۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

احیای گام به گام برجام منفعتی برای ما ندارد

فداحسین مالکی در واکنش به پیشنهاد اروپایی‌ها مبنی بر طرح گام به گام برای احیای برجام ، گفت: این طرح با قانون مصوب مجلس یعنی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری درباره موضوع برج...

احیای گام به گام برجام منفعتی برای ما ندارد

فداحسین مالکی در واکنش به پیشنهاد اروپایی‌ها مبنی بر طرح گام به گام برای احیای برجام ، گفت: این طرح با قانون مصوب مجلس یعنی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری درباره موضوع برجام مغایر است.

وی متذکر شد: مطابق با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، زمانی که آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام بازگردند و تمام تحریم‌های ایران را لغو کنند، در آن صورت جمهوری اسلامی ایران هم به تعهدات خود باز می‌گردد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس بیان کرد: طرح احیای گام به گام برجام با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد و قطعاً پذیرش این طرح برای ما منفعتی را در پی نخواهد داشت.

مالکی تصریح کرد: جریاناتی که معتقدند این طرح به نفع ایران است، می‌خواهند با اتلاف زمان امتیازات جدیدی را برای خودشان به دست آورند اما بدانند که این مسئله به هیچ وجه برای مجلس شورای اسلامی قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: سوال بنده از اروپایی‌ها که طرح احیای گام به گام به برجام را مطرح می‌کنند آن است که مگر ترامپ از برجام گام به گام خارج شد که الان بخواهیم گام به گام برجام را احیا کنیم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به اروپا، ایران و جامعه بین‌المللی بی احترامی کرد و همه قوانین را زیر پا گذاشت و برجام را ساقط کرد، گفت: بنابراین در شرایط فعلی هم باید آمریکا به یک باره همه تعهدات خود در برجام را انجام دهد و تحریم‌های ایران را لغو کند تا برجام احیا شود.

افکار

مطالب مرتبط

آخرین اخبار