌تر می‌کند.

رضوانی در پایان از حمایت‌های مسئولان سازمان سینمایی بویژه محمد خزاعی رئیس سازمان و محمدرضا سوقندی مدیرکل دفتر امور استان‌ها و همراهی نهادهای استانی نظیر استانداری، سازمان فرهنگی شهرداری، انجمن سینمای جوانان، صداوسیما، خانه مطبوعات و اصحاب رسانه در برگزاری جشنواره فجر قدردانی کرد.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار