۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳

استعلام اصالت مدارک تقلبی در رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی که از موضوعات پرچالش این روزهای آموزش و پرورش است همچنان مورد انتقاد کارشناسان قرار می گیرد. صحت مدارک بارگذاری شده توسط معلمان برای رتبه بندی، چگونه سنجیده می شود؟مدارک تقلبی مبنا افزای...

رتبه بندی معلمان- ردیف امتیاز دهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی که از موضوعات پرچالش این روزهای آموزش و پرورش است همچنان مورد انتقاد کارشناسان قرار می گیرد. صحت مدارک بارگذاری شده توسط معلمان برای رتبه بندی، چگونه سنجیده می شود؟مدارک تقلبی مبنا افزایش حقوق قرار گرفته است؟

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت معتقد است اگر اصالت مدارک بارگذاری شده سنجش می شد نباید با ۳۰۰ هزار اعتراض نامه مواحه می‌شدیم.

امرایی در توضیح این مطلب گفت: هرساله بین ۱۵ تا ۲۵ درصد به پایه حقوق برخی مشاغل اضافه می‌شود که این میتواند برای مردم خوشحال کننده باشد اما برخی از کارها، علی رغم افزایش حقوق‌، موجب خوشحالی اشخاص نمی‌شود زیرا در مقابل این افزایش حقوق‌ها در جامعه یک سری مسائل و موضوعاتی مطرح شده و موجبات نارضایتی صنوف را در پی داشته است. به عنوان مثال در رتبه‌بندی عنوان شد که معلمان مدارک خود را در سایت مربوطه بارگذاری کنند مثلا اگر تشویقی یا تقدیرنامه‌ای دارند آن را بارگذاری کنند.

عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت گفت: حال تصور کنید یک معلم با ۲۸ سال سابقه در سال‌های دور که تعدادی تقدیر نامه هم دریافت کرده، شاید اکنون این کاغذها در دسترس‌اش نباشد و در این سال‌ها آن‌ها را گم کرده است. از طرفی کاربران زیادی هستند که باید تقدیر نامه‌های خود را بارگذاری کنند آیا کاملا همه این‌ها بررسی می‌شود؟ یا اگر همه این مدارک و تقدیر نامه‌ها به دقت بررسی میشد اکنون شاهد اعتراض ۳۰۰ هزار نفری از سوی معلمان بودیم؟

اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه‌های قبلی معلمان در رتبه‌بندی

در همین رابطه وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را مهمترین برنامه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در حال بررسی اعتبارات، اعتبارسنجی و صحت سنجی رتبه‌های قبلی هستیم. مقایسه کار یک معلم عشایر با معلم و استادی که در شهر با بهترین امکانات کتاب و مقاله می نویسد، اشتباه است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط