۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴

ادعای اوکراین درباره پس گرفتن منطقه کی‌یف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  اوکراینی‌ها روز یکشنبه مدعی شدند که توانسته‌اند تمام منطقه کی‌یف را از روسیه پس بگیرند. به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، معاون وزیر دفاع اوکراین در این زمینه گفت، «بخش‌های ایرپین، بوچا، گوستومل و تمام...

ادعای اوکراین درباره پس گرفتن منطقه کی‌یف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  اوکراینی‌ها روز یکشنبه مدعی شدند که توانسته‌اند تمام منطقه کی‌یف را از روسیه پس بگیرند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، معاون وزیر دفاع اوکراین در این زمینه گفت، «بخش‌های ایرپین، بوچا، گوستومل و تمام منطقه کی‌یف» باز پس گرفته شده‌اند.

در همین ارتباط، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، پس گرفتن این نواحی از نیروهای روس را به اوکراین تبریک گفت.

از سوی دیگر رئیس ستاد نیروهای مسلح اوکراین ادعا کرد نیروهای روسیه همچنان به حملات موشکی و هوایی سیستماتیک علیه اهدافی در روسیه ادامه می‌دهند.

ارتش اوکراین اعلام کرد بندر اودسا در مجاورت دریای سیاه روز یکشنبه هدف حملات موشکی قرار گرفته اما این حملات تلفات انسانی نداشته است. وزارت دفاع روسیه نیز این حمله را تأیید کرد.

هفته گذشته بود که مسکو اعلام کرد گام اول مأموریت خود در اوکراین را به اتمام رسانده و از این پس بر آزادسازی دونباس در شرق این کشور تمرکز خواهند داشت.

روز گذشته (شنبه) بود که رکن اطلاعات ارتش انگلیس ادعا کرد: «نیروهای اوکراینی همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند زیرا عقب نشینی نیروهای روسی از حومه کی‌یف نیز ادامه دارد».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط