۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷

احمدی لاشکی: صدور احکام معلمان با واژه فوق العاده رتبه بندی پس از عید نوروز ۱۴۰۱ / اساس پرداخت حقوق رتبه و جایگاه معلمان حواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احمدی‌لاشکی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای مستندسازی املاک آموزش و پرورش در روز گذشته افزود: آموزش و پرورش بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ ملک در استان خوزستان دارد که در این جلسه، آخرین وضعیت این املاک بررسی شد...

احمدی لاشکی: صدور احکام معلمان با واژه فوق العاده رتبه بندی پس از عید نوروز ۱۴۰۱ / اساس پرداخت حقوق رتبه و جایگاه معلمان حواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، احمدی‌لاشکی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای مستندسازی املاک آموزش و پرورش در روز گذشته افزود: آموزش و پرورش بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ ملک در استان خوزستان دارد که در این جلسه، آخرین وضعیت این املاک بررسی شد؛ استان خوزستان در این حوزه جزو استان‌های برتر است.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ متر است که پیش از این، این سرانه در استان خوزستان بسیار پایین بود اما خوشبختانه اخیرا جهش قابل توجهی داشته و به ۴.۹۲ متر رسیده است. البته استاندارد کشوری سرانه فضای آموزشی نیز باید ۸.۵ متر باشد که حدود ۳ متر عقب است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جزئیات رتبه‌بندی معلمان، گفت: مقداری از لذت رتبه‌بندی معلمان کم شد به این دلیل که این طرح طول کشید. اما بالاخره امروز این مژده توسط مجلس و دولت داده شد و شورای نگهبان نیز آن را تائید کرد و به زودی از سوی رئیس مجلس به دولت و بعد به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام هم و غم ما ارتقای جایگاه معلم است؛ برای کیفیت‌بخشی به آموزش، باید این رتبه را بدهیم و آموزش‌های لازم ارائه شود تا در طول سال جایگاه معلمان مشخص شود.

احمدی‌لاشکی افزود: در این رتبه‌بندی، معلمان به پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم خواهند شد.

وی افزود: در حال تشکیل هیات ممیزه هستیم و آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و نمایندگان مجلس تنظیم خواهیم کرد و پس از تصویب، توسط دولت ابلاغ خواهد شد و در نهایت بر اساس رتبه‌ها، معلمان بر اساس امتیازات رتبه‌بندی خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا در رتبه‌بندی معلمان برای برخی معلمان امتیازات ویژه در نظر گرفته شده است؟ گفت: برای برخی از جاهای خاص در طرح رتبه‌بندی معلمان استثناءهایی در نظر گرفته‌ایم. در حالت عادی بر اساس قانون با تعیین رتبه، یک معلم پنج سال بعد می‌تواند به رتبه بالاتر ارتقا پیدا کند اما معلمان شاغل در مناطق عشایری، مناطق مرزی، مدارس استثنایی، مدارس ابتدایی، یک سال جلوتر از بقیه معلمان از امتیاز ارتقای رتبه برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر احکام معلمان را با واژه فوق‌العاده “رتبه‌بندی” معلمان داشته باشیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار