۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹

اردوغان: زمان دستیابی به نتایج ملموس فرا رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه قبل از آغاز رسمی دور جدید مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول، با دو هیئت مذاکره کننده دیدار و گفتگو کرد. اردوغان در این دیدار به مذاکره کنندگان گف...

اردوغان: زمان دستیابی به نتایج ملموس فرا رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه قبل از آغاز رسمی دور جدید مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول، با دو هیئت مذاکره کننده دیدار و گفتگو کرد.

اردوغان در این دیدار به مذاکره کنندگان گفت: ما می‌دانیم که شما با مسائل پیچیده‌ای روبرو هستید. حل و فصل بحران، اساس صلحی را که ما به دنبال آن هستیم تشکیل خواهد داد. زمان مذاکره بین روسیه و اوکراین به منظور کسب نتایج ملموس فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: مذاکرات بین مسکو و کی یف می‌تواند به دیدار رؤسای جمهور دو کشور کمک کند و ما می‌توانیم این نشست را میزبانی کنیم. آماده‌ایم تا در تسهیل کار تیم‌های مذاکره‌کننده اوکراین و روسیه مشارکت کنیم.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: هیچ طرفی در مذاکرات برای دستیابی به صلح عادلانه بازنده نخواهد بود ولی طولانی شدن نزاع روسیه- اوکراین به نفع هیچ کسی نیست.

اردوغان ادامه داد: ترکیه که شاهد فجایع بسیاری در منطقه خود بوده است، به دنبال تکرار نشدن آن در شمال دریای سیاه است.

وی اظهار داشت: ما در تمامی مجامع بین‌المللی با تضمین حقوق دو طرف (روسیه و اوکراین) و در نظر گرفتن حساسیت‌های آنها، منصفانه برخورد کرده‌ایم.

این اظهارات اردوغان در حالی است که دور جدید مذاکرات روسیه و اوکراین از لحظاتی پبش آغاز شده و دو هیئت مذاکره کننده وارد محل برگزاری مذاکرات در کاخ «دولماباغچه» استانبول شده اند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط